Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn harde schijf (maxtor 200GB) opgedeeld in drie partities: een C, D en E-schijf. echter is er ook nog zon 60 GB ontoegewezen schijfruimte. Als ik "deze computer" open, zie ik echter alleen de E-schijf! Om in de andere 2 schijven te komen moet ik het pad intypen in de adresbalk. Ik heb twee vragen:

-Hoe krijg ik mijn C-schijf alsook mijn D-schijf weer zichtbaar?
-Hoe kan ik mijn ontoegewezen ruimte gebruiken?

Ik heb al best veel gespit op internet maar geen sufficiënte oplossing gevonden tot nog toe.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zie geen enkele reden voor je systeem om die disken niet weer te geven anders dan dat een of ander ding je schijfletters verbergt.

Zoeken is één ding, maar heb je ook zelf al zaken geprobeerd, zoals het veranderen van de D: in schijfbeheer?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

heb je wel driveletters ge-assigned aan de partities?

If you choose to criticise you choose your enemies

• alt-92
  • Niet online
Emmeau schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:15:
heb je wel driveletters ge-assigned aan de partities?
Als je driveletters moet intikken in de verkenner op de adresbalk lijkt me dat wel ;)

Er zou mogelijk ook een of ander onguur spul op kunnen staan, zoals een Vundo variant.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Helpt een keer opnieuw opstarten niet?

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
We zijn toch geen helpdesk?

Wat heb je allemaal al zelf gedaan en opgezocht?

Computer al reboot?
Harde schijf een keer losgekoppeld en na aan/uit zetten computer weer opnieuw aangesloten en aangezet?
Werkt de E-schijf nog wel naar behoren als je er op klikt na het erop klikken in my computer?

Zo zijn er nog meer simpele vragen + antwoorden waarmee je een en ander kan troubleshooten.
Als je nu eens begint met deze zaken eens in een startpost te zetten is het een stuk makkelijker inschatten wat je wel/niet hebt gedaan....

Sorry voor mijn reactie mocht je dit persoonlijk opvatten dit is niet zo bedoeld in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
Blankinho schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:25:
We zijn toch geen helpdesk?

Wat heb je allemaal al zelf gedaan en opgezocht?

Computer al reboot?
Harde schijf een keer losgekoppeld en na aan/uit zetten computer weer opnieuw aangesloten en aangezet?
Werkt de E-schijf nog wel naar behoren als je er op klikt na het erop klikken in my computer?

Zo zijn er nog meer simpele vragen + antwoorden waarmee je een en ander kan troubleshooten.
Als je nu eens begint met deze zaken eens in een startpost te zetten is het een stuk makkelijker inschatten wat je wel/niet hebt gedaan....

Sorry voor mijn reactie mocht je dit persoonlijk opvatten dit is niet zo bedoeld in ieder geval!
Nee ik vind het niet erg hoe je reageert. Maar om een antwoord te geven op je vragen:
Computer al reboot? Ja
Harde schijf een keer losgekoppeld en na aan/uit zetten computer weer opnieuw aangesloten en aangezet?ja, maar bij het oplossen van een ander probleem, maar die schijven zie ik al geruime tijd niet.
Werkt de E-schijf nog wel naar behoren als je er op klikt na het erop klikken in my computer? Ja

Vundo heb ik denk ik niet, maar ik zal me er een beetje in verdiepen.

In schijfbeheer zie ik niet veel mogelijkheden ik heb er een paar kleine dingetjes geprobeerd, maar iemand nog suggesties wat ik daar kan doen? Misschien iets met stationsletter en paden wijzigen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 18:37 ]

• alt-92
  • Niet online
In ieder geval kun je dat wel zonder al teveel problemen voor de D: proberen.
(tenzij je 'm daar ook niet in ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

probeer tweakui eens, daar kan je drives mee verbergen, maar ook weer laten zien.

tweakui is onderdeel van de microsoft powertoys voor XP

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op 'deze computer' met rechts klikt en je kiest 'beheren' en vervolgens op schijfbeheer zie je ze dan wel allemaal? wijken de andere partities in de lijst op een of andere manier af van de E-schijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:22:
Als je op 'deze computer' met rechts klikt en je kiest 'beheren' en vervolgens op schijfbeheer zie je ze dan wel allemaal? wijken de andere partities in de lijst op een of andere manier af van de E-schijf ?
ben wel benieuwd naar een screenshot van dit scherm. Ik denk dat hier iets niet helemaal staat zoals het hoort

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, best vreemd. Zou het zelfs een defect aan mijn schijf kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Geen idee.

Maar als jij niet wil laten zien wat er staat of het zelf probeert te achterhalen met de gegeven tips hier heeft het weinig nut om dan zo'n loze post te doen.
Oftewel: ga aan de slag met de gegeven tips in dit topic en zorg dan ook dat je daar feedback over geeft - anders blijven we aan de gang.

Pagina: 1