• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 19:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Topicstarter
Onlangs heb ik mijn zolder verbouwd tot fotostudio. Hierbij heb ik zelf ook een low-budget studiolamp proberen te maken van wat restmaterialen. Hierin heb ik drie apart schakelbare spaarlampen geplaatst, 2 stuks 23W van 6000K en 1 stuks 23W van 4000K. Hoewel hier een flinke bak licht vanaf komt (23W = 110W gloeilamp verlichting = 1325 lumen) kom ik er achter dat je bij fotografie eigenlijks nog iets meer moet hebben.

In mijn zoektocht naar zwaardere lampen, die ook een kleurtemperatuur van 6000-6500K hebben (zelfde als daglicht / flitser) en die niet de bijbehorende warmteproductie hebben (dus wel spaarlampen), kwam ik de Philips Master PL-Electronic 33W/865 tegen (2150 lumen). Deze kan ik via mijn werk bij de Technische Unie kopen, maar omdat deze niet in het standaard assortiment zitten moeten deze per verpakkingseenheid van 6 stuks worden besteld. Zelf heb ik er maar twee nodig...

Het lijkt mij dat er toch wel meer mensen op zoek zijn naar een goedkope vorm van studioverlichting, waar deze spaarlampen ideaal voor zijn. Inclusief BTW, korting en verwijderingsbijdrage kosten deze lampen € 13,- per stuk. 6 Stuks kopen terwijl je maar 2 nodig hebt, is dus een beetje zonde. Daarom mijn vraag, wie is er nog meer geïnteresseerd in deze lampen?

Voorbeelden van foto's die ik met mijn huidige lampen heb gemaakt:
http://blog.antonboonstra.nl/?showimage=2
http://blog.antonboonstra.nl/?showimage=1
http://blog.antonboonstra.nl/?showimage=3 (plus een 4000K lamp los in de hand)

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 12:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ffies snel.. inkoopacties zijn hier niet meer welkom.. zie faq ;)

daarvoor heb je nu samenkopen.net en inkoopacties.net
succes ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 19:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Topicstarter
ReseTTim schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:08:
ffies snel.. inkoopacties zijn hier niet meer welkom.. zie faq ;)

daarvoor heb je nu samenkopen.net en inkoopacties.net
succes ;)
Ik heb het niet kunnen vinden in de faq van Fotografie Algemeen, maar bedankt voor de tips. Als het hier inderdaad niet welkom is, dan zal ik daar nog eens kijken.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Inkoopacties zijn inderdaad niet gewenst hier op GoT, dit door vervelende ervaringen in het verleden. Ik zou je dan ook willen vragen om dit via samenkopen.net of inkoopacties.net te regelen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 12:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42

Zoefff

❤ 

Zie de reactie van Apen-nootjes, die zegt genoeg :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.