• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Nu hoop ik dat in het juiste forum zit.

Gister bij het opruimen kwam ik een hele oude discman (naja, protable CD speler) tegen, welke toevallig ook VCD kon mee afspelen. Nu heeft deze discman een AV-out, een 3,5 jack uitgang, dus beetje nostalgie dacht ik 'even' die discman te testen. Daar komt het probleem, ik kan niet kabel nergens meer vinden.

Nu kwam ik via een topic deze tegen:
http://www.mp3extras.co.uk/images/av400videoleads.jpg

Jack naar audio/video tulp. Maar in hetzelfde topic wordt ook aangegeven dat sommige fabrikanten mogelijk de polen/aansluitingen wat omdraaien om zo gedwongen hun producten af te nemen.

Toch wil ik de gok nemen, zo'n kabel aan te schaffen. Mijn Philips heeft een audio/video tulp ingang, dus kan ik hem mooi op testen. Maar nu komt dus mijn vraag, mocht het videosignaal bv om zijn gezet naar 1 van de 2 audio-tulp aansluitingen, kan dit schadelijk zijn voor mijn TV? Ik ga puur video testen, dus sluit enkel steeds 1 kabel aan op mijn video ingang net zolang tot ik beeld krijg.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 14:36
Nope :)
Hierzo net nog geprobeerd ;) Ik heb zo'n kabeltje voor mijn camera, en het laat dus gewoon niets zien dan ;)

Edit : Ohja, als je gewoon een 3.5mm jack -> witte en rode tulp kabel hebt, daarmee moet het ook werken :)

[ Voor 31% gewijzigd door Kosty op 29-08-2008 10:14 ]

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 12:09
Ik heb hier destijds een NAPA Diskman gehad die mp3/vcd etc afspeelde, en daar had ik een los kabeltje bij met een minijack naar composiet, heb misschien t kabeltje nog wel ergens, diskman is al overleden :P

Volgens mij was het trouwens wel een iets langere plug, met 3 zwarte randjes ipv 2 zwarte randjes wat je voor audio wel ziet.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
nautaonline schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:14:
Ik heb hier destijds een NAPA Diskman gehad die mp3/vcd etc afspeelde, en daar had ik een los kabeltje bij met een minijack naar composiet, heb misschien t kabeltje nog wel ergens, diskman is al overleden :P
Was dat toevallig een blauw/paarsig log (beetje afgerond vierkant) ding? Dat zou dezelfde als mij moeten zijn :)

Deze mischien?
http://di1.shopping.com/i...7b/40614-100x100-0-0_.jpg

Dit is de mijne. :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 12:09
Ja dat is m, NP-311 ofzoiets dacht ik dat t type was.

Ik kan eens kijken of ik het kabeltje nog terug kan vinden.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik zou deze kabel kopen (2eu!) val je je geen buil aan en grote kans dat 1 van de tulpjes (geel?) het video signaal doorgeeft.........

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/2679.jpg
Pagina: 1