Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Felke
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-10 22:17
Beste Tweakers,

Ik studeer op dit moment Industrieel Ontwerpen aan de Technische Universiteit in Twente. Ik ben op dit moment in het bezit van een bachelor diploma Werktuigbouwkunde en heb ruim een half jaar buitenland ervaring.

Nu heb ik geen flauw idee wat ik als startsalaris kan verwachten.
Wat ik wel weet is dat diverse bureau's betalen volgens de BNO richtlijn; hieronder heb ik het startsalaris bij de diverse functies die bij "ontwerpen" horen opgeschreven:

Functieoverzicht met startsalaris volgens BNO richtlijn (deze is helaas niet gratis), "ontwerpen":
01. Senior Ontwerper > startsalaris 3155
02. Ontwerper met uitgebreide bevoegdheden > startsalaris 2675
03. Ontwerper met beperkte bevoegdheden >startsalaris 2192
04. Junior Ontwerper > startsalaris 1988

Hierbij staat geen omschrijvingen van de functies in de BNO richtlijn.

Ik ben op dit moment 24 (wellicht dat dit uitmaakt?).
Daarnaast is het zo dat ik een dubbele opleiding heb en daardoor een bredere (technischere) achtergrond; ik verwacht dat ik hierdoor hoger uitkom met mijn startsalaris.

Is hier iemand die mij enigzins kan aangeven wat ik kan verwachten qua startsalaris en wat redelijk is om te "eisen"?

• beany
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:36

beany

Meeheheheheh

Je studeert nog industrieel ontwerpen, dan lijkt mij het heel logisch als ze je als junior inschalen. Logisch, want je hebt nog niet heel veel ervaring.