Toon posts:

Blink code P5K

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand wat de blinkcode van de led op het mobo van asus P5K betekent ? De computer doet helemaal niets meer nadat de bliksem ergens in de buurt is ingeslagen en bij ons de stoppen eruit lagen, alleen het ledje knippert. Ik kan er in de gebruiksaanwijzing niets over vinden.

Alvast grote dank,

Hedde

Verwijderd

Als de PC niks meer doet kun je het beste de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en testen.
Meestal gaat bij bliksem de voeding kapot of het moederbord dus als je de mogelijkheid hebt test eens met een andere. :)

Welkom op GoT btw. :w

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 21:58 ]

Verwijderd

Haal het BIOS batterijtje er eens een paar miniten uit en stop het er dan weer in...

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 10:11

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

(jarig!)
Gevalletje verzekering zou ik zeggen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Ik neem aan dat die codes in de handleiding staan en als je die niet hebt, kun je die gewoon van de (soms wat trage) ASUS site downloaden. Als mogelijk een andere voeding proberen. Anders zoals Roman zegt...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als er bliksem in de buurt is ingeslagen kan er van alles en nogwat kapot zijn, ook in je computer. Begin bij het begin, neem aan dat *alle* onderdelen defect zijn totdat het tegendeel bewezen is, en test ze een voor een.

In het beste geval is een CMOS clear of ESCD reset genoeg om de boel weer aan de praat te krijgen. In het slechtste geval kun je alles weggooien (of iig de verzekering inschakelijk idd).

Maar goed, ook bij blikseminslag verwachten we dat je doet wat je kunt voordat je een topic opent, en daar hoort deze toch zeker bij:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.