True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!
Is het geheugen nog wel goed (heb je getest met memtest)?
Hoeveel geheugen gaat het eigenlijk om, welk type, hoeveel modules. Telt hij alles, of begint hij halverwege opnieuw met tellen?
Heb je het bios al eens gereset, en hielp dat?
Wat voor moederbord is het?
Start het besturingssysteem wel goed op na onderbreken met escape, en werkt alles daar goed?
Hoeveel geheugen gaat het eigenlijk om, welk type, hoeveel modules. Telt hij alles, of begint hij halverwege opnieuw met tellen?
Start het besturingssysteem wel goed op na onderbreken met escape, en werkt alles daar goed?
Is het geheugen nog wel goed (heb je getest met memtest)?
ehm, geen idee - ga ik installeren (een kijken of het onder ubuntu werkt)
384 (256+128) wordt in helemaal geteld. hoe kan ik achterhalen welk type het is?
ja en nee
ga ik ook opzoeken
het start normaal op en functioneert naar behoren (firefox en openoffice lopen wel eens vast (te vaak), maar of dat hier mee te maken heeft?
morgen/vanavond meer antwoorden
ehm, geen idee - ga ik installeren (een kijken of het onder ubuntu werkt)
384 (256+128) wordt in helemaal geteld. hoe kan ik achterhalen welk type het is?
ja en nee
ga ik ook opzoeken
het start normaal op en functioneert naar behoren (firefox en openoffice lopen wel eens vast (te vaak), maar of dat hier mee te maken heeft?
morgen/vanavond meer antwoorden
True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!
Verwijderd
Vraagje: Hoelang duurt dat proces, moet je het onderbreken?
Ik kan mij wat borden herinneren die lekker lang bezig waren als Quickboot in de bios op 'disabled' stond. Kijk daar eens naar.
Ik kan mij wat borden herinneren die lekker lang bezig waren als Quickboot in de bios op 'disabled' stond. Kijk daar eens naar.
Inderdaad, als 'Quick Boot' uit staat, wordt het geheugen zo'n 3x geteld door de P.O.S.T., voordat het systeem echt gaat booten.
Of wordt het echt oneindig vaak geteld?
Of wordt het echt oneindig vaak geteld?
Toen waren beige computers heel gewoon.
Dat tellen ging bij sommige bordjes erg langzaam. Als dat hier ook zo is duurt het wel even voordat die 384Mb 3x is rondgeteld.
Misschien het geheugen even los halen en de contacten schoonmaken?
Misschien het geheugen even los halen en de contacten schoonmaken?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
dat ging nog redelijk snel, er stond inderdaad ergens iets van "Quick Power on Self Test" op disabled, nu dat op enabled staat telt hij het geheugen inderdaad maar een keer - durfde niet heel veel instellingen in bios aan te passen, omdat ik vaak niet weet waar het voor staat, dus ik had het niet geprobeerd.
bedankt!
bedankt!
Pagina: 1