advies: welke router voor bereik en stabiliteit?

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Ik heb momenteel een linksys wrv200 waar ik niet tevreden over ben. De router staat op de verdieping. Als ik beneden in de woonkamer wil internetten op de bank of aan tafel valt de router telkens weg en heb ik slecht bereik. mede daarom heb ik nu vier alternatieven gevonden waarbij mijn verbinding stabieler zou moeten zijn.

de cheapass optie zou de sitecom wl-153 zijn. dit omdat de buren 2 huizen verderop deze hebben en ik daar een beter bereik van heb dan van mijn eigen router.

de betere opties zouden zijn:
de d-link 615/E (87,88 eur)
de 635/E (104,80 eur)

en de belkin f5d8233 (95,20 eur).

ik lees niet heel veel positieve dingen over belkin in het algemeen. daarom neig ik naar d-link. Ik kan mijn huidige router inruilen en het verschil bijbetalen. Ik vind alleen het verschil tussen de 635 en de 615 nog wel aardig groot. bij de 635 moet ik nog hetzelfde bedrag als de wrv200 mij kostte bijna bijleggen.

daarom vraag ik mij even af of ik ook af kan met de 615/e. met name stabiliteit en bereik zijn belangrijk. video streamen e.d. doe ik niet tot nauwelijks, net als online gamen e.d. Gigabit porten zijn ook niet van belang.

wie kan mij helpen om de beslissing te nemen?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Geef ietsje meer uit en neem een Dlink DIR-655. Top router, zie andere topics op het Netwerk forum.
Zitten opties op die jij niet nodig hebt (gigabit) maar je weet maar nooit in de toekomst ;)

Het wireless deel van deze router (ken de andere modellen niet) is een van de beteren op dit moment. Goed bereik, sterk signaal (Draft N 2.0). Tov van mijn vorige router (Asus WL500gP, ook niet de goedkoopste) was dit een gigantische sprong vooruit.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
volgens mij doe je er ook beter aan om de router zo laag mogelijk te zetten. Bovendien maak ik gebruik van een WRT54-GL met DDWRT firmware. Deze doet beter zijn werk dan elke andere router die ik heb gehad (met name het wireless gedeelte). Is dan wel geen gbit router.

[ Voor 5% gewijzigd door AvanCade op 29-08-2008 15:26 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 16:58
AvanCade schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:25:
volgens mij doe je er ook beter aan om de router zo laag mogelijk te zetten. Bovendien maak ik gebruik van een WRT54-GL met DDWRT firmware. Deze doet beter zijn werk dan elke andere router die ik heb gehad (met name het wireless gedeelte). Is dan wel geen gbit router.
ik heb de nodige WRT54GL's geconfigureerd en deze halen het qua bereik bij lange niet bij een nieuwe D-Link. je moet niet vergeten dat de techniek van de WRT al behoorlijk verouderd is.

• DeRooney
Ik heb bij wijze van proef de router en modem nu beneden in de meterkast staan. Ik zelf zit er op dit moment zo'n meter vandaan in de tuin. Ik heb nu ontvangst maar windows zero geeft aan dat de signaalsterkte laag is(snelheid 11 mbps, is dat normaal slecht redelijk?, router: linksys wrv200, adapter: belkin f5d7050). de sitecom wl-153 van 2 huizen verderop geeft hier een signaalsterkte van zeer goed.

ik denk dat het naar beneden verplaatsen niet significant verschil maakt helaas. Daarom denk ik toch dat ik een andere router nodig heb. Helaas twijfel ik nogal door alle verschillende geluiden die ik hoor. De een vind d-link goed, de ander noemt het troep. ik wil nu eigenlijk gewoon een oplossing zodat ik van het gezeur af ben. het gaat mij er om dat ik een goed product hebt. maar als zowel de 615 als de 635 goed zijn , gaat voor mij de goedkoopste oplossing voor.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

de prijzen die jij hier noemt zijn erg hoog. De 615 heb je al voor 50 euro hoor.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• DeRooney
de prijzen die ik noem zijn de prijzen van de webshop waar ik mijn huidige router gekocht heb. Deze bood aan om mijn huidige router terug te brengen en dan hoef ik alleen het verschil in prijs te betalen.

Verwijderd

m3gA schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:32:
[...]

ik heb de nodige WRT54GL's geconfigureerd en deze halen het qua bereik bij lange niet bij een nieuwe D-Link. je moet niet vergeten dat de techniek van de WRT al behoorlijk verouderd is.
Is 550 meter voldoende? ;)

Ik zou eerder kijken naar de bouw van een huis, is hij gemaakt van beton/etc. Verder kan een router beter laag staan, gezien de antennes meer naar boven stralen. De donut z'n onderkant ligt iets lager dan de AP zelf, maar vooral een stuk boven de AP.

Ik heb hier in een huis (1921) op zolder (2e verdieping) een WRT54GL staan, deze kan ik ook in de kelderkast nog berijken. Een andere WRT54GL staat op zolder, en draait in WDS modus met nog een WRT54GL (die buiten aan de muur hangt). Via dat netwerk trek ik minimaal 550 meter (toen was weiland op, moest over sloot).

Sowieso kan de TS nog kiezen om een extra AP te plaatsen, en niet een hele router te vervangen. Als hij geen kabel wil trekken dan in WDS modus zetten. :)
Pagina: 1