Lacie externe hardeschijf formatteren

Pagina: 1
Acties:

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 14:35
Ik heb gisteren mezelf een Lacie externe harde schijf aangeschaft. De 750GB versie van dit model.

Na het uitpakken van de schijf heb ik hem meteen via USB 2.0 aangesloten op mijn iMac, en volgens de gebruiksaanwijzing ben ik te werk gegaan: Via schijfhulpprogramma de harde schijf formatteren als MAC OS Uitgebreid (Journaled).

Maar je voelt hem al hangen: dit werkt niet. Ik maak 1 partitie en als ik hem dan formatteer krijg ik binnen 1 seconde de foutmelding: Formatteren bestandssysteem mislukt.

Daarna maar eens via Windows volledig als NFTS geformatteerd (wat dus wel werkt) en opnieuw geprobeerd: geen resultaat.

Ik heb een ander bestandssysteem geselecteerd (HFS+): geen resultaat

Maar...als ik 2 of meer partities aanmaak werkt het wel gewoon. Alleen zit ik niet te wachten op een 2 in 1 schijf omdat ik de schijf enkel voor downloads en films ga gebruiken.
Ik wil gewoon 1 harde schijf van 750GB...

Iemand een oplossing? :)

----------------------------------

iMac 2.4 GHZ (early 2008)
Aangesloten via usb
MAC OS Leopard

No Shame, only Fame!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En als je nu i.p.v. Partition een tabje terug gaat en Erase gebruikt?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Marcusso
Op deze manier krijg ik ook een foutmelding.

Is er geen mooi programma voor? Iets als partition magic voor windows? (die kan geen HFS+ helaas...)

[ Voor 54% gewijzigd door Marcusso op 28-08-2008 21:34 ]

No Shame, only Fame!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

iPartition, maar dat kost centjes...

Hier stond achterhaalde informatie…

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een keer met een Linux cd'tje proberen? :).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik kan je niet meer helemaal vertellen hoe het precies zat, maar je moet een of andere instelling bij het formatteren veranderen. Omdat de harddisk nu FAT32 geformatteerd is, kan ie de bootrecord niet veranderen of zoiets. Je moet dan een andere manier van formatteren selecteren. Dan moet het wel werken.

Heb toevallig vorige week hetzelfde probleem gehad, kan alleen niet meer vinden waar ik de oplossing gevonden had. Zal nog even googlen...

EDIT: Heb het hier gevonden:
Here's how you correct this.

Go into Partition and if you want 1 partition, just leave it at 1. However, click the Options... button underneath that Volume Scheme and select either GUID Partition Table or Apple Partition depending on if you have an Intel or PowerPC. The default (at least on mine) was set to Master Boot Record which is for Windows. I created one big partition using GUID (in my case) and then was able to go back and "Erase" it to make it Journaled and its working fine now. Initially, I had this same problem as well.

[ Voor 42% gewijzigd door Eunos op 28-08-2008 23:10 ]

• Marcusso
Eunos je bent me held! Super :)

Ik heb hem nu dus als GUID gepartitioneerd, nu hoef ik verder niks meer te doen begrijp ik?

No Shame, only Fame!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
jawel... nu moet je em erasen ;)

• Marcusso
Ja dat staat in de tekst. Maar hij werkt nu zoals het moet en de structuur is nu al Mac OS Uitgebreid (journaled)

No Shame, only Fame!

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
S2801 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:14:
Eunos je bent me held! Super :)

Ik heb hem nu dus als GUID gepartitioneerd, nu hoef ik verder niks meer te doen begrijp ik?
Graag gedaan :)
Pagina: 1