Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan geen bestanden downloaden? *

Pagina: 1
Acties:

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:16
Hoi,

Ik heb het volgende probleem: elke keer als ik iets wil downloaden in FF krijg ik de volgende melding:
"C: Docume~1\ [gebruikersnaam]\Locals~1\Temp[naam bestand] kan niet worden opgeslagen omdat het bronbestand niet kan worden gelezen"
Eerst staat er heel lang "starten" in beeld en na een paar minuten wordt deze melding weergegeven. In IE lukt het ook niet maar daar krijg ik geen melding.
Ik heb FF al opnieuw geïnstalleerd maar dit had geen effect. Ik maak gebruik van Eset AV 3.0 en Outpost Firewall. Het heeft geen zin om deze 2 uit te zetten. Ik maak ook gebruik van een MVPS host file maar als ik het originele terugzet dan lukt het nog steeds niet. Ook al een paar keer CCleaner gedraaid en de schijf gedefragmenteerd maar helemaal niets helpt |:( draai trouwens XP Pro SP3.
Heeft iemand hier een oorzaak of oplossing voor want het is erg lastig om niet te kunnen downloaden...

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04

pythagorasABC

A²+B²=C²

een andere browser geprobeerd?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• Jippo00
Jippo00 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:48:
In IE lukt het ook niet maar daar krijg ik geen melding.
Opera heb ik niet geprobeerd.

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je dat bij alle bestanden die je wilt downloaden, of is het 1 specifiek bestand dat niet gedownload kan worden.
Zit er misschien nog een router ofzo tussen die moeilijk doet, en half vastgelopen is?

• Jippo00
Meestal bij nzb bestanden maar soms ook bij gewoon .exe. Verder mijn router er al een paar keer tussenuit gehaald en gereset. Wires of wireless maakt ook niet uit.

• jerbro
  • Niet online
Zijn de problemen enkel bij bestanden van dezelfde server, of komt het voor bij alle bestanden van elke server?
Als het alleen om bestanden van 1 enkele server gaat, dan zou ik het eerder bij de server zoeken dan bij je PC.
Download je de bestanden eigenlijk via http, ftp, of iets anders?

• Jippo00
Maakt niet uit welke server, het probleem komt altijd voor. Download vaak via http. De bestanden die ik via ftp download lukken om de een of andere manier wel altijd... 8)7

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 09:32
Gebruik je toevallig iets van een download manager of extra plugin voor FF? Ik heb daar weleens problemen mee gehad.

• Jippo00
Nee geen download manager maar Web Control van Outpost staat wel aan. Uitzetten heeft trouwens geen effect. Verder gebruik ik geen extra plug-in's op de standaard na dan zoals PDF, Quick Time, WMP, Flash en Silverlight.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dit gaat over software , niet de verbinding zelf.

Daarom: => Client Software Algemeen.

• jerbro
  • Niet online
Om zeker te weten dat het aan windows ligt zou je kunnen proberen om met een knoppix CD te starten, en te kijken of je dan wel kunt downloaden.

Als het aan windows ligt zou ik proberen om via taakbeheer een aantal processen die niet essentieel zijn voor het systeem te beeindigen, en te kijken of je dan wel een bestand kan downloaden.
Ook zou ik eens alle plugins van firefox uitschakelen, of een test-profiel aanmaken in firefox waarin je alle plugins uitschakeld.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Sommige firewalls, en virusscanners nestelen zich dusdanig diep in het systeem dat uitschakelen niet voldoende zin heeft. Probeer inderdaad eens een linux live cd om je hardware en netwerk te testen; en anders zou ik toch (tijdelijke) de-installatie van firewall en virusscanner voorstellen :) Is je temp-directory niet toevallig vol, of is je hdd wellicht corrupt?
Ik pas ook je topictitel nog even aan

Downloads mislukken in Firefox > Kan geen bestanden downloaden? *

[ Voor 24% gewijzigd door Spider.007 op 30-08-2008 14:11 . Reden: Kan geen bestanden downloaden? * ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1