Het grote +1 topic

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Iemand in een ander topic zij dat we dit nodig hebben. Sommige 0 post's zijn echt geen 0 waard.

Dus.......

+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1 <-- Dikke mismod Dit is zeker 0, niet -1
+1 <-- Dikke mismod Dit is OOK zeker 0, niet -1
+1 <-- 0 zou ook mogen, is immers een halve troll
+0 <-- ok, nu maakt hij het te bond voor +1, maar 0 is hij zeker waard
+1
+1
+1
+1
+1
+1

Ok, ik heb dat topic half doorgenomen. ben het nu even zat (voel me een beetje |:( )

Als iemand een andere nieuwspost wilt doornemen en op potentiële +1tjes scannen, graag. Liefst een MS, Iphone of Brein onderwerp vaar veel mismods zijn. Ook, alles wat relevant is en iets toevoegt, hoord op +1 (meerwaarde) en niet op 0 (neutraal). Niet te streng zijn :)

Als iemand een rede heeft waarom een van die post's op 0 thuis hoord, laat maar horen. Ik val trouwens niet voor argumenten die dit negeren:
+1-reacties bevatten informatie die weliswaar bij experts aanwezig is maar wel nuttig is voor het grote publiek. Behulpzame antwoorden op vragen, aanvullingen op het artikel en geslaagde grappen kunnen een +1 waard zijn. Ook interessante vragen kunnen op dit niveau beoordeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ben ik niet met je eens. Die reacties staan beide vol met flames. -1 is imo de enige juiste score.

De rest kijk ik niet naar, niet echt mijn vakgebied, dat draadje.

• Dorus
Ok, die 2 zijn twijfel gevallen, ben het wel met je eens dat het flame gehalte iets te hoog is.

Maar over de rest, dat is het hem nou juist, berichten die voor een expert oud nieuws zijn, maar wel nieuw en informatief zijn voor een leek horen juist op +1, de helft van die berichten daar boven vallen daar onder.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/34yd9n6.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 28-08-2008 16:58 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Dorus

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Een paar stonden al vast op +1, een paar zijn gewoon twijfelgevallen, een paar waren niet gemod (dus in principe 0 ja) en als je zoiets een +1 vindt waarom geef je dan een 0? MarCreative in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen'

Reactie van Kain is gewoon nutteloos. Het is hier geen HK en is totaal overbodig. Daarnaast kunnen de echte mismods gewoon in het mismoderatietopic. Zo overdreven is het ook weer niet dat we een 'groot' +1 topic moeten hebben.

☻/
/▌
/ \

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Het is goed dat er gemodereerd word .... maar het is geen schande als er ooit ergens een reactie fout gemod staat (of niet helemaal perfect) ... ik vind dat sommige hier nogal heel erg ver gaan.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Dorus
In de modfaq staat toch duidelijk dat grappig +1 moet krijgen. Dit is nog wel een van de punten waar ik het felst tegen de overmatige 0'en ben. Echter juist om dat te rechtvaardigen zul je een hoop andere berichten ook +1 moeten geven. En dan heb ik het puur over terechte +1tjes.

Die post van MarCreative vond ik twijfelachtig, dacht dat hij onzin aan het verkondige was, maar had zijn bericht ook maar half gelezen. De reactie van QkE mag bij nader inzien ook wel +1 krijgen.

En ik weet dat enkele al op +1 stonden, maar bedenk dat ik daar ook overal zelf +1 heb neergezet, en er dacht ik maar 1 was die echt stabiel op +1 stond :)

En ik weet dat er een mismoderatie topic is, maar in dit topic gaat het mij er meer om een grote meut post's te laten zien die gewoon onterecht 0 krijgen.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

en geslaagde grappen kunnen een +1 waard zijn.
Dat geldt dus voor grappig die erg goed zijn en ontopic blijven of een interessant punt aansnijden. De standaard (gewoonlijk uitgekauwde) of herhaalde grappen zullen sneller een 0 hebben, net als een kreet van één regel met een smilie erachter om het zogenaamd grappig te laten zijn.

Een aantal reacties stonden voor jouw moderatie allang op +1 :)

Ik zie het nut niet van dit topic als we ook een mismoderatietopic hebben. Dat de +2 een eigen topic heeft is niet zo vreemd, maar voor de +1 is het wat te overdreven. Zovaak komt het niet voor en gewoonlijk is het door 1 of 2 personen al gefixed. Dat wat meer naar +1 mag klopt en daar zijn we al mee bezig in de andere topics, maar zoveel toegevoegde waarde heeft dit topic niet en het wordt alleen maar omslachtig wanneer de +1's weer apart gemeld moeten worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 28-08-2008 17:53 ]

☻/
/▌
/ \

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dorus806 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:29:

Een 0 is mijns inziens voor deze reacties veel te hoog. Beiden zijn behoorlijk stevige trolls/flames en verdienen dus de -1. Daar staan ze gelukkig ook erg vast op.

Voor de rest ben ik het grotendeels wel met de suggesties eens.

Virussen? Scan ze hier!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Laten we dit maar centraal houden in het mismod-topic, dan blijft het veel overzichtelijker.

Deze doe ik hier op slot.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.