Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp/feat] Wijziging reageerperiode in Meuktracker

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Ik vroeg me af waarom je in de meuktracker na een bepaalde periode (1 maand?) niet meer kan reageren. Zolang er geen nieuwe versie is kunnen er nog steeds goede reacties en opmerkingen ontstaan, zoals bijvoorbeeld in meuk: Logitech Setpoint 4.60 (er zullen wel betere voorbeelden te vinden zijn).

Handiger lijkt me om reageren te verbieden wanneer er een nieuwere versie bestaat in de meuktracker (mogelijk een paar dagen later laten ingaan). Er zou ook gelijk een link onderaan toegevoegd worden naar de laatste versie, zodat dit ook gelijk erg makkelijk te vinden is. Zolang er geen nieuwe versie is kan de discussie gewoon doorgaan met eventueel een maximum die wel een stuk groter is dan 1 maand. De meeste meuk is namelijk na de max. periode nog steeds interessant en het is handig wanneer er dan nog steeds ervaringen toegevoegd kunnen worden.

Mogelijk nadeel:
- Mensen misbruiken de mogelijkheid om moderatiegemiddelde te verhogen wanneer ze in de min staan. Niet gemod is namelijk automatisch een 0.
- Spam en andere slechte reacties die mogelijk pas laat opvallen

☻/
/▌
/ \

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:51

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Goed idee. Aan de rechterkant in de "Update geschiedenis" is natuurlijk wel te zien of er een nieuwere versie is, maar een melding boven het reageerveld als er een update bestaat is zeker geen slecht idee. Zeker als er al wat reacties zijn en je naar beneden scrolt is die "Update geschiedenis" niet meer te zien. Een beetje zoals dit dus (alleen dan minder scheeuwend). ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Drobanir op 28-08-2008 22:05 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Verwijderd

Je kan op nieuws toch ook niet meer reageren na een bepaalde tijd? Is dit dezelfde tijd als je op meuktracker items kan reageren?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 22:05 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dat zou kunnen, maar nieuws is gewoonlijk na een paar dagen al gedateerd en meuk wordt volgens mij altijd nog bekeken na een langere periode.

☻/
/▌
/ \

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:35
Kixtart schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:18:
Dat zou kunnen, maar nieuws is gewoonlijk na een paar dagen al gedateerd en meuk wordt volgens mij altijd nog bekeken na een langere periode.
Klopt, vooral bij gedateerde hardware waar maar af en toe een update voor verschijnt, is dat van toepassing.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

crisp

Devver

Pixelated

De 'inactive-post-time' voor meuk staat al op 21 dagen, en voor firmware updates zelfs op 90 dagen

Intentionally left blank

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dus niet fixed op 21 dagen, maar nadat niemand meer reageert?
Waarom zit er sowieso een maximum aan, want ik kan me voorstellen dat bij de recentste driverupdate of software nog opmerkingen geplaatst worden. Vanwege 'slechte' reacties?

☻/
/▌
/ \

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Jep, 21 dagen na de laatste reactie

Overigens is dit nu dezelfde discussie als toendertijd voor firmware waarbij we daar de periode hebben opgeschroeft naar 90 dagen ( http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=266 ).

En ja, je wil daar uiteindelijk toch een keer een 'slot' op zetten om te voorkomen dat mensen gaan lopen spammen in oude meukjes waar het dan niet meer opvalt...

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 29-08-2008 09:53 ]

Intentionally left blank

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik dacht dat hij na zoveel dagen gewoon op slot ging, maar het scheelt al dat het na de laatste reactie is. Meuk waar sporadisch doorgegaan wordt met de discussie blijft gewoon beschikbaar.

Reden waarom het mij opviel is dat ik binnenkort een mx518 muis wil kopen en mogelijk nog een aanvulling had aan de laatste versie van Setpoint. Sinds 19mei is de 4.60 versie de recentste, maar het is niet mogelijk om te reageren. Ik dacht dat het misschien beter was de recentste langer open te laten en de oude versies dicht.

☻/
/▌
/ \

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik dacht dat het misschien beter was de recentste langer open te laten en de oude versies dicht.
Ja, maar dat is technisch gezien weer een stuk lastiger ;)

Intentionally left blank

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 17:55

Patriot

Fulltime #whatpulsert

crisp schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:29:
[...]

Ja, maar dat is technisch gezien weer een stuk lastiger ;)
Ik ben natuurlijk niet bekend met de code van Tweakers, maar op een bepaald moment moet de controle gedaan worden of de laatste reactie langer dan x geleden is. Bovendien is al bekend of de geopende pagina de laatste versie betreft of niet, hoe moeilijk kan het dan zijn om die controle te passeren (of om op een andere termijn te controleren)?

Nouja, nu kom ik misschien over alsof ik twijfel aan jouw kundigheid - en dat is het laatste wat ik wil doen - maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het heel lastig is om te implementeren.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bovendien is al bekend of de geopende pagina de laatste versie betreft of niet
Dat is dus op dat punt niet zo, dus het is niet zo triviaal als je stelt. Daarbij is het probleem ook niet dusdanig groot dat een wijziging hierin echt noodzakelijk is imo.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.