Fedora wil niet updaten?

Pagina: 1
Acties:

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb zojuist Fedora 9 geinstalleerd op mijn server, alles lijkt goed te werken alleen wil de server niet updaten...

Als ik het volgende commando uitvoer:
code:
1
yum update

Dan geeft dat na enige tijd de volgende foutmelding terug:
code:
1
2
3
Could not retrieve mirrorlist http://mirrors.fedoraproject.org/mirrorlist?repo=updates-released-f9&arch=i386 error was
[Errno 4] IOError: <urlopen error (110, 'Verbinding is verlopen')>
Error: Cannot retrieve repository metadata (repomd.xml) for repository: updates. Please verify its path and try again

Ook het installeren van nieuwe software via de packetmanager lukt niet, daar komt een melding dat de lijst met beschikbare software niet opgehaald kan worden. Ik heb inmiddels ook al fedora een keer virtueel onder vmware geinstalleerd op mijn computer en ook daar krijg ik dezelfde foutmeldingen.

Internet doet het overigens wel gewoon via firefox dus dat is het probleem niet volgens mij. Wat verder wel opvalt is dat de standaard startpagina "http://start.fedoraproject.org" moeilijk kan laden en meestal ook een timeout geeft.

Belangrijkste vraag is of meerdere mensen deze problemen ervaren en dat het dus aan de servers van fedora ligt of dat ik het moet zoeken in mijn eigen configuratie?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer het over een uurtje nog een keer zou ik zeggen. Of heb je het al meerdere keren geprobeerd?

• ik222
  • Niet online
Ben het al sinds vanmorgen denk 10.00 uur aan het proberen dus vandaar dat ik inmiddels wel benieuwd ben of meerdere mensen deze problemen hebben ofdat ik het moet zoeken in mij eigen configuratie...

[ Voor 53% gewijzigd door ik222 op 29-08-2008 12:18 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:55

pistole

Frutter

Misschien kan je eerst even controleren of je verbinding goed is (met links of plain old telnet); eventueel zou ook nog je de yum-fastestmirror rpm kunnen installeren.

Ik frut, dus ik epibreer

• ik222
  • Niet online
Ja internetverbinding werkt goed, staat ook in de ts...

Maar is er iemand die even kan kijken of zijn installatie wel kan verbinden met de fedora update servers, het lijkt mij namelijk het meest waarschijnlijk dat daar het probleem ligt...

[ Voor 62% gewijzigd door ik222 op 29-08-2008 12:43 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:41:
Ja internetverbinding werkt goed, staat ook in de ts...

Maar is er iemand die even kan kijken of zijn installatie wel kan verbinden met de fedora update servers, het lijkt mij namelijk het meest waarschijnlijk dat daar het probleem ligt...
Her meldt Fedora 8 dat er geen nieuwe updates zijn, ik vermoed dus dat ik een goede connectie heb met de Fedora servers.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Ik gebruik Fedora niet, maar kun je niet ergens instellen naar welke server de connectie gaat? Er zijn vast veel mirrors daarvan lijkt me?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• ik222
  • Niet online
Probleem is opgelost nadat ik een ander ip heb geforceerd bij UPC door het mac adres van mijn WAN kaart te veranderen.

Ik had namelijk eergisteren al een ander ip gekregen (mijn vorige ip had ik al 2 jaar) doordat ik een andere router neergezet had en met dat ip werkte bepaalde sites van fedora niet (bijvoorbeeld mirrors.fedora.nl waar de updates vandaan komen).

Dus of dat ip was geband bij fedora (misschien vanwege een vorige gebruiker) of er waren gewoon routeringsproblemen bij UPC in een bepaalde ip reeks.

In ieder geval werkt alles weer naar behoren :)
Pagina: 1