Toon posts:

[JS/PHP] Javascript aan of uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$javascriptEnabled = "1";

print("<noscript>\n");
    $javascriptEnabled = "0";

$javascriptEnabledError = "<h2>Foutmelding</h2>

<div class=\"content-block\">

<p>
            <strong>Javascript is uitgeschakeld</strong><br /><br />
            Deze pagina maakt gebruik van Javascript. Schakel Javascript in om deze pagina te kunnen gebruiken.
        </p>

</div>\n";
print("</noscript>\n");

Waarom is $javascriptEnabled altijd "0"?

Enig idee waarom dit niet werk? Zo nee, hoe kan ik anders controleren of javascript aan of uit staat?

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Je haal PHP (serverside) en JS (Clientside) door elkaar. Alle PHP wordt eerst uitgevoerd, dan pas al het JS. Wat je wil kan dus niet.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Topicstarter
Hm.. Dat wist ik niet. Heeft iemand misschien enig idee hoe ik toch kan detecteren of Javascript aan of uit staat en dat in een PHP variable zetten?

Bedankt voor je reactie!

Edit: Ik heb het volgende gevonden: http://www.inspirationbit...ascript-browser-settings/
Maar dit werkt niet ....

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 18:38 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dat zou je eigenlijk pas bij een 2e request kunnen uitproberen, zo kun je bijv. met Javascript een koekje plaatsen dat je met PHP wel / niet kunt uitlezen. (bij de 2e request)

Wat je eventueel wel zou kunnen doen is (wanneer het koekje niet wordt gevonden) een JS scriptje te laten printen door PHP en daarmee de pagina zichzelf laten vernieuwen.
Dan weet je 99.9% zeker dat iemand zonder koekje geen JS heeft. (of koekjes uit heeft staan, maar dat kun je ook nog oplossen door met JS naar pagina.php?js=true te redirecten)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het inderdaad met een cookie oplossen. Ik zet er één met Javascript, en lees hem uit met PHP.

Denk dat dat de beste oplossing is.

Bedankt! Ik ga het proberen aan de praat te krijgen :D

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Waarom wil je in PHP weten of JS enabled is? Wat wil je precies bereiken daarmee? Ik kan me eigenlijk geen situaties indenken waarbij dat noodzakelijk zou zijn...

Intentionally left blank

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:38
crisp schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:37:
Waarom wil je in PHP weten of JS enabled is? Wat wil je precies bereiken daarmee? Ik kan me eigenlijk geen situaties indenken waarbij dat noodzakelijk zou zijn...
Kan het niet handig zijn voor situaties waarbij je app afhankelijk is van javascript?, bijv een zoek functie op basis van Ajax.
Zodat je kan zorgen dat er een normale zoek functie wordt weergeven wanneer javascript uitgeschakeld is? :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dan begin je met een normale zoek functie die je middels javascript unobtrusive ver-ajaxified ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1