Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Ik zit met het volgende:
Ik heb een windows 2003 SBS server waarop ik een administrator account heb. Als ik daarop inlog heb ik diverse restricties, zoals dat je niet zomaar dingen kunt downloaden met Internet explorer e.d.

Als ik op een Vista Business pc inlog krijg ik gewoon een normaal profiel waarmee ik alles kan wat ik wil. Als ik op een XP Pro pc inlog krijg ik hetzelfde profiel als wanneer ik op de server inlog, met dus die restricties, de serverbeheer snelkoppeling in mijn startmenu en de windows 2000 achtige theme.

Normale gebruikers hebben hier geen last van en krijgen wel een gewoon profiel op de windows xp pc.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik als ik inlog gewoon een normaal profiel krijg, zonder al die windows 2003 server-instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe_delmar
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-08 09:22

Cafe_delmar

Hold my beer!

Van uit AD; rechter muisknop, op de Users container, selecteer nieuw en kies voor gebruiker/user

p.s. restrictie's op je admin account lijkt me ook niet al te best

[ Voor 26% gewijzigd door Cafe_delmar op 29-08-2008 15:24 ]

MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
Zo maak ik een nieuwe gebruiker aan, maar dat is niet de bedoeling. Het probleem zit hem erin dat ik als ik op een windows xp pc inlog als mezelf ik hetzelfde profiel, register, snelkoppelingen etc krijg als wanneer ik op de server console inlog als mezelf. Want dan heb ik op die windows xp pc de serverbeheer snelkoppeling in het start menu staan, doet internet explorer vervelend als ik iets wil downloaden enzovoorts. Misschien is restricties niet het juiste woord daarvoor.

Ik kan wel een apart account maken voor het serverbeheer en voor mezelf als user, maar dat vind ik niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
maar wel best practice ;)
Cafe_delmar schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:23:

p.s. restrictie's op je admin account lijkt me ook niet al te best
Ook dat is tegenwoordig standaard, en sinds 2003 ingevoerd als Internet Explorer Enhanced Security mode.

Anywees: je gebruikt een roaming profile, waarbij je zowel op een 2003 machine als op een XP machine inlogt.
Items die niet op XP aanwezig zijn maar wel op 2003 Server en je gebruikt ze (Administrative tools) zetten dus ook hun items in registry en startmenu.

Oplossing voor jou is dan op een Administrative Workstation de tools te installeren en daarvandaan je beheer doen, Remote Desktop voor beheer te gebruiken en/of gescheiden user en beheeraccounts in te zetten.

Zoals men bij MS zegt: 'This behavior is by design'.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je remote desktopt naar die server toe kan je ook nog de gpo voor ts profiles gebruiken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
Oké, dan ga ik de profielen maar scheiden want dat lijkt me de makkelijkste oplossing, zeker omdat het dus by design is. Want om dan een soort hack te verzinnen is niet handig. Bedankt!
Pagina: 1