• Audiojunky
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-05 12:30
Hallo,

Ik heb aparte problemen met mijn systeem.
Het komt geregeld voor dat als ik mijn pc opstart of reboot dat mijn videokaart geen signaal krijgt. Ik heb dan geen beeld, maar hoor aan me geluid dat vista wel gewoon opstart. Ik kan dan ook me bios niet in, omdat me scherm zwart blijft. Als ik een reset geeft dan krijg ik weer beeld. Komt ook voor dat ik stroom eraf moet halen om weer beeld te krijgen. Als ik beeld heb , dan heb ik verder ook geen problemen met het beeld. Kan gewoon spellen spelen of andere grafische dingen doen.
Drivers zijn up to date maar dat doet er niet toe, omdat op het moment dat ik de pc aan zet het signaal al soms niet meer doorkomt.

2e probleem is mijn geluid. Gaat hier om een onboard geluidskaart. Heb gister een 3e HD erin gedaan. Maar sindsdien doet mijn geluid heel raar. Kan geluid afspelen maar na paar minuten blijft geluid hangen. DIt is zowel met internet radio, mediaplayer of winamp. Als ik de mediaplayer of winamp afsluit dan heb ik weer geluid. Heb drivers verwijderd (realtek hd audio) nieuwe geinstalleerd. Moederboard drivers geupdate. Zelfs Vista opnieuw geinstalleerd. Maar niets mocht baten. Ik zie het verband ook niet met nieuwe hd en me geluid.

Bios instellingen nagekeken en die staan goed. Temperaturen van pc zijn ook gewoon normaal.

Moederbord: k9ag Neo2 Digital
Proc. AMD X2 64 6000
Mem: 2 gig
Geluidskaart: Onboard Realtek HD audio
Videokaart: XFX GTS8600 gts
Voeding: RealPower M620 (620 Watt)

ALs iemand nog tips heeft. Dan hoor ik dat graag

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 10:11

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

(jarig!)
Zet je eerst je monitor aan en dan je PC of anders om?

En geluid... vreemd met die harddisk. Heb je de mogelijkheid om van iemand een simpele PCI geluidskaart te kunnen lenen? Dan zou ik het daarmee even testen (simpele PCI 128 ofzo).

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Audiojunky
Monitor staat eerst aan meestal.

Zal eens in me oude troep kijken of ik nog een oude kaart heb liggen. Iemand nog suggesties?
Want ik baal er ongelooflijk van :(

• Audiojunky
Nou probleem met geluid zat in VISTA. Heb nu xp draaien en geluid probleem lijkt zich niet meer voor te doen. Wel apart want heb zker 3 kwart jaar op dit systeem vista zonder problemen gedraaid.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ook altijd handig om door te nemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder: na het aansluiten van de harde schijf deed je geluid raar, wat als je de harde schijf weer lostrekt, blijft hij zo raar doen? Ook met alleen die harde schijf aangesloten het probleem?
Heb je ook de nieuwste drivers voor vista gedownload en geïnstalleerd, of gewoon die op de meegeleverde driver dvd stonden?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Audiojunky
Heb me videokaart eruit gehaald en me mon. op de onboard videokaart gezet.
En alles werkt weer zoals het zou moeten.

Zou me pci-e slot niet meer goed zijn of me videokaart? Heb verder nooit problemen met me videokaart gehad

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 14:09

SeatRider

Hips don't lie

Offtopic: me > MIJN

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Audiojunky
Geluid hangt nog steeds. Ook zonder de videokaart problemen.
Pagina: 1