Saphire Radeon X1650 PRO

Pagina: 1
Acties:

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-04 23:03
Beste Mensen,

Het gaat om de AGP 8x versie

Mijn pc had een hoop problemen.
Ik heb dan opnieuw XP geinstaleerd. dus ik ff alle servicepacks geinstaleerd.
videokaart nieuwe hardeware gevonden en dus geinstaleerd. En toen deed ik de videokaart driver. Omdat ATI zei dat er geen drivers voor waren. Ik dus geinstaleerd. Maar ik start dus opnieuw op. Krijg ik heel raar beeld. allemaal door elkaar.
en wazig.
Springt ineens het beeld op groen/donkergroene balkjes.

En dan ineens een BS. met 1 of andere ati fout. kan het alleen niet lezen door boven staande fout.
het zal wel een driver fout zijn. want iets anders zou ik niet weten. Maar heb meerdere versies geprobeert. maar ze doen allemaal het zelfde.

Weet iemand wat dit kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Gdzr op 29-08-2008 19:39 ]

6.8 kWp op zuid en west

Verwijderd

Nee joh, gewoon een paar x proberen en dan loopt het opeens... Zo gaat het altijd met dit soort zaken. Je hebt allerlei versies, bijvoorbeeld met of zonder CCC. En je hebt verschillende manieren van installeren, met setup of .inf.

Gooi desnoods even SP eraf (en ATi drivers), opnieuw proberen en SP er weer op.

• Gdzr
Afbeeldingslocatie: http://www.photo2box.com/images/zo7mdoi30kmv8vsrqtbz_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.photo2box.com/images/yukoec7gxktc4py6b7v_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.photo2box.com/images/t7xt3657c7zvhqx9eh8_thumb.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Gdzr op 29-08-2008 21:16 ]

6.8 kWp op zuid en west

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:14
ATI bracht een poosje geleden bij het uitbrengen van z'n drivers ook altijd een aparte AGP hotfix uit voor AGP kaarten, weet niet of dat nog zo is?

Verwijderd

Wat voor mobo heb je?

• Gdzr
Asus K8V-X SE

6.8 kWp op zuid en west

Verwijderd

OK, geen PCIe dus...

• Gdzr
Nope, maar dat staat er dus ook :)

6.8 kWp op zuid en west

Verwijderd

Er zijn genoeg boerden die AGP en PCIe hebben hoor... :)

• Gdzr
Heb liever een antwoord op mijn vraag :P

6.8 kWp op zuid en west

Verwijderd

Ja, maar denk je nu echt dat er een antwoord komt in de zin van" haal die en die reg key even weg en vervang dat bestand en het werkt weer"?

Jouw PC bevat een unieke combinatie aan programma's en bestanden die elkaar wellicht tegenwerken en als je daar even wat probeerd is het waarschijnlijk zo opgelost.

Met graka drivers is het nu eenmaal zo dat deze soms niet "gepakt" worden.

Post eens wat je al geprobeerd hebt.

• Gdzr
Driver geinstaleerd zonder de nieuwe hardware gevonden.
Driver geinstaleerd met nieuwe hard ware gevonden.
En dit wat hierboven staat met oudere versies.

Maar als ik alleen de Nieuwe hardware instaleer. Dan krijg ik nog geen wazig beeld enzo. het komt pas vanaf de Drivers.

6.8 kWp op zuid en west

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 23:56
Gdzr schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:36:
Driver geinstaleerd zonder de nieuwe hardware gevonden.
Driver geinstaleerd met nieuwe hard ware gevonden.
En dit wat hierboven staat met oudere versies.

Maar als ik alleen de Nieuwe hardware instaleer. Dan krijg ik nog geen wazig beeld enzo. het komt pas vanaf de Drivers.
verwijder drivers eens en installeer ze in veilige modus...

-

Verwijderd

Kijk hier eens, wellicht hier ook, deze en even controleren of je Fastwrites aan of uithebt. Suc6 :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Installeer eerst even je chipset-drivers eer je bezig gaat met de Ati drivers. Aangezien je een Via-based bord hebt, wil dat best wel 's helpen.

• Gdzr
Hmmm. misschien is de videokaart kapot?
Weet iemand hier een bootable cd om je videokaart te testen?

6.8 kWp op zuid en west

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 10:00
ik had hetzelfde probleem met mijn Sapphire Atlantis Radeon 9800pro. Na een aantal jaar zat de stochkoeler vol met stof en weigerde dienst. Hij klapte er om de haverklap uit en kreefg BSOD's, spontane resets, zwarte schermen en ook deze mooie strepen over mijn beeld. Heb toen een andere kaartgekocht (X1950gp) en het draaide weer als en zonnetje. Hopelijk heb je er wat aan O-)

• Gdzr
Ik heb nog garantie, maar k ga ff kijken in andere systemen. kijken wat het daar doet. Anders terug naar alternate en een nieuwe eisen

6.8 kWp op zuid en west

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 14:01
Om terug te komen op je vraag, en wat dingen van anderen op te sommen:

1. Ik raad je AF om Windows' "Nieuwe Hardware Gevonden" schermpjes te doorlopen (in het geval van een videokaart). Windows installeert namelijk niet altijd de goede drivers.

2. Dus probeer eerst eens grondig alle drivers te verwijderen (via configuratiescherm) die je tot nu toe hebt geïnstalleerd. Uitleg daarover vind je onder andere hier. Lukt dit niet, dan is een volledige herinstallatie misschien handig. Het is de bedoeling om bij een herstart weer het schermpje "Nieuwe Hardware" te zien, en die dan weg te klikken. Dan weet je dat je ongeveer clean bent.

3. Videokaart-drivers zijn het beste altijd te downloaden vanaf de website van de fabrikant, dus in jouw geval ATi/AMD. Maar omdat je een AGP-kaart hebt uit de 1xxx-serie, heb je naar mijn weten nog altijd de AGP-hotfix-drivers nodig. Als je 8.8 hebt geïnstalleerd kan dit jouw probleem nog wel eens zijn, redelijke kans dat die jouw kaart niet ondersteunt. De meest recente AGP-hotfix is de 8.5 versie. Probeer eens, nadat je alles grondig hebt verwijderd, deze versie te installeren.

4. Zoals gezegd kan het ook aan je moederbord (chipset) liggen. Controleer of de drivers daarvan goed geïnstalleerd zijn.

• Gdzr
Het stuurprogramma ati2dvag voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

Dit staat in het logboek. deze kreeg ik tijdens een BS

6.8 kWp op zuid en west

• Gdzr
Als ik fastwrites uit zet, dan heb ik wel beeld.
Maar ik zal dit weekend ff kijken of ik met de chipset drivers van het mobo, wel fastwrite aan kan zetten

6.8 kWp op zuid en west

• Gdzr
Oke, heb nu wel weer gewoon normaal beeld. Maar nu wordt het ineens zwart, en krijg ik de melding Cable disconnected of iets in die richting.
nog steeds zonder chipset drivers
ligt het daaraan?

6.8 kWp op zuid en west

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Gdzr schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:08:
Het stuurprogramma ati2dvag voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

Dit staat in het logboek. deze kreeg ik tijdens een BS
Gdzr schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:58:
Als ik fastwrites uit zet, dan heb ik wel beeld.
Maar ik zal dit weekend ff kijken of ik met de chipset drivers van het mobo, wel fastwrite aan kan zetten
Gdzr schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:32:
Oke, heb nu wel weer gewoon normaal beeld. Maar nu wordt het ineens zwart, en krijg ik de melding Cable disconnected of iets in die richting.
nog steeds zonder chipset drivers
ligt het daaraan?
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Het algemeen beleid #nietopprijs

• Gdzr
Als ik het zou editen, dan leest niemand dit topic meer. Want dan staat het op de volgende pagina.

6.8 kWp op zuid en west

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Gdzr schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:45:
Als ik het zou editen, dan leest niemand dit topic meer. Want dan staat het op de volgende pagina.
Dan mag je na 24 uur je topic "kicken"

Heb je de kaart al in een andere pc getest?

[ Voor 8% gewijzigd door DeeJee op 05-09-2008 07:55 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• Gdzr
Kan ik niet, want de andere pc van ons heeft PCI-e dus dat gaat niet.
Denk toch dat het aan de drivers ligt. want ik heb wel weer beeld. alleen wordt het zwart

6.8 kWp op zuid en west

Pagina: 1