Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

X-fi vertraagd hele systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik de laatste drivers geinstalleerd heb van x-fi, nl de 2.40, begint m'n sounblaster x-fi beetje raar te doen.
Voor heen nooit problemen gehad met kraakjes of andere onregelmatigheden.

Sinds het installeren van de drivers vertraagd het systeem ontzettend. Vooral in spelletjes. Zo is het niet meer mogenlijk om GTR2, Mountainbike adrelanine, GTR evolution enz normaal te spelen. Framerate +/- 5/sec op laagste resolutie.

Heb ondertussen zowat alle drivers terug geprobeerd. Steeds alles verwijderd van divers met driver cleaner. Helaas met alle drivers (dus nu ook de oude) blijft het probleem zich herhalen.
Als ik bij configuratie - hardware verwijder of geen drivers installeer zodat er geen gebruik gemaakt wordt van geluid in games, gaat alles zeer vlot (ook op hogere resoluties). Ook verandering van pci slot brengde geen oplossing.

Ben nu een beetje ten einde raad, misschien is er hier wel iemand dat raad weet?

systeemgegevens:
Windows Vista Home premium 64bit, sp 1
Intel E6600, dual core
Geforce 8800GTS 320mb
4GB geheugen

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
"Ook verandering van pci slot brengde geen oplossing." Het is toch echt BRACHT !!

Oh ja, hoe kom je bij 2.4 Die bestaat nog niet. Je bedoelt zeker 2.18 ??
http://nl.europe.creative...&OS=27&select=0&x=27&y=15

Je hebt zeker alleen de smartrecorder geïnstalleerd. Want dat is wel 2.40....

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

de creative auto update werkt niet altijd even goed, zeker niet onder vista. Drivers van de cd installeeren, nadat je je systeem helemaal opgeschoond hebt. (dus onder andere driver cleaner en alles wat van creative vindbaar is verwijderen. Als je bedreven genoeg bent zou je ook het register in kunnen gaan, maar voor minder ervaren mensen is dat misschien af te raden. Zeker de creative folder verwijderen in je program files, en de ook de creative mapjes in program files\common files verwijderen. Daarna nog een keer driver cleaner eroverheen en drivers van je cd installeeren. Eventueel zou je kunnen overwegen om de youp-pax drivers te proberen, of manueel de nieuwste drivers van de creative website halen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M, bedankt van duidelijk antwoord. Helaas blijft dit probleem. Dit weekend proberen nieuwe windows install.
Denk dat ik nooit alles weg krijg van drivers. Bij het installeren van CD drivers, kreeg ik de melding, dat er geen gekende hardware was gedetecteerd voor de drivers.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
De drivers op de cd zijn volgens mij voor XP.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

Topicstarter
Ten einde raad. Nieuwe install Windows Vista, nieuwe intall WIndows XP. Probleem blijft maar voorkomen. 'T is precies of alle rekenkracht van de geluidskaart weg is en dat CPU volledig moet bijspringen :X

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tja... het klinkt alsof je een softwareprobleem al uit kunt sluiten? Wat blijft er dan over, hardware: kun je dat eens testen?

Verwijderd

Topicstarter
woelders schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:24:
Tja... het klinkt alsof je een softwareprobleem al uit kunt sluiten? Wat blijft er dan over, hardware: kun je dat eens testen?
Heb al even zitten zoeken hoe je processorkracht van Geluidskaart kan meten, maar vind moeilijk een programmatje.

Na veel gepruts, heb ik terug Windows Vista geinstalleerd. Het geluid stottert niet meer, enkel nog het beeld.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
graka drivers geinstalleerd?
heb je bios al gereset :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Grafa geinstalleerd, de 169.15, van deze was ik zeker dat ze vroeger geen problemen gaven. Durf niet echt hoger te gaan.

Bios heb ik ondertussen ook al gereset. Met bijkomende problemen :) , als iets werkt, afblijven zegt men altijd. Want anders alleen maar meer problemen

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen niet meer aangepast.

Na wat rebooten en het probleem van USB poorten op te lossen. Dit ontstaan na Bios reset. Lijkt alles nu mooi te lopen.

GTR evolution 1280*1024*32 loopt zonder probleem, kan best nog wat AA bij, en toch een 25tal tegenstanders renderen :9~ Hopelijk blijft hij nu zo een tijdje lopen
Pagina: 1