Toon posts:

internet faalt soms na installatie WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben afgelopen week overgestapt van een powerlan setje naar wireless. De router (MSI wireless N) staat beneden en verbindt met een MSI usb wireless N ontvangertje op de eerste verdieping. Het huis is niet echt wireless geschikt, maar met wat passen en meten kom ik nu op een constant signaal van zo'n 55%. Dat zou volgens mij genoeg moeten zijn voor een stabiele verbinding.

Ik heb nu, sinds dit dus werkende is, als ik bij bijv. ebay of marktplaats een zoekterm intik en hij gaat zoeken dat de pagina niet gevonden kan worden. Dit komt sporadisch bij verschillende sites voor en ik snap niet waar ik het probleem moet zoeken. Verder gaat het surfen vlekkeloos, het is rap zat en ook andere programma's als msn werken prima. Ik hoop dat iemand een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen.

Het gaat om een dual core T2160 @1.80Ghz met 2048MB RAM verder is hierop windows Vista geinstalleerd. De beide producten van MSI zijn vista-ready en de stick werkt op vistadrivers. Alvast bedankt! :)

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 21:07
open eens een command prompt en doe een tijdje (paar uur ofzo) een ping naar je router:

ping -t <ip van je router>

als deze een gemiddelde heeft van zo'n 30ms (of minder) zonder al te veel uitschieters dan is er niet veel uitschieters tussen zitten is er niet veel wat stoort en heeft het te maken met het aanmaken van connecties. Mochten er wel veel pieken in zitten, dan stoort iets je verbinding, bijv. een koelkast op dezelfde groep, ongeaarde pc, enz...