Toon posts:

Extra PHP configuratie bestanden met SuExec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben bij het bedrijf waar ik werk onze webserver zo geconfigureerd dat elke Virtual host een eigen gebruiker heeft d.m.v. de SuExec module van apache. Hierdoor word er op het moment van de request gewisseld van UID. Hierdoor kunnen wij de veiligheid naar een hoger niveau tillen.

Het probleem is echter dat sommige sites specefieke wensen hebben bijv: meer geheugen, hogere upload enzovoorts. Nu kunnen wij in het php-cgi script de PHPRC shell variable aanpassen om een andere configuratie file te gebruiken. Maar hierdoor vergeet die speciefieke child de serverwide php.ini.

Wat ik dus probeer te maken is één serverwide php.ini maar dat wij enkele settings per site kunnen overschrijven net als apache htaccess bestanden.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kun je de site specific ini niet laten genereren aan de hand van een paar eigen regels en de default php.ini? Als je elke x minuten kijkt of één van de 2 veranderd is zal het kwa performance niet veel uitmaken denk ik.

Het voordeel van een ini is dat het een zeer duidelijke indeling heeft. Je kunt eenvoudig 2 bestanden combineren lijkt mij.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:58:
Wij hebben bij het bedrijf waar ik werk onze webserver zo geconfigureerd dat elke Virtual host een eigen gebruiker heeft d.m.v. de SuExec module van apache. Hierdoor word er op het moment van de request gewisseld van UID. Hierdoor kunnen wij de veiligheid naar een hoger niveau tillen.

Het probleem is echter dat sommige sites specefieke wensen hebben bijv: meer geheugen, hogere upload enzovoorts. Nu kunnen wij in het php-cgi script de PHPRC shell variable aanpassen om een andere configuratie file te gebruiken. Maar hierdoor vergeet die speciefieke child de serverwide php.ini.

Wat ik dus probeer te maken is één serverwide php.ini maar dat wij enkele settings per site kunnen overschrijven net als apache htaccess bestanden.
je kunt ook gewoon SuPHP gebruiken(geloof ongeveer hetzelfde als suexec maar net iets anders), dat doet precies wat jij wilt, jailed de gebruikers in hun home, en er komt netjes een etc in de home, met hierin een php.ini voor die betreffende home/gebruiker ;)

http://www.suphp.org/Home.html

nvm moet beter lezen :X

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Waar haal jij uit dat dit over Windows gaat ? (just curious)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Apache == Server Software dus kan dat hier.
Let op dat er dan ook geen Windows-Server Software staat maar Windows Servers en Server Software.
Verder is ook nog de Windows Servers en Server-Software - Policy hier behoorlijk duidelijk over is:
Welke topics horen hier thuis? In principe elk topic dat over Windows Servers of server software gaat. Wat voorbeelden:
* Een topic over de installatie van je Windows Server 2003, Windows Web Edition e.d.
* Topics die gaan over Exchange, Kerio MailServer, ISA Server, Apache, Squid of Internet Information Server.
* Topics over Group Policies, Active Directory, DNS, DHCP, WINS, RRAS en alle andere afkortingen die Windows kent
hopelijk maakt dit het ten enen male duidelijk genoeg voor je? :)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2008 17:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

alt-92 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:25:
Apache == Server Software dus kan dat hier.
Let op dat er dan ook geen Windows-Server Software staat maar Windows Servers en Server Software.
Verder is ook nog de Windows Servers en Server-Software - Policy hier behoorlijk duidelijk over is:

[...]

hopelijk maakt dit het ten enen male duidelijk genoeg voor je? :)
excuse moi, idd het Windows Servers en Server Software had ik nooit zo gelezen lol ,
thnx voor de verduidelijking ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou ook voor Joolee's voorstel gaan - zeker als je met mod_fcgid de PHP's laat starten, is het performanceverlies minimaal.

Verder hoef je denk ik niet eens de INI te genereren, je kan gewoon de standaard.ini pakken, daar je custom .ini aan vast plakken en volgens mij is dat genoeg :)

[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 29-08-2008 19:07 ]

Pagina: 1