Toon posts:

Warmte probleem met super orb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello mensen

Ik heb een probleem. Tenminste ik vind het een probleem.:'(
Ik heb een Thunderbird 900 met nog niet zo lang een Super Orb erop.:9 hiervoor zat er een coolermaster op. Toen was de temperatuur zo rond de 59 graden.
nu met die super orb is hij maar 3 graden cooler (57 graden) ben niet tevreden met dit resultaat.
Voor de rest:
Mijn kast is dicht en heeft geen extra koelings fans. (die wil ik er eventueel wel in bouwen maar eerst anders oplossen als dat lukt). Ik heb koelpasta gebruikt dus daar kan het niet aan liggen.

nu is mijn vraag dus hoe krijg ik in godsnaam die temperatuur omlaag?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Ook al heb je een super luchtkoeling, als de lucht in je kast warm is dan helpt het weinig. Je moet er wel voor zorgen dat je koeler koele lucht aangevoerd krijgt omdat er anders weinig te koelen valt. Zorg dus voor een goeie circulatie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 18:05 schreef Exirion het volgende:
Ook al heb je een super luchtkoeling, als de lucht in je kast warm is dan helpt het weinig. Je moet er wel voor zorgen dat je koeler koele lucht aangevoerd krijgt omdat er anders weinig te koelen valt. Zorg dus voor een goeie circulatie.
Dit kan je testen door je kast tijdelijk open te zetten en kijken of ie nog steeds zo heet is.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Alweer 1?!

Het vorige topic over dit onderwerp is net gesloten!

Ga daar maar ff kijken, zal denk ik wel een antwoord tussen staan :)

Verwijderd

Topicstarter
[..]

Dit kan je testen door je kast tijdelijk open te zetten en kijken of ie nog steeds zo heet is.
super mensen ik ga het meteen maar ff proberen en als dat inderdaad helpt dan heb ik hier al drie fans liggen om in mijn kast te bouwen ik zal het eindresultaat daar van posten.

Hoe zal ik trouwens die drie fans plaatsen?
Ik heb een big-tower. Ik had zelf een idee om twee fans aan de linker kant te plaatsen om die de lucht erin blazen en 1 fan boven op om de warme lucht weg te zuigen(hete lucht stijgt).

Zijn er verders nog mensen die ideeën hebben voor mijn probleem en eventuele ideeën voor het plaatsen van de fans als dat de oplossing is. (ik ga het eerst testen met open kast en als dat helpt dan plaatsen van die fans)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zelf heb een fan ter hoogte van de CPU in de zijwand zitten, en die blaast koele lucht direct op de Orb. Werkt optimaal. Het enige nadeel is dat je het lawaai van je Orb duidelijker hoort, maar dan zet je gewoon FAN2 van de Orb uit. Scheelt 2 a 3 graden stressed, maar die FAN2 maakt de meeste herrie. Zonder FAN2 valt er echt een stilte :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1