Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB Apparatuur wordt niet altijd herkend

Pagina: 1
Acties:

• BakkieDoen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-08-2022
Ik heb 5 externe usb hdd, een scanner en een printer. Drie hdd en de scanner heb ik in verband met te weinig beschikbare USB poorten op een hub zitten. De overige zitten direct op de pc.
Helaas is het zo dat bij opnieuw opstarten van de pc niet automatisch alle hdd worden herkend. Deze moet ik dan eerst ontkoppelen en stroom eraf halen, vervolgens weer aanzetten en hopen dat ze herkend worden. Het is zeer wisselvallig welke schijven dit hebben.

Ik vraag mij dus af welke instelling ik fout heb?
(Het zijn kleinere hdd (6GB; 10GB; 20 GB; 2 x 80GB). Het makkelijkst is uiteraard om 1 grote hdd aan te schaffen, maar helaas, dat is vooralsnog niet een optie.)

Verwijderd

Wat bedoel je met herkend? In de verkenner? Of in device manager?

• BakkieDoen
Verkenner.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
wordt de USB hub gevoed mbv een externe voeding? USB poorten kunnen soms niet voldoende stroom leveren.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• BakkieDoen
Ik zie in de Device manager wel wat kreten waar ik niet echt uit kom.

De Hub wordt niet extern gevoed, kan wel (als ik die voeding kan vinden).

Wat ik wel weet is dat een andere pc er ook last van had dat in ieder geval 1 van de schijven (vier partities) willekeurig wel of niet werd herkend.

Verwijderd

Probeer eens shares aan te maken naar de schijven. Gaat het dan wel goed?

• Saab
BakkieDoen schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:12:

Doet dat maar eens dan. Zelf ook een externe 2.5" drive gehad die het op de ene computer wel deed en de andere niet. Soms krijgen ze net niet genoeg amperage om dat ding op te laten spinnen.

• BakkieDoen
Ik haak af... Shares in de zin van Netwerk sharing?

Verwijderd

Tools -> Map network drive

• BakkieDoen
Saab schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:15:
[...]

Doet dat maar eens dan. Zelf ook een externe 2.5" drive gehad die het op de ene computer wel deed en de andere niet. Soms krijgen ze net niet genoeg amperage om dat ding op te laten spinnen.
OK, ga ik in ieder geval die voeding op snorren. Het is overigens wel zo dat de exterene hdd op de 6gb 2,5" na, extern gevoed worden.

• Saab
Ik zie de zin niet in van het mappen naar een drive die niet gezien, cq niet wil starten.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:37
grizzlybeer, ik snap niet hoe dat relevant kan zijn...

|>

Verwijderd

BakkieDoen schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:12:
Emhh.. Jij laat dus meerdere schijven op een ongevoede hub draaien? Een USB poort kan nog niet voldoende stroom leveren voor 1 schijf, laat staan meerdere...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 22:21 ]

• BakkieDoen
Hier zie ik niet de paar externe hdd die ik nu zie. En dan bedoel ik dus via 'browse' naast Folder.

• Saab
@Grizzlybeer, nee, ik had het over 1 drive. Ik ben niet diegene met meerdere hd's

• BakkieDoen
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:18:
[...]

Emhh.. Jij laat dus meerdere schijven op een ongevoede hub draaien? Een USB poort kan nog niet voldoende stroom leveren voor 1 schijf, laat staan meerdere...
Op de 2,5" staat geen stroom, de overige wel.

Verwijderd

Saab schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:20:
@Grizzlybeer, nee, ik had het over 1 drive. Ik ben niet diegene met meerdere hd's
Sorry, verkeerd gequote, heb het hierboven verbeterd.

• Saab
BakkieDoen schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:21:
[...]

Op de 2,5" staat geen stroom, de overige wel.
Volgens mij kun je een 3.5" nooit vanuit de hub voeden. Zijn je schijven uberhaupt wel ok, hoor je wel een soort opspin-geluid? Gaat er een lampje branden op je hub waar de desbetreffende schijf is aangesloten?

• BakkieDoen
Schijven zijn oud. Soms idd opspin-geluid, maar alleen bij gebruik. Kunnen ook redelijk (gevoelsmatig) warm worden. Hub lampje brand.

Ik ga nu de pc herstarten omdat ik de stroomvoorziening van de hub gevonden heb.

• BakkieDoen
Nu zie ik alleen nog maar de vaste/interne schijf en de losse externe hdd die voor aan de pc zit aangesloten. De rest is weg.
Ik begin vanaf niets met het opnieuw aansluiten van de hdd's

Edit: Het lijkt er nu op dat de Hub niet wordt herkend.

[ Voor 13% gewijzigd door BakkieDoen op 28-08-2008 22:51 ]

Verwijderd

Verwijder eens al je USB controllers en HID ( Human Interface Devices ) in apparaatbeheer en boot dan eens met alle USB apparaten aan je PC op nieuw op. Mogelijk dat er ergens een toewijzing niet lekker zit. Heeft mij al vaak geholpen bij USB apparaat problemen.

Verder zou ik tevens gelijk je printer en scanner direct aan sluiten op je PC en de andere in de hub opvullen met de externe schijven. Ook dat wil wel nog eens het probleem oplossen aangezien, buiten harde schijven om, veel stuurprogamma's van printers en scanners problemen kunnen hebben met een hub, aangezien er voor de hub zelf ook weer een stuurprogamma/profiel word geinstalleerd :)

• BakkieDoen
Het lijkt erop dat het nu wat beter werkt. Ik weet het nog niet zeker.
Wat ik heb gedaan is als eerste alle usb apparaten ontkoppeld en 1 voor 1 er nieuw in. De usb apparaten niet zijnde hdd 1 op 1 op de pc. De hub heeft voeding gekregen en de hdd zijn er 1 voor 1 aan gekopppeld.
Mocht er weer iets zijn dan neem ik de opmerking van Parabellum ter harte en ter hand.
Vooralsnog lijkt het te zijn opgelost.

Onwijs bedankt voor het super snel reageren allemaal!
Pagina: 1