Toon posts:

Basissysteem juli '08 boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views

Verwijderd

Topicstarter
Dagdag,

Ik heb een nieuw systeem gekocht na aanleiding van de BBG juli. Nu heb ik hem in elkaar gezet maar het systeem boot niet, ik krijg geen beeld na het inschakelen. De fans draaien wel allemaal en ik hoor ook de HD aanspinnen.

Dit zijn de onderdelen die ik heb gekocht:

- AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.7GHz AM2 65W Box
- Antec Mini Tower NSK4480B
- Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 KVR800D2N5K2/2G
- LG DVD-/+/RAM GH20NS-15
- MSI K9A2GM-FIH AMD 780G+
- Samsung 640GB SATA300 16MB, HD642JJ

Het moederboard zit goed gemonteerd waarbij geen sluiting wordt gemaakt dmv de afstandbusjes. De processor staat in de goede oriëntatie en de pinnentjes zitten helemaal naar beneden. Voedingskabel zit met alle 24 pinnen goed aangesloten. De 2 geheugens zitten goed in dimm 1/dimm 2.

Ik heb geprobeerd te booten door alle andere componenten los te halen maar dit werkte niet. Ook heb ik een CMOS reset geprobeerd.

Ik heb nog de voeding doorgemeten maar alle lijnen blijken te kloppen.

Nu heb ik dus het vermoeden dat het moederboard defect is of zie ik nog iets over het hoofd?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

... de 12V lijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door, dan kun je op die manier achterhalen waar het fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:04:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door, dan kun je op die manier achterhalen waar het fout gaat.
Heb ik gelezen inderdaad maar zoals beschreven staat in de OP krijg ik geen beeld. Oftewel ik kan ook niet in de BIOS komen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb het gevonden.

[schaam]
Na nog eens grondig het mobo boekje lezen kwam ik erachter dat ik de CPU voedingskabel vergeten.
[/schaam]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:08:
[...]

Heb ik gelezen inderdaad maar zoals beschreven staat in de OP krijg ik geen beeld. Oftewel ik kan ook niet in de BIOS komen.
Ook zonder dat je beeld krijgt staan er meer dan genoeg tips in om je op weg te helpen.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:29:
Oke ik heb het gevonden.

[schaam]
Na nog eens grondig het mobo boekje lezen kwam ik erachter dat ik de CPU voedingskabel vergeten.
[/schaam]
Dus ik had gelijk dat het de 12V was ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:08:
[...]

Dan heb je het niet gelezen, want 3/4 van wat erin staat gaat juist om wat te doen als dat niet werkt.

Wie probeer je hier voor de gek te houden door te melden dat je het wel gelezen hebt? Dicht wegens weinig inzet en onzinverhalen :/
Mooi dat je het zelf opgelost hebt, maar dat had je zonder topic duidelijk ook in de troubleshooter kunnen vinden

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.