Scheve iPhone 3G Accelerometer

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn Accelerometer is volgens mij zo gaar als het maar zijn kan.

Heb pas Crash Kart gekocht en geïnstalleerd via de App Store, maar als de race begint dan lijkt het wel of ik een lekke band heb aangezien de kart keihard naar links trekt. Ik moet de iPhone dus echt scheef houden als ik rechtdoor wil rijden. Ik heb het ook in andere spelletjes die het ondersteunen.

Is hier een oplossing voor of wat?

Mijn beste vriend google heeft wel van die problemen gevonden, maar geen oplossing helaas. En ja, mijn huis staat recht.

[ Voor 3% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 00:45 ]

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Heb je hem al gecalibreerd ? Bij de meeste games die de accelerometer gebruiken is dat mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door OcGuru op 28-08-2008 17:16 ]

Bl44t

Verwijderd

Ram de iphone eens lekker keihard tegen je handpalm. Dit werkt iig bij de Nintendo wii controller als de accelerometer daarvan niet goed staat. Dit advies krijg je van de Nintendo helpdesk :D

• Executor16
  • Niet online
OcGuru schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:10:
Heb je hem al gecalibreerd ? Bij de meeste games die de accelerometer gebruiken is dat mogelijk.
En bij Crash Kart? Zie alleen de sensitivity options, maar meer niet.

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 20:08
Probeer de gratis app labyrinth LE, daar zit een calibratie bij.

• Executor16
  • Niet online
Ik heb zelfs de betaalde versie van Labyrinth. Daarmee heb ik hem gecalibreerd ook. Maar dat is dan ook het enige programma waar het wel in goed werkt. Daarbuiten niet.

De app calibreerd volgens mij de app zelf naar de accelerometer. En niet de accelerometer zelf. (denk ik)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Executor16 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:15:
Ik heb zelfs de betaalde versie van Labyrinth. Daarmee heb ik hem gecalibreerd ook. Maar dat is dan ook het enige programma waar het wel in goed werkt. Daarbuiten niet.

De app calibreerd volgens mij de app zelf naar de accelerometer. En niet de accelerometer zelf. (denk ik)
Dat klopt. Ik denk dat er niets anders opzit dan garantie te claimen. Een andere optie is om even te wachten of Apple misschien met een calibratie-instelling komt. Maar dat is niet erg waarschijnlijk, aangezien de iPhone natuurlijk al ruim een jaar op de markt is (en ook zo'n sensor bevat).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Executor16 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:48:
Heb pas Crash Kart gekocht en geïnstalleerd via de App Store, maar als de race begint dan lijkt het wel of ik een lekke band heb aangezien de kart keihard naar links trekt. Ik moet de iPhone dus echt scheef houden als ik rechtdoor wil rijden. Ik heb het ook in andere spelletjes die het ondersteunen.
Hmmz, ik heb er ook last van, maar volgens mij is het een softwarematige fout van het spel. Super Monkey Ball doet het namelijk wel goed, net als de gratis versie van Labyrinth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hoedje schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:39:
[...]

Dat klopt. Ik denk dat er niets anders opzit dan garantie te claimen. Een andere optie is om even te wachten of Apple misschien met een calibratie-instelling komt. Maar dat is niet erg waarschijnlijk, aangezien de iPhone natuurlijk al ruim een jaar op de markt is (en ook zo'n sensor bevat).
Garantie claimen... dan moet je wel hard kunnen maken dat de basistoestand van de sensor goed gedefinieerd moet zijn. Als die bedoeld is om versnellingen en bewegingen te detecteren is de statische rusttoestand onbelangrijk en een afwijking daarin dus geen defect. Maar goed, als een Apple-applicatie het niet goed zou doen hierdoor zou je al wat sterker staan.

Zoef

Pagina: 1