DVD spelers supertraag in combinatie met SP 3

Pagina: 1
Acties:

• HermanLR
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09-2022
Mijn PC werkt als een tierelier.
Terwijl ik SP 3 installeerde kwam ik een melding tegen dat atapi.sys niet gekopieerd kon worden.
Paar keer geprobeerd, maar de file (jn de system32 map) was steeds "in gebruik". Op allerlei fora gezocht en dit zou aan Daemon en/of Alcohol 120% moeten liggen. Beide gedeïnstalleerd, hoewel Alcohol veel problemen gaf; zou aan de virtuele drives liggen.
SP3 opnieuw geprobeerd, en toen dit weer niet lukte het "atapi probleem" maar genegeerd. Resultaat: SP3 geïnstalleerd, maar 2 DVD(NEC en LG) spelers die zo traag zijn geworden als ik weet niet wat. Maakt niet uit welek software je gebruikt. Gezocht op het net en kwam de tip van de DMA instelling tegen.
Gecheckt en er staan 3 IDE controllers. Bij 2 ervan(primair en secundair) staat DMA aan. De eerstgenoemde is ALi M5229 PCL Bus Master ID Controller en daar kan ik geen DMA optie vinden. Maar wat wordt in de eigenschappen van alle 3 genoemd als driver? Juist: atapi.sys. En dat is wel erg toevallig. Inmiddels SP 3 eraf gehaald en weer opnieuw erop. Geen problemen met atapi.sys, maar de snelheid blijft laag.
Wie heeft een oplossing?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:45
Deinstalleren van de cd/dvd drive's ?
En dan opnieuw installeren

Misschien dat die atapi.sys beschadigt is of een update nodig heeft.
Misschien dat je hier nog wat aan hebt.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Of windows helemaal opnieuw installeren, vanaf een windows cd waar sp3 al bij op zit. Kan je ook zelf maken met nlite. Daarna kan je alcohol en deamon weer installeren.

• HermanLR
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09-2022
Inmiddels alles geprobeerd, behalve Windows re install; dat gaat me nog even tever.
Toen maar systeemherstel toegepast en de DVD spelsr lopen weer als een tierelier.....

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:45
En nu heb je weer SP2 ?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

je zou ook in msconfig alles wat eventueel die atapi.sys zou kunnen gebruiken, uit kunnen zetten. Vervolgens in een windows waar zoveel mogelijk uitgeschakeld is, SP3 kunnen installeeren. Daarna alles weer aanzetten en hopen dat het werkt.

maar verder, SP3 is niet echt een noodzakelijke upgrade. meer dan een paar security holes e.d. zijn er niet gefixed, en die zou je ook los van de microsoft website af kunnen halen.

-_-

Pagina: 1