Dat ligt echt aan wat je wensen zijn, als je nu een desktop koop zou je best nog voor een dual core kunnen gaan. De E8400 / E8500 van Intel presteert goed tot zeer goed voor een zeer schappelijke prijs.
Misschien zouden dan allen zeggen........quad.... Sneller, toekomst want de duals zullen uiteindelijk het veld ruimen. Dus voor notebooks geldt dit uiteindelijk ook.
Nou moet ik vooropstellen dat ik geen ultieme gamer ben maar een tyfushekel heb aan trage systemen.
Traag is relatief en door nu al een quad te kopen voor een laptop leg je de lat alleen maar (gevoelsmatig) hoger voor jezelf. Een laptop is gewoon minder krachtig dan een desktop. Om even de overstap te doen moet je wellicht wat mee rekening houden.
Het budget is er( was er toen de quad nog leverbaar was ;-) )
Het moet dus een echte desktopvervanger worden waarbij mobiliteit en batterijduur geen belangrijke rol spelen. Ik heb nu een systeem dat 5 jaar oud is en nu toch echt wel aan zijn grenzen zit.
Dus als ik dat ga vervangen wil ik gewoon een systeem waarop ik geruime tijd vooruit kan.
Wat bedoel je met "geruime tijd" 2, 3, 4 enz. jaren? Een PC verouderd gewoon en de ontwikkeling gaan snel een toekomst gerichte PC / laptop te kopen heeft geen zin, dat lukt namelijk niet met de snelle ontwikkeling waar het nu mee gaat.
De config die ik op het oog had was dus een quadcore, 4gig intern ddr3 1066MHz, 2gig turbo memory, 320 gig7200rpm hd en een 9800gts 512mb ddr3 vidkaart.
Deze kun je dus onmogelijk vergelijken met het systeem wat ik
nu hier heb staan van 5 jaar oud.
Het is idd zo dat er achter een paar jaar weer andere componenten zijn zoals een SSD.......
Die ssd is op dit moment nog oninteressant omdat hij nog te prijzig is.

Dat is een quad core voor de notebook nu toch ook?
Zijn deze interessanter pleur ik die hd eruit en vervang hem door een ssd. Dit geld ook voor de videokaart. kom ik op een gegeven moment tekort kan ik er altijd een nieuwe instoppen.
Geldt dit dan niet ook voor je processor? En hoor wel eens dat het vervangen van onderdelen in een latop soms niet atijd zo makkelijk gaat, waarbij je ook soms de garantie vervalt.
Ik ben gewoon bang dat ik over 2 jaar denk van had ik nu tochmaar die quad gekocht.......
Als je een overwogen keuze maakt zal je dat dat gevoel niet overhouden. De ontwikkeling op computer gebied (vooral processors en videokaarten) gaan zo snel dat een quad core nu voor desktops en notebooks voor nu over in vergelijking met de quads over 2 jaar ook gewoon verouderd zijn.
Zoals jezelf zegt wil je graag een snelle computer, enige "oplossing" lijkt me is dat je gewoon vaker een nieuw PC aanschaft. Andere mogelijkheden zijn er niet.
@ GUARDIAN
"Voor de huis- tuin- en keukengebruiker is zelfs een snelle singlecore ruim voldoende."........zou je die nu nog kopen dan?
Als je lage eisen heb kan je de keuze overwegen ja. Single cores kunnen lager verbruik en lagere warmteproductie hebben. Kijk naar de nettops zitten allemaal single core Atoms of de Nano van Via.
[
Voor 4% gewijzigd door
Regeneration op 28-08-2008 20:57
]