Verwijderd

Topicstarter
Kan er mij iemand verder helpen.

Is er een mogelijkheid om met mijn WSUS server mijn java updates te automatiseren ?
Ik heb al verschillende site's bekeken maar nergens is duidelijkheid.

De WSUS server kan blijkbaar enkel maar microsoft updates...

Iemand voorstellen om dit toch in te schakelen :?

Mvg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nope, dat gaat niet met WSUS.
Je kan wel eventueel via AD Software Deployment de Sun JRE uitrollen, maar ik moet wel zeggen dat het een redelijk rottig pakket is om netjes af te richten (de standaard opties in de MSI om de auto-update uit te zetten werken namelijk niet..).

Andere optie:
System Center Essentials.
alt-92 in "Thematopic: Security updates"
Daar zit zowel WSUS als een extra deployment optie in.

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2008 00:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reactie.

Wel even wat meer info opgezocht i.v.m System Center Essentials.
Hopelijk werkt deze ook goed op een Server 2003.
Voorlopig kan ik wel eens de trail installeren. Maar wat betreft de kostprijs ervan...

Zal waarschijnlijk ook niet al te goedkoop zijn.
Ik zoek eigenlijk iets die niet al teveel mag kosten.

Nog een vraagje rond de link.
Het installeren via de GPO in het vb doen ze dit ook met JAVA.
Is dit dan eigenlijk een automatische installatie of moet je dit dan zelf nog goedkeuren?

grt
Matti

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AD software deployment kun je op twee manieren (nou ja, drie eigenlijk) doen.
1) Computer toegewezen (assigned) - bij het opstarten van de PC wordt de software geinstalleerd zonder tussenkomst gebruiker.
2) User toegewezen - bij het inloggen wordt de software zonder tussenkomst gebruiker geinstalleerd
3) Published apps - user kan vanuit Add/Remove programs de software zelf installeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

wsus= microsft updates only (dus incl office etc)

voor deployment van andere updates zal een software deployment pakket moeten hebben die allerlei msi, exe etc kan installeren zoals system center essentials, sc configuration manager of altiris

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ahum, "kan niet" klopt niet. "Kan niet eenvoudig" zou wel correct zijn geweest.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb902470(VS.85).aspx

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar heb je gelijk in :)
En dan nog heb je geen echte goede controle (gui wise) die je wel via AD hebt..dat is dan in ieder geval wel makkelijker te beheren.
Het kan technisch wel met WSUS - maar als je ziet wat je daarvoor allemaal moet doen (zie ook die signing certificaten) dan is dat niet echt een heel reele optie als je alternatieven hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2008 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is de beste manier om dit te regelen via Active Directory.
En dan daar een policy in aan te maken via Computer confi * software settings * software installation.
Daar selecteer ik dan het .msi installatie bestand.

Deze wordt dan automatisch geinstalleerd ofzo ?
Zijn er anders nog alternatieven voor System Center Essentials?

Thx
Pagina: 1