Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VNCserver] Problemen met remote conn. na restart

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:45

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik ben een mediacenter aan het maken en wil graag VNC gebruiken zodat ik met een andere PC uit mijn netwerk in het mediacener kan bij calamiteiten.
Nu heb ik het alles goed ingesteld dacht ik, maar als ik mijn mediacenter afsluit kan ik niet meer met de andere PC contact maken zonder op het mediacenter aan te geven dat het IP adres contact mag maken.

Ik heb in VNC op het mediacenter de server settings zo geconfigureerd dat in de "allow box" het IP adres van de andere PC staat.
Maar helaas geen verbinding. :N
Zodra ik dan op het mediacenter rechts klik op het icoon van VNC in de actieve programmabalk en daar het IP adres van de andere PC invoer bij "add new client" dan accepteren ze elkaar wel en heb ik verbinding. *O*
Zodra ik dan weer met de andere PC het mediacenter opnieuw opstart kan ik daarna steeds weer geen verbinding maken.
Ik zou graag nog verder zoeken en proberen, maar ik kom er niet meer uit en zou ook niet weten waar ik moet zoeken naar dit probleem, enige hulp zou erg gewenst zijn -O-

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Je moet een 'allow' range opgeven.
is RDP / RemoteAssistence niet veel makkelijker ?

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 28-08-2008 22:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:27:
Je moet een 'allow' range opgeven.
is RDP / RemoteAssistence niet veel makkelijker ?
Een "allow range" is niet in te stellen (een uitzondering voor bepaalde IP adressen, los van elkaar, die mogen connecten wel, die heb ik dan ook al ingevuld) . En daarbij wil ik graag VNC gebruiken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door JdM op 28-08-2008 22:39 ]

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik heb even een verbinding gemaakt met extern bureaublad om van de gewone PC (Vista) naar het mediacenter te gaan (XP) dat werkt, maar helaas kan ik nu niet gaan spelen met de instellingen van de videokaart. Omdat ik vanaf de gewone PC die instelling wel moet kunnen doen zodat ik het beeld op de TV straks goed kan krijgen heeft extern bureaublad dus geen zin om te gaan gebruiken, het moet met VNC....

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke VNC gebruik je? Waarom wil je trouwens een ip adres instellen, kan het niet zonder?

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik gebruik VNC 4.2.1
Het IP adres had ik aan de server zijde ingevuld zodat ik zeker wist dat de viewer toegang zou hebben. Het hoeft dus inderdaad niet, heb dat er nu ook uitgegooid maar zonder resultaat.

• Noork
  • Niet online
JdM schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:13:
Ik gebruik VNC 4.2.1
Het IP adres had ik aan de server zijde ingevuld zodat ik zeker wist dat de viewer toegang zou hebben. Het hoeft dus inderdaad niet, heb dat er nu ook uitgegooid maar zonder resultaat.
Real-, Open-, Tight- of UltraVNC? ;) Maar goed, denk niet dat het veel uitmaakt. Maar start VNC wel op als service? Anders kan je idd pas inloggen als je VNC hebt opgestart.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:32:
[...]

Real-, Open-, Tight- of UltraVNC? ;) Maar goed, denk niet dat het veel uitmaakt. Maar start VNC wel op als service? Anders kan je idd pas inloggen als je VNC hebt opgestart.
|:( Real VNC :z

VNC start goed op als service ja, dus dat is het ook niet.

Ik heb ook tightVNC geïnstalleerd en die doet hetzelfde "unable to connect to host: Connection timed out (10060)" foutmelding.
Wat heb ik verkeerd staan :(
Ik heb de firewalls op beide pc's uitgezet, ik heb van mijn router de firewall uitgezet (alhoewel dat volgens mij niets uit moet maken, ik maak verbinding via de ip adressen die door de router zijn toegewezen en niet via internet)
Pingen onderling gaat ook gewoon goed.

[ Voor 36% gewijzigd door JdM op 29-08-2008 17:51 ]

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Is er nog iemand die ervaring heeft met deze programma's of die een oplossing weet voor mijn probleem, ik kom er niet uit....

• Noork
  • Niet online
Nog even een vraagje. Ik zit nu op de site van Real VNC. Ik begrijp dat er 3 versies zijn. Free, Personal en Enterprise? Welke gebruik je daar van? Aangezien het versienummer van de gratis versie 4.1 is.

4.2.1 is wel een versienummer van de personal edition (niet gratis). Maar er is alweer een nieuwere versie hier van (4.4). En mocht je wel over deze beschikken kun je ook waarschijnlijk support krijgen van RealVNC.

De allow foutmelding klinkt toch als een firewall probleem. Zie hier:
unable to connect to host: Connection timed out (10060) Kun je hier niet nogmaals naar kijken, desnoods een exception toevoegen.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik heb de gratis versie en dus geen support, verder heb ik die foutmedling inderdaad ook al in google geklopt en kwam daarmee op dezelfde oplossing als die jij me geeft. Ik heb de exceptions ingevoerd én ik heb de firewalls zelfs uit staan nu zoals je gelzen hebt maar het helpt helaas allemaal niets.
Ik connect wel van een Vista PC naar een XP, maar volgens mij moet dat gewoon werken.

• Noork
  • Niet online
Vista naar XP zou idd niks moeten uitmaken.

Wat heb je dan hier ingevuld? Volgens mij is het zo, als je dit standaard laat, zou je moeten kunnen connecten vanuit elk ip adres. Vul anders voor de zekerheid je eigen ip ranges in. 192.168.1.100 tot 1.255 o.i.d.
Afbeeldingslocatie: http://www.realvnc.com/products/free/4.1/images/winvnc4_connections.gif

p.s. afbeelding is van user mode, maar je moet die van service mode gebruiken uiteraard.

[ Voor 11% gewijzigd door Noork op 01-09-2008 14:23 ]

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
In dit scherm heb ik al het ip-adres ingevuld. Het programma zet er dan zelf 255.255.255.255 achter , maakt ook niets uit.
Het programma wil tot nog toe alleen werken als ik in "listen mode" werk en dan een verzoek doe op het mediacenter om te connecten. Dan werkt alles ook echt vlekkeloos, totdat ik remote opnieuw opstart en dan krijg ik geen verbinding meer.

• Noork
  • Niet online
Heb je toevallig ook software zoals Norton of McAfee draaien? Probeer deze dan eens uit te schakelen.

Kun je met telnet testen of je uberhaupt kan connecten op de port. "telnet ipadres 5900"

p.s. Telnet is niet standaard beschikbaar op Vista, zie: http://www.tech-recipes.c...sta_install_telnet_client

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
JdM schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:41:
In dit scherm heb ik al het ip-adres ingevuld. Het programma zet er dan zelf 255.255.255.255 achter , maakt ook niets uit.
Het programma wil tot nog toe alleen werken als ik in "listen mode" werk en dan een verzoek doe op het mediacenter om te connecten. Dan werkt alles ook echt vlekkeloos, totdat ik remote opnieuw opstart en dan krijg ik geen verbinding meer.
Welk ip adres vul je hier dan in? 255.255.255.255 is het subnet van een publiek adres (bvb 85.17.217.xxx), neem aan dat je met interne ranges werkt (192.168.0.xxx), hiervoor zou het ubnet 255.255.255.0 moeten zijn.

• Noork
  • Niet online
Ik heb hier zojuist RealVNC getest. Tijdens de installatie van de server moet je een wachtwoord opgeven. Het veld van de ip-adressen bevatte hier alleen een "+". Verder niks. Ik kan gewoon connecten zonder hier iets in te vullen, zelfs via internet.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik heb het wachtwoord opnieuw ingesteld, ik heb ook het ip adres opnieuw ingesteld met het juiste subnetmask.
Toen heb ik nog maar eens echt uit mijn doppen gekeken en gezien dat ik ESET security (met firewall) nog had draaien op de server |:( en toen ik die had geconfigureerd deed alles het natuurlijk zoals het hoorde *O*
Ik voel me: tsja wat zal ik ervan maken.... help eens mee 7(8)7

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

JdM schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:08:
Ik voel me: tsja wat zal ik ervan maken.... help eens mee 7(8)7
Een trouwe fokker ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Noork
  • Niet online
Toch nog maar eens helpen: http://www.watbenjedan.com/ >:)
Pagina: 1