Asus M51Va + OS problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views

• Memori
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-12-2025
Gisteren heb ik de Asus M15Va notebook binnen gekregen die ik een dag daarvoor heb besteld. Standaard stond daar Vista Home Premium op geïnstalleerd. Ik vind Vista maar niks dus heb ik Vista er maar af gegooid en XP x64 erop gezet. Toen kwam ik tot de ontdekking dat er alleen maar drivers beschikbaar zijn voor de Vista OS voor deze notebook.

Dat is erg vervelend voor mij; maar als het niet anders kan, dan kan het niet anders. Ik heb Vista er daarna maar weer op gezet.

Het eerste wat ik altijd doe na een installatie is de permissies instellen, zoals ik gewend ben te doen in Windows XP. Ik probeerde hetzelfde te doen in Windows Vista, maar dan krijg ik steeds meldingen dat ik geen recht heb om de permissies door te voeren (zeer irritant). De bestanden waarom het gaat zijn systeembestanden, dus het is wel te begrijpen dat de permissies hierop niet doorgevoerd kunnen worden (en dat wil ik ook helemaal niet). De vraag is dus; kun je deze meldingen niet uitzetten, zodat deze foutmelding genegeerd wordt?

Afbeeldingslocatie: http://img365.imageshack.us/img365/6116/annoyingvb8.jpg
Ik krijg ongeveer 80 van dit soort meldingen.

Ik heb gezocht in google op Vista "Access Denied" "inheritable permissions" maar ik heb daar geen oplossing kunnen vinden.

P.S. Als iemand een oplossing heeft voor XP drivers, dan zou het helemaal geweldig zijn!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vaak zijn er wel drivers beschikbaar, maar zul je die bij de fabrikanten moeten zoeken. Kijk dus welke hardware je precies hebt, en ga dan naar Intel, Realtek etc toe voor drivers.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Beste Memori,

Je zou kunnen kijken of je UAC (User Account Control) uit kan schakelen. Maar in principe hoef je de rechten niet meer de veranderen, Vista is al onder de kap zoveel veranderd dat er veel meer veiligheid in zit en daar zie je nu dus 1 van ;)

Verder kun je misschien XP drivers op www.asustreiber.de vinden. Dan moet je wel registreren. Mogelijk vindt je ze niet bij je specifieke model, maar de meeste drivers werken gewoon, ook de Asus spullen zoals ATK0100 ACPI en de toetsencombo's.

In ieder geval zul je het zelf moeten uitzoeken. Driver vraagjes horen hier niet in de CSL en voor Windows meldingen kun je beter kijken in het Windows Operating System forum (of dat heet nu Windows Clients volgens mij :? )

Deze sluit ik.

Dit topic is gesloten.