Ik heb een simpel thuisnetwerk met een Linksys SD2008 8-port gigabit switch, geen management mogelijkheden gewoon layer2 meer niet.
Aan het netwerk hangen de volgende onderdelen;
Het werkstation en de server krijg ik met geen mogelijkheid op gigabit verbonden met de switch.
Wat heb ik al getest?
Mijn vraag...
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of wat mijn volgende logische stap is om te troubleshooten?
Aan het netwerk hangen de volgende onderdelen;
- een werkstation (XP SP2), met een Linksys EG1032 v3 gigabit nic
- een server (W2K3 SP2), met een Conceptronic gigabit nic (RTL8169/8110 chipset)
- een laptop (Dell Latitude), via onboard Intel gigabit nic (normaal draadloos, maar nu via draad om te testen)
- een Linksys WAP54G firmware 3.05
- een Tele2 ADSL2 modem
Het werkstation en de server krijg ik met geen mogelijkheid op gigabit verbonden met de switch.
Wat heb ik al getest?
- bekabeling -> laptop met een nieuwe kabel aangesloten op gigabit, deze zelfde kabel gebruikt voor werkstation en server en jawel geen gigabit maar 100FD.
- netwerk -> alles losgekoppeld behalve werkstation en server (switch ook aan en uit gehad) de storing van randapparaten is dus uitgesloten.
- hardware -> ik ben begonnen met 2 Linksys adapters, geen gigabit dus ik dacht dat zit in de Linksys adapters, was in mijn ogen de enige mogelijkheid. Enfin, een Conceptronic kaartje erbij gekocht en die vertikt het ook om op gigabit te verbinden.
Mijn vraag...
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of wat mijn volgende logische stap is om te troubleshooten?