Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snel opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
Dag

Ik zat net een beetje te zappen, en na te denken, en plots kwam ik op een gigantisch idee. Tsjah, hoe leg je dat nou eens uit zo dat anderen het ook begrijpen, laat ik het toch maar proberen:

Vaak wanneer je een computer nodig hebt (stel om iets op te zoeken) moet je het rot ding eerst aanzetten en wachten tot hij alles heeft geladen, en tot je bent ingelogd.
Nu leek mij het een briljant idee om een soort van kleine OS net voor Windows in te planteren. Een simpele OS die in een tel is geladen, en die je kan gebruiken voor lichte voorgeprogrammeerde dingen. Lekker browsen, zonder lang te wachten tot je het Windows opstartscherm voorbij bent. En wanneer je in die 'kleine OS' zit, dat je met 1 druk op de knop, alsnog door kunt starten naar Windows.

Ik heb geen idee of zoiets bestaat, en of dit überhaupt wel te realiseren is. Ben nou niet een computergebruiker die veel van programmeren af weet.

Als de titel niet helemaal juist is geformuleerd, zou een modje dan deze kunnen aanpassen?
Weet niet zeker of het in het juiste subforum staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Xaero op 28-08-2008 23:15 ]

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik dacht dat asus een wat uitgebreider bios heeft gemaakt waarmee je o.a. kan browsen , maar dat is geen volledige windows omgeving.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bestaat al :). De nieuwe ik dacht Asus EEE desktop pc (oid, staat ergens op de frontpage) heeft zo'n functie. Al is het maar een fractie sneller dan het opstarten van windows.

reviews: De Asus Eee Box B202: klein maar fijn?
Ik kan het zo snel niet in het artikel terugvinden though. Maar tegenwoordig starten die dingen allemaal binnen 1 minuut op en dat is toch wel snel genoeg atm dacht ik?

[ Voor 42% gewijzigd door sajoku op 28-08-2008 23:18 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

reviews: MSI efi: de bios-opvolger nader bekeken

@ sajoku, de EEE PC heeft een SSD en start vanzichzelf al snel op :+ (vandaag is de mijne binnengekomen :D)

[ Voor 31% gewijzigd door Wiethoofd op 28-08-2008 23:17 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Xaero
MuisM4t schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:15:
Ik dacht dat asus een wat uitgebreider bios heeft gemaakt waarmee je o.a. kan browsen , maar dat is geen volledige windows omgeving.
Het was ook niet gedoelt op een Windows omgeving. Meer een simpele versie ervan, waarmee je enkel kunt browsen en andere lichte software kunt draaien.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:21

Acheron

updatepack.nl

Kijk eens of je moederbord S3 standby ondersteunt. Als je dan je computer standby zet blijft er alleen spanning op het geheugen staan. Dit kost ongeveer 3-5 watt. Als je vervolgens je computer weer aan zet zie je gelijk de desktop in beeld.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wiethoofd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:16:
reviews: MSI efi: de bios-opvolger nader bekeken

@ sajoku, de EEE PC heeft een SSD en start vanzichzelf al snel op :+ (vandaag is de mijne binnengekomen :D)
De EEE Box of de laptop? Die Box vind ik ook wel grappig, bijvoorbeeld ipv een mac mini :).

• Xaero
Acheron schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:17:
Kijk eens of je moederbord S3 standby ondersteunt. Als je dan je computer standby zet blijft er alleen spanning op het geheugen staan. Dit kost ongeveer 3-5 watt. Als je vervolgens je computer weer aan zet zie je gelijk de desktop in beeld.
Ondersteund hij, maar zoals hierboven gaat dit allemaal via een bios. Dus je moet dan ook een onderstuenend moederbord hebben (gok ik?). Is er ook niet een andere manier om dit te doen met een OS op een partitie o.i.d. ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; het is leuk bedacht; maar blijkbaar niet zo origineel ;) Zoek inderdaad een moederbord die dit vanuit het BIOS ondersteunt of ga aan de slag met hibernation of suspenden van je systeem. Dit is goed zelf te doen en daar heb je dit topic niet voor nodig; daarnaast zie ik hier al heel snel offtopic reacties voorbijkomen; vandaar dat ik dit topic sluit met het verzoek zelf eens in de genoemde onderwerpen te duiken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.