Toon posts:

memtest 86+ 32 passes, maar orthos 2h crash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel doet vermoeden;
Heb na een boel gesodemieter genoob en gespam (hier en hier en hier) uitgevonden dat mn systeempje niet helemaal stabiel is.

Ik ben met mn BIOS aan de slag gegaan, timings veranderd etc, en het een en ander gebenchmarkt en gestresstest.

Nu is mijn vraag, als memtest86+ zonder probleem een dag kan draaien (32 passes) maar Orthos crashed na 2 uur....(in blend mode) waar moet ik dan het probleem zoeken? Of is dit te kort door de bocht? (fur rendering 60 minuten op 50 graden 4870x2)

Systeem=
E8500, 4g (2x2 GB) 1333mhz DDR3 7-7-7-20, GA X48t DQ6, Club3D 4870X2, 850W coolermaster realpower. G15 en MX400 muis Bios versie F5, vista home premium x64. Catalyst 8.8

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:18:

Nu is mijn vraag, als memtest86+ zonder probleem een dag kan draaien (32 passes) maar Orthos crashed na 2 uur....(in blend mode) waar moet ik dan het probleem zoeken? Of is dit te kort door de bocht?
Zoals de Memtest FAQ duidelijk aangeeft:
If memtest86+ shows no errors does that mean my memory is not defective?

Of course no answers are definitive, no matter how good memtest86+ is or will become there is always the possibility that a particular type of error will go unnoticed. As long as you are having no problems with the system it will be pretty safe to say that the modules are good. If you are having problems with the system however you will just have to check elimination of factors, i.e. swapping the modules for new ones and/or testing with modules of a different brand/type.
Met andere woorden: Dat je systeem in sommige gevallen crasht kan dus ergens anders mee te maken hebben. De oorzaak ligt dan bijvoorbeeld bij andere hardware, onvoldoende koeling, een ongetest deel van het geheugen, in bepaalde software, etc. Hopelijk kan nader onderzoek hier uitsluitsel bieden.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Systeem draait ook op 1 reepje, test eens of dat wel werkt...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

Smarron

The bend

Orthos blend-test toch ook meer dan het geheugen alleen? Ik zou het wellicht wat meer richting de cpu zoeken. Probeer de stress-test eens (CPU). Als hij dan nog crasht, kun je er vanuit gaan dat je cpu de schuldige is.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Probeer eens Prime (is nu een MC versie). Geeft echt als eerste een melding als er wat mis is...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een geheugen intensieve DC client zoals sob (www.seventeenorbust.com) crasht ook vaak op systemen waar memtest prima loopt. Heeft meestal te te maken met cpu en/of cache en/of geheugen. Als die niet crashed zou ik eerder de oorzaak ergens anders zoeken.
Pagina: 1