Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP SP3] Bestanden kopieren van ext3 naar NTFS*

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 07:59
Ik heb de oude schijf van m'n Slackware server rechtstreeks in mijn desktop (XP SP3 32) gehangen, en wil daar nu zo'n slordige 150GB aan data van copieren.

Die ext3 schijf is een WD 500GB AAKS SATA2, doel is een raid0 array van hetzelfde type schijven, snel genoeg dacht ik zo.

Ik heb al "LinuxReader" en "Explore2fs" geprobeerd, die doen hun ding wel, maar à 6~7MB/s. Schijven kunnen wel wat meer aan, op zijn minst moet dat factor 10 keer sneller gaan.

Ik dacht dat m'n PC er een aardige kluif aan had om het één en ander te 'decoderen' of weet ik wat, maar m'n E8400 zit zowat uit z'n neus te eten (CPU load 0~4%), en die progsels gebruiken niet meer dan 10~15MB geheugen.

Bestaat er een snellere oplossing?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Al een Live CD geprobeerd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix.
SP3 is er alleen maar voor 32bits - dat is dan een nutteloze toevoeging

De ext2 driver is denk ik gewoon niet zo snel? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Shaidar
Maar waarom?

Performance met overschot op mijn machine, de CPU doet écht niks, en de schijven kunnen véél sneller. Ik snap niet waarom het zo traag moet gaan. Als hij veel moet "berekenen" of "omzetten" zou de CPU load dan niet hoger moeten zijn?

Ik heb net gemailed naar DiskInternals om hetzelfde te vragen ;)

Ik ben nog sneller af met een Slackware in VMware te gooien, die ext3 disk daar te mounten en dan naar het host OS te copieren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Shaidar op 29-08-2008 10:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Shaidar schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:44:
Maar waarom?

Performance met overschot op mijn machine, de CPU doet écht niks, en de schijven kunnen véél sneller. Ik snap niet waarom het zo traag moet gaan.
Het is een (experimentele) filesystem driver? Ik kan ook nergens benchmarks vinden, maar kort gezegd: als ie niet harder gaat, gaat ie niet harder.
Waarom denk je dat dit dan aan je Windows installatie zou liggen of je hardware?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eer dat je een oplossing hebt gevonden, heb je al lang de schijven leeg getrokken met 6.5MB/s. Zo tergend langzaam is het nou ook weer niet.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
Zoals de Zeester al gezegt, een LiveCD geprobeerd? Bijvoorbeeld die van Ubuntu. Even beiden partities mounten (ntfs met ntfs-3g) en cp'en maar. Overigens ga ik er hierbij wel vanuit dat je een hardware raid0 hebt, voor software weet ik zo geen oplossing.

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Lijkt me ook dat dat aan de ext2 driver moet liggen. Gewoon een nacht laten stampen of even met een live cd vanuit linux kopieren. Is niet zo'n groot probleem, toch? :)

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 13:46
met een live-cd gaat misschien wel sneller, maar volgens mij neemt de ntfs-3g driver een hele grote hap cpu-power, wat je snelheid dan ook wel weer eens zou kunnen beperken.

Verwijderd

Shaidar schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:14:
Ik heb de oude schijf van m'n Slackware server rechtstreeks in mijn desktop (XP SP3 32) gehangen, en wil daar nu zo'n slordige 150GB aan data van copieren.

Die ext3 schijf is een WD 500GB AAKS SATA2, doel is een raid0 array van hetzelfde type schijven, snel genoeg dacht ik zo.

Ik heb al "LinuxReader" en "Explore2fs" geprobeerd, die doen hun ding wel, maar à 6~7MB/s. Schijven kunnen wel wat meer aan, op zijn minst moet dat factor 10 keer sneller gaan.

Ik dacht dat m'n PC er een aardige kluif aan had om het één en ander te 'decoderen' of weet ik wat, maar m'n E8400 zit zowat uit z'n neus te eten (CPU load 0~4%), en die progsels gebruiken niet meer dan 10~15MB geheugen.

Bestaat er een snellere oplossing?
Is het niet misschien ietwat veel inspanning voor wat een eenmalige actie lijkt?
Ik denk dat veel handiger is om te accepteren dat het even wat langer duurt dan je zou verwachten.
Zoals al eerder is gezegd, gewoon ff nachtje laten stampen en dan ben je er vanaf (er vanuitgaande dat je 's nachts lekker ligt te slapen)...

• Shaidar
Maar! maar! je bent toch een Tweaker voor iets? Als de hardware sneller kan, dan moet er maar software bestaan dat mee kan :p

Anyway, mail teruggehad van DiskInternals:

The speed is slow due to PowerSearch technology included in Linux
Reader, but this technology can help to recover the files of about 200
file types when the recovery by sector information from file table can't
be performed. This is slow but impressively effective.

Lijkt mij eerder een marketing-man dan een devver :)

Verwijderd

Shaidar schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:11:
Maar! maar! je bent toch een Tweaker voor iets? Als de hardware sneller kan, dan moet er maar software bestaan dat mee kan :p

Anyway, mail teruggehad van DiskInternals:

The speed is slow due to PowerSearch technology included in Linux
Reader, but this technology can help to recover the files of about 200
file types when the recovery by sector information from file table can't
be performed. This is slow but impressively effective.

Lijkt mij eerder een marketing-man dan een devver :)
Als je graag wilt dat het sneller kan en er is geen software beschikbaar is de enige optie zelf software schrijven of accepteren dat iets zo is.

De feedback van DiskInternals is meer een gevalletje 'This behaviour is by design'...
Pagina: 1