je hebt er ook een van 1400mah en is even groot als de originele. Dacht dat de 1600 we andere cover nodig had.
niet according to Fommy:M3 SMGII schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:51:
je hebt er ook een van 1400mah en is even groot als de originele. Dacht dat de 1600 we andere cover nodig had.
The battery is the same size as the standard battery hence no need for an extended battery door.
Hou ons op de hoogte.
Ik ben er ondertussen ook achter dat iedereen die bij vodafone wil met zijn G1 moet gaan bellen of er niet ook een super-sim achtige simonly is voor de G1. Blijkbaar willen ze het alleen invoeren als er veel vraag naar is. Anders wordt je zo 5-8 euro per maand genept, omdat je geen iphone wil...
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Vandaag m'n dev phone binnen gekregen, android is echt prachtig. Maakt wat mij betreft alle verwachtingen waar.
Als ik m'n keyboard tevoorschijn tover is mijn telefoon echter net zo scheef als die eerste persofoto's van de G1. Hoort dat zo of ben ik daar de enige in?
Als ik m'n keyboard tevoorschijn tover is mijn telefoon echter net zo scheef als die eerste persofoto's van de G1. Hoort dat zo of ben ik daar de enige in?
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Je bedoelt: de ruimte tussen de bovenkant van de "1" key en het beeldscherm is KLEINER dan de ruimte tussen de bovenkant van de "0" key en het beeldscherm? Daar kan je het aan zien....P5ycho schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:30:
Vandaag m'n dev phone binnen gekregen, android is echt prachtig. Maakt wat mij betreft alle verwachtingen waar.
Als ik (met het toetsenbord uitgeklapt) de linkerkant van het scherm iets omhoog duw, wat mogelijk is door de lichte speling, is het wel recht te krijgen.
Tja, ik denk dat iedereen dat heeft. Er zit gewoon lichte speling in het scherm als hij uitgeklapt is.
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Ok, dan klaag ik niet 
usability > looks enzo.
straks eens kijken of ik zo'n invisibleshield cloon er netjes op geplakt krijg. Wil m'n lieve android op de achterkant er over een jaar nog steeds op hebben zitten
Overigens heeft TMoblie gefaald in het aanzetten van mijn web&walk, en heb ik nu een uur of 2 android market apps zitten proberen tegen 1euro per MB. Daar zullen we ook wel weer uitkomen.
usability > looks enzo.
straks eens kijken of ik zo'n invisibleshield cloon er netjes op geplakt krijg. Wil m'n lieve android op de achterkant er over een jaar nog steeds op hebben zitten
Overigens heeft TMoblie gefaald in het aanzetten van mijn web&walk, en heb ik nu een uur of 2 android market apps zitten proberen tegen 1euro per MB. Daar zullen we ook wel weer uitkomen.
Ik hoop alleen dat die 1600mAh batterij niet zo'n slecht gebouwde is die na een tijdje in je broekzak explodeert

1600mAh doe ik het niet voor, ik wacht tot er minimaal 2000mAh op de markt komt, zonder gelijk een rubik cube in je broekzak te hebben.
Verwijderd
Ben super blij met mijn T-Mobile G1, maar T-Mobile heeft geen dekking op mijn werk
. De dekkingskaart van T-Mobile zegt dat het daar "goed binnen" is, maar ik heb bijna nooit bereik. Heeft er iemand ervaring met bijvoorbeeld een Dev Phone of een unlocked G1 bij andere providers?
wie heeft een t-mobile G1 en ook al een update gehad? ben hier wel benieuwd naar.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Geen idee.. waar zou je dat kunnen zien?raydekok schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:20:
wie heeft een t-mobile G1 en ook al een update gehad? ben hier wel benieuwd naar.
kernel versie: 2.6.25-01843-gfea26b0
android-build@apa27 #6
Build number: 123099
Ik geloof dat Tmo NL pas een update uit gaat brengen als ze Android naar nederlands vertaald hadden.raydekok schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:20:
Iets dergelijks had ik iig gelezen.
ik lees namelijk op andere fora dat er een rc33 is en dat mensen ook in NL die al hebben binnen gekregen. kon alleen niet opmaken of dit ook voor de G1 t-mobile geldt.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd of iemand zijn nieuwe G1 heeft kunnen rooten.
Ik zou dat best willen doen, maar zover ik heb gelezen lukt dat niet met de G1's die op en na 30 januari lj. uitgegeven zijn.
Ik zou dat best willen doen, maar zover ik heb gelezen lukt dat niet met de G1's die op en na 30 januari lj. uitgegeven zijn.
Wat is rooten?Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:26:
Ik ben wel benieuwd of iemand zijn nieuwe G1 heeft kunnen rooten.
Verwijderd
Ja, is er nog een progamma waarbij je connectie krijgt met de g1? Windows xp kan geen driver vinden alleen later een geheugen kaart die hij ziet.
Ik heb trouwens ook de g1 uit de USA en wil hem graag in het nederlands hebben.
Verwijderd
De G1 staat voordurend in contact met het internet om te syncen en dergelijk,geen probleem met dat web&walk (of hoe het ook heet) van t-mobile, maar wat gebeurt er als ik eens een dagje (of langer) in het buitenland ben? Gaat dit pijn doen in de beurs of valt dat ook onder dat pakket?
moet je eens rechtsboven kijken, zie je daar 'Zoeken...' staan, met daarna een pijltje?Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:44:
Ja, is er nog een progamma waarbij je connectie krijgt met de g1? Windows xp kan geen driver vinden alleen later een geheugen kaart die hij ziet.
gebruik dat eens
Verwijderd
http://www.androidworld.n...ijn-android-telefoon/241/
Als je de G1 in Root hebt kun je zelf firmware update's draaien en gebruik maken van programma's die nu niet werken, zoals dat automatisch draaien van het beeld bij het kantelen van de telefoon, zoals de Iphone dat kan.
Andnav2 is trouwens ook in nederland beschikbaar, echter werkt het invoeren van een adres nog niet in nederland (hij berekend de route niet). echter op de map drukken werkt wel.
Heb alleen geen auto ter beschikking om 'm te testen.
Vond alleen de maps wat traag laden.
Heb alleen geen auto ter beschikking om 'm te testen.
Vond alleen de maps wat traag laden.
bij roamen wordt data-connectie automatisch verbroken, tenzij je dat expliciet aanzet.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:51:
De G1 staat voordurend in contact met het internet om te syncen en dergelijk,geen probleem met dat web&walk (of hoe het ook heet) van t-mobile, maar wat gebeurt er als ik eens een dagje (of langer) in het buitenland ben? Gaat dit pijn doen in de beurs of valt dat ook onder dat pakket?
lucky youVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:51:
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
ik heb nu bijna een week mijn G1 en het werkt allemaal fantastisch. ook geen problemen gehad met bereik en dergelijke.
ik vraag me twee dingen af.
kun je in NL van die usb>jack-adapters kopen? op ebay en amazon (UK) staan voor 1 euro van die adapters maar de reviews zijn niet echt lovend. de draad wordt gestript waar je bij staat. kun je zoiets van wat hogere kwaliteit in electronicawinkels, TMshop of ergens kopen?
wie heeft er ervaring met die silicon cases? die trek je er vanachter overheen, maar het uitklapgedeelte blijft gewoon kaal. ik heb het idee dat dat van achter helemaal niet zo lekker blijft zitten.
iemand had het over invisible shield. ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is als bodyguardz. ik heb daar een review van gezien op youtube, maar krijg niet de indruk dat het er nou lekker opkomt...
van mij hoeft ie niet helemaal ingepakt, maar de achterkant zou wel fijn zijn.
kun je in NL van die usb>jack-adapters kopen? op ebay en amazon (UK) staan voor 1 euro van die adapters maar de reviews zijn niet echt lovend. de draad wordt gestript waar je bij staat. kun je zoiets van wat hogere kwaliteit in electronicawinkels, TMshop of ergens kopen?
wie heeft er ervaring met die silicon cases? die trek je er vanachter overheen, maar het uitklapgedeelte blijft gewoon kaal. ik heb het idee dat dat van achter helemaal niet zo lekker blijft zitten.
iemand had het over invisible shield. ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is als bodyguardz. ik heb daar een review van gezien op youtube, maar krijg niet de indruk dat het er nou lekker opkomt...
z'n plug heb ik van marktplaats, is gewoon z'n ding die bij zeer veel HTC telefoons nodig is.
Kwaliteit is wel redelijk denk echter blijft de draad wat dun maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn.
ik heb 5 euro betaald inclusief verzendkosten, wel duur maarja wilde z'n ding.
Kwaliteit is wel redelijk denk echter blijft de draad wat dun maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn.
ik heb 5 euro betaald inclusief verzendkosten, wel duur maarja wilde z'n ding.
binnenkort is een bluetooth headset ook een optie gelukkig.
BT headset om te bellen werkt gewoon al.P5ycho schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:53:
binnenkort is een bluetooth headset ook een optie gelukkig.
Alleen om muziek te luisteren nog niet.
zit er in de "nederlandse versie" geen usb naar 3,5 mm stukje ? bij mij is dit we het geval namelijk ... bij de mic kan ik hem er uit trekken en mijn eigen koptelefoon aansluitenAniki schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:47:
ik heb nu bijna een week mijn G1 en het werkt allemaal fantastisch. ook geen problemen gehad met bereik en dergelijke.
US versie niet in ieder geval.
Weet iemand nog een goed en goedkoop adresje voor een knappe 16gb micro SD eigenlijk?
Weet iemand nog een goed en goedkoop adresje voor een knappe 16gb micro SD eigenlijk?
[ Voor 61% gewijzigd door GoldenSample op 08-02-2009 14:03 ]
kijk dan even in de pricewatch...GoldenSample schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:03:
bij mij welGoldenSample schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:03:
Heb 'm ook binnen. Vind de kwaliteit van 't plastic niet super goed, maar de phone zelf (software) is heerlijk.
Helaas werkt wireless hier niet helemaal goed met m'n linux hostapd base-station.
Iemand 't ding al geroot (de T-Mobile NL versie dus)?
Helaas werkt wireless hier niet helemaal goed met m'n linux hostapd base-station.
Iemand 't ding al geroot (de T-Mobile NL versie dus)?
[ Voor 12% gewijzigd door _cyclops_ op 08-02-2009 19:08 ]
iemand al enig spoor gezien van de OTA update?????
Helaas is een Micro Sd niet zo 'mainstream' in 16Gb smaak en de PW is 't niet zo compleet helaas.
dus vandaar
http://tweakers.net/price...Sort=desc&orderSpecId=156GoldenSample schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:03:
[...]
Helaas is een Micro Sd niet zo 'mainstream' in 16Gb smaak en de PW is 't niet zo compleet helaas.
dus vandaar
Er zijn er dus 2 in de pricewatch allebei +- 55 euro.
Je weet toch wel dat er filters staan aan de rechterkant?
Iemand anders ook problemen met de webkit op Android als die naar een https:// verbind, hij crasht hier bij elke poging.
Si vis pacem, para bellum
Ja, ik kreeg 'em gister binnen.KnEuTeR schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:18:
iemand al enig spoor gezien van de OTA update?????
Hoe kan je zien of je een update hebt gehad?
Op een nederlandse G1 van Tmo? Of een geimporteerde?
Zojuist aan het experimenteren gegaan met de 1.1 SDK
Hoe kom je daar aan?Wijnbo schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:46:
Zojuist aan het experimenteren gegaan met de 1.1 SDK
En wat is het verschil?
Ik kan ze officieel nergens vinden op de Android site. Maar je kan ze vinden door creatief de download links (van 1.0) aan te passen. Te weten:Balachmar schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:07:
[...]
Hoe kom je daar aan?
En wat is het verschil?
Linux:
http://dl.google.com/andr...-sdk-linux_x86-1.1_r1.zip
Windows:
http://dl.google.com/android/android-sdk-windows-1.1_r1.zip
Quote uit de documentatie (version notes)
Dus de emulator gebruikt ook firmware 1.1 In het menu settings > info staat nu ook een knop "check for system update" dus hopelijk hoeven we in het vervolg niet meer te wachten tot ie OTA word aangeboden...The Android 1.1 system image delivered in the SDK is the development counterpart to the Android 1.1 production system image, deployable to Android-powered handsets starting in February 2009.
The Android 1.1 system image delivers an updated version of the framework API. As with the Android 1.0 API, the Android 1.1 API is assigned an integer identifier — 2 — that is stored in the system itself. This identifier, called the "API Level", allows the system to correctly determine whether an application is compatible with the system, prior to installing the application.
Ik heb namelijk nog steeds geen OTA update gehad (maar de NL G1 zegt in principe al versie 1.1, alleen missen er wel dingen zoals latitude)
Ja maar jij hebt een geimporteerde G1... Ik heb nog nergens een melding gezien van iemand met een G1 uit nederland.
[ Voor 21% gewijzigd door KnEuTeR op 09-02-2009 18:44 ]
Verwijderd
Iemand een idee wat voor effort er benodigd is om Android te porten naar andere architecturen als MIPS of PPC? Zit er veel ARM-specific code in de software tree?
Er zat als het goed is ook x86 spul al in. Maar of het porten naar MIPS or PPC dan makkelijker wordt, weet ik niet. Er zit in ieder geval best wat ARM specific spul in ook ARMv5 specifiek, dat was nog een kleine horde voor de openmoko. Maar die hebben ze ook al genomen.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:48:
Iemand een idee wat voor effort er benodigd is om Android te porten naar andere architecturen als MIPS of PPC? Zit er veel ARM-specific code in de software tree?
Verwijderd
Hallo, ik heb ook de g1 uit de usa, inmiddels heb ik hem geupgrade naar de RC33. Stom eigenlijk want nu weet ik niet of hij die sms nog stuurt van die Myfaves. Is het nog moeglijk om dit om te zetten naar bv de RC8 van UK? Zoja hoe moet ik dat dan doen?
Over 3G wil dit inderdaad nogal eens problemen geven. Over WiFi minder vaak.TerreurBV schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:30:
Iemand anders ook problemen met de webkit op Android als die naar een https:// verbind, hij crasht hier bij elke poging.
[ Voor 3% gewijzigd door mlowijs op 09-02-2009 22:09 ]
Import, Vodafone.PiLotCoptEr schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:19:
[...]
Op een nederlandse G1 van Tmo? Of een geimporteerde?
Je krijgt dan een melding op je G1Dentist schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:25:
Hoe kan je zien of je een update hebt gehad?
downgrade doe je zoVerwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:47:
Hallo, ik heb ook de g1 uit de usa, inmiddels heb ik hem geupgrade naar de RC33. Stom eigenlijk want nu weet ik niet of hij die sms nog stuurt van die Myfaves. Is het nog moeglijk om dit om te zetten naar bv de RC8 van UK? Zoja hoe moet ik dat dan doen?
en of op rc33 myfaves staat zou ik ook graag willen wetenfalcon4ever schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:28:
Tutorial
![]()
T-mobile G1 downgrade (RC30/RC8) / rooting / update tutorial
http://www.multigesture.n...-rooting-update-tutorial/
Mochten er dingen niet helemaal duidelijk zijn, laat 't me weten.
Verwijderd
Dat stuk heb ik gelezen. Ik ben bang dat ik teveel hooi op m'n vork neem door het te proberen en er straks achter te komen dat het niet gaat lukken. Maar de ARM specifieke stukken zijn wel bekend, waardoor het zoeken er naar niet meer benodigd is.Balachmar schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:23:
[...]
Er zat als het goed is ook x86 spul al in. Maar of het porten naar MIPS or PPC dan makkelijker wordt, weet ik niet. Er zit in ieder geval best wat ARM specific spul in ook ARMv5 specifiek, dat was nog een kleine horde voor de openmoko. Maar die hebben ze ook al genomen.
Zojuist Android op mijn HTC Touch Diamond gedraaid. Het ziet er allemaal zeer strak uit. Alleen de hardware support werkt nog niet echt. Camera, WiFi, UMTS/GPRS/HSDPA, BT, hardware knoppen, screen dimmen, accelerometer werken allemaal nog niet. Dus echt bruikbaar is het OS zeker nog niet, maar ik zie wel heel veel mogelijkheden met dingen die net ff iets anders werken en als je er dan over na denkt werkt het wel fijn allemaal.
Misschien toch maar eens een G1 aanschaffen
Misschien toch maar eens een G1 aanschaffen
Het data uitzetten bij roaming werkt trouwens niet helemaal perfect... Mijn ADP1 heeft in een week roaming geloof ik twee keer de mail gesynced. Beetje jammer, maar goed.
Rustacean
Hoi, Ik heb sinds gisteren dit geweldige toestel maar vraag me iets af. Krijgen jullie ooit wel is een g3 teken te zien? Als ik ga internetten zie ik altijd een G teken en soms G2 maar nooit G3, G3 is toch veel sneller of ben ik nou gek?
Heb je dit toevallig bij de instellingen ingesteld?sannisinas schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:56:
Hoi, Ik heb sinds gisteren dit geweldige toestel maar vraag me iets af. Krijgen jullie ooit wel is een g3 teken te zien? Als ik ga internetten zie ik altijd een G teken en soms G2 maar nooit G3, G3 is toch veel sneller of ben ik nou gek?
mooi klote is dat inderdaad, maar ik verwijder gewoon de APN mocht ik 't buitenland in gaan.djc schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:38:
Het data uitzetten bij roaming werkt trouwens niet helemaal perfect... Mijn ADP1 heeft in een week roaming geloof ik twee keer de mail gesynced. Beetje jammer, maar goed.
Heb alle APN's al verwijderd behalve die ik gebruik (telfort)
Ik heb volgens mij nog niks ingesteldGrooV schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:59:
[...]
Heb je dit toevallig bij de instellingen ingesteld?
Heb wel die power man aan, mischien is dat het?
Hoe bedoel je dit. Mijn G1 is onderweg uit de USA. Waarom zou je niet de RC33 upgrade doen?Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:47:
En dan nog een algemene vraag: gaan die updates via T-Mobile NL of via Android. M.a.w. krijg ik die updates ook met een Nederlandse T-Mobile SIM-kaart of krijg je dan de USA-updates (volgens mij is de RC33 wereldwijd, maar in het geval van een NL update?)
Hebben jullie allemaal ook MSN niet ingebouwd in de IM app? Het lijkt erop dat alleen US users dat krijgen.
elke msn message is een sms in de US geloof ik.
tijd dat er eens gewoon skype, msn, sms via gprs data, etc etc komt. al dat gemelk van die providers
tijd dat er eens gewoon skype, msn, sms via gprs data, etc etc komt. al dat gemelk van die providers
Weet iemand of je ook andere wektonen voor je wekker er op kunt zetten. Nu kun je alleen maar nare piepjes selecteren. Of misschien een handig wekkerprogje voor de android die dit kan?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Dat LIJKT misschien zo, maar als er gebeld gaat worden via VOIP en berichtjes via e-mail, en de providers daar hun winst mislopen, veranderen de abonnementen gewoon in data only abonnementen voor 50 euro per maand. (ipv 10) Met het achterliggende idee dat het dataverkeer dan meer is. Precies hetzelfde voor UMTS abonnementen voor laptops, die zijn nu ook al zo duur. Mobiel internet op telefoons is immers alleen voor webbrowsen bedoelt! En misschien een beetje mailen, maar daar hebben ze nu toch nog geen nadeel van, want 99 van de 100 mensen die zou ik nu toch nog geen mailtje sturen in plaats van een sms, omdat bijna niemand always online is met mail op ze mobiel net als ik. Dus ik sms toch wel als ik wil dat iemand het gelijk leest.P5ycho schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:39:
Providers zijn niet achterlijk, ze gaan echt geen winst mislopen, alle kosten draaien op jezelf uit
Alleen de Quality of Service van bellen via VOIP met je mobiel lijkt me stukken lager dan via het telefoon netwerk. Dat is er immers helemaal gespecialiseerd op een mobiele, verplaatsende gebruiker. Ik denk dat je met bellen via skype op een mobiel erg veel last hebt van vertraging, wegvallende verbinding, etc.
Mja goed punt KnEuTeR.
Hoe dan ook, eigenlijk wou ik even een shameless plug doen als het mag, naar een MSN app voor android die ik aan het schrijven ben: http://www.anddev.org/msn...testers_needed-t4750.html
Moet er wel bij zeggen dat het wss nog erg buggy is, en dat het over 3G soms gewoon niet werkt, wat volgens mij aan T-Mobile ligt. Ze schijnen wat moeite met HTTPS verbindingen te hebben (die MSN nodig heeft bij het inloggen bij de Passport servers).
Feedback aub op AndDev of per DM, om deze thread niet te vervuilen
Hoe dan ook, eigenlijk wou ik even een shameless plug doen als het mag, naar een MSN app voor android die ik aan het schrijven ben: http://www.anddev.org/msn...testers_needed-t4750.html
Moet er wel bij zeggen dat het wss nog erg buggy is, en dat het over 3G soms gewoon niet werkt, wat volgens mij aan T-Mobile ligt. Ze schijnen wat moeite met HTTPS verbindingen te hebben (die MSN nodig heeft bij het inloggen bij de Passport servers).
[ Voor 7% gewijzigd door mlowijs op 10-02-2009 19:04 ]
nee maar met de market haal je een leuk progje binnen waarmee dat wel kan. het heet "klaxon"Sandyman538 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:57:
Weet iemand of je ook andere wektonen voor je wekker er op kunt zetten. Nu kun je alleen maar nare piepjes selecteren. Of misschien een handig wekkerprogje voor de android die dit kan?
plezier
Thanks!raydekok schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:54:
[...]
nee maar met de market haal je een leuk progje binnen waarmee dat wel kan. het heet "klaxon"
plezier
Dit was precies wat ik zocht, zelf je wektoon instellen, zelf de snooze periode bepalen, telefoontje snoozen door hem om te draaien, langzaam toenemend volume, in 1 woord geweldig
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
De batterij gaat inderdaad niet heel erg lang mee, maar komt dat niet gewoon omdat ie eigenlijk nooit een programma afsluit? Het lijkt erop dat ie de programma's gewoon open laat, is er een programma waar mee je programma's kan afsluiten? Bij de meeste programma's heb je die optie gewoon niet, best wel irritant.
Dat is niet irritant. Als een programma naar de achtergrond geduwd wordt, dan krijgt hij ook geen proc resources meer, alleen als hij daar expliciet om vraagt. En dat doen de meeste niet. Het is juist heel erg fijn, omdat daardoor een programma snel "start" als je hem weer nodig hebt. Op het moment dat een ander programma de resources van een op de achtergrond draaiend programma nodig heeft, dan schiet android het oudste programma af. Ik vind het zelf heel erg slim. Ik heb nog niet gehad dat een programma traag werd door te weinig geheugen, zoals ik dat met WM wel vaak had.sannisinas schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:31:
De batterij gaat inderdaad niet heel erg lang mee, maar komt dat niet gewoon omdat ie eigenlijk nooit een programma afsluit? Het lijkt erop dat ie de programma's gewoon open laat, is er een programma waar mee je programma's kan afsluiten? Bij de meeste programma's heb je die optie gewoon niet, best wel irritant.
Sterker nog, een programmeur kan een programma niet eens programmatisch af laten sluiten, tenzij hij het proces ID killt.
[ Voor 8% gewijzigd door mlowijs op 11-02-2009 11:21 ]
Gister mijn ADP1 geupgrade naar bootloader 0.95 en de officiële 1.1 firmware. Alleen kan ik de Join Latitude-optie niet vinden... Nogal vaag. Verder zie ik niet echt verschillen.
Rustacean
Wat is dat latitude eigenlijk? En is het erg lastig dat upgraden? Zit er zelf ook over te twijfelen... Of ik neem de nieuwe JF build voor de ADP, is namelijk wel fijn dat de ruimte handiger is ingedeeld, minder snel een out of memory message.djc schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:11:
Gister mijn ADP1 geupgrade naar bootloader 0.95 en de officiële 1.1 firmware. Alleen kan ik de Join Latitude-optie niet vinden... Nogal vaag. Verder zie ik niet echt verschillen.
Ik ga hem zo gelijk proberen, het wordt tijd dat er een goede MSN applicatie komt. Meebo werkt voor geen meter en IM+ kost geld, dus een andere oplossing lijkt me geen slecht plan. Het ziet er in ieder geval erg netjes uit. Auto reconnect is overigens wel een must heb ik ondervonden na het gebruik van Meebo.PiLotCoptEr schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:00:
Mja goed punt KnEuTeR.
Om het even on-topic te houden: Gebruikt iemand anders weleens MSN apps op de g1, en wat vinden jullie daar van?
Nog een vraagje, iemand al een mini usb naar mini jack kabel? Ik heb er dus net 1 binnen maar het geluid gaat gewoon over de speker, doet het dus niet. Die koptelefoon die erbij zit is namelijk echt klote
Ik heb deze:sannisinas schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:37:
Nog een vraagje, iemand al een mini usb naar mini jack kabel? Ik heb er dus net 1 binnen maar het geluid gaat gewoon over de speker, doet het dus niet. Die koptelefoon die erbij zit is namelijk echt klote
http://www.goblue.dk/Graphics/Products/2033.jpg
Werkt prima
Ik heb zelf ook meebo gebruikt, maar ik vond het echt bagger.Dr-b schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:57:
Om het even on-topic te houden: Gebruikt iemand anders weleens MSN apps op de g1, en wat vinden jullie daar van?
[ Voor 28% gewijzigd door mlowijs op 11-02-2009 19:01 ]
Hoe zit het eigenlijk met live tv kijken. Kan de G1 dit?
Ik hoor & lees van die horror verhalen over de G1 dat deze zodra je in het buitenland bent toch contact zou maken met internet ondanks dat je je internet verbinding hebt uitgezet. (Zie: LINK)
Hebben mensen hier ervaring mee?
Ik woon zelf nogal dicht bij de grens en het gebeurd nog wel eens dat mijn mobiele telefoon overstapt naar een Belgische provider. Als de G1 dit ongemerkt ook doet...
Ik woon zelf nogal dicht bij de grens en het gebeurd nog wel eens dat mijn mobiele telefoon overstapt naar een Belgische provider. Als de G1 dit ongemerkt ook doet...
[ Voor 4% gewijzigd door B___MAN op 11-02-2009 20:51 ]
Geen idee of het geschikt is om dit hier te posten maar hier mij top list van meest gebruikte en handige tools en leuke games.
Random order..
Bubble : Waterpas werkt perfect, bij het draaien van de telefoon draait de waterpas mee
Meebo : Msn client de enigste die gratis is, werkt niet ideaal maar het goed niet alles is perfect.
My name is : naam plaatje ''Hello my name is .....'' opzicht gewoon leuk.
Picsay : Foto's bewerken teksten bij zetten interface is goed en werkt leuk.
Remotedroid : Kan je muis en toetsenbord overnemen met de gebruikelijke functies, door mij getest op Linux Ubuntu, Windows Vista 64bit, en OSX Leopard.
Sms-popup: naam zegt het al je krijg een sms popup ipv alleen een berichtje in je taakbalk.
The weather channel: Geeft het weer bericht bij gekozen locatie en 10 dagen van te voren dagelijks een video van 30 van Europa.
Tricoder : Geeft een meeting van wifi en de motion censor en signaal sterkte net een ding van star-trek
Wikitude ar travel guide: Zo als de naam een reis gids werkt leuk video functie geeft een 3d beeld van bezienswaardige spots.
Extremelabs speedtest: Doet wat het zegt een speedtest van je huidige verbinding.
Mario simulator: heel leuk programmaatje
Zombie, run : heel vermakelijke alleen zo vermoeiende, simuleert een zombie uitbraak als je van punt a naar b in een echt wandeling of reis
Zo beetje de niet buggy spelletjes tools en die gewoon echt werken.
Random order..
Bubble : Waterpas werkt perfect, bij het draaien van de telefoon draait de waterpas mee
Meebo : Msn client de enigste die gratis is, werkt niet ideaal maar het goed niet alles is perfect.
Remotedroid : Kan je muis en toetsenbord overnemen met de gebruikelijke functies, door mij getest op Linux Ubuntu, Windows Vista 64bit, en OSX Leopard.
Sms-popup: naam zegt het al je krijg een sms popup ipv alleen een berichtje in je taakbalk.
The weather channel: Geeft het weer bericht bij gekozen locatie en 10 dagen van te voren dagelijks een video van 30 van Europa.
Tricoder : Geeft een meeting van wifi en de motion censor en signaal sterkte net een ding van star-trek
Wikitude ar travel guide: Zo als de naam een reis gids werkt leuk video functie geeft een 3d beeld van bezienswaardige spots.
Extremelabs speedtest: Doet wat het zegt een speedtest van je huidige verbinding.
Zombie, run : heel vermakelijke alleen zo vermoeiende, simuleert een zombie uitbraak als je van punt a naar b in een echt wandeling of reis
[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 11-02-2009 21:06 ]
Volgens T-mobile mag de G1 dit niet doen, roaming in buitenland.Beertjeman schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:51:
Ik hoor & lees van die horror verhalen over de G1 dat deze zodra je in het buitenland bent toch contact zou maken met internet ondanks dat je je internet verbinding hebt uitgezet. (Zie: LINK)
Er zou een functie zijn waar door je dit helemaal uit kan zetten.
Hmm, ik had de JF 1.41 build en kreeg een bericht over een update. Toen ik die deed kwam hij in een loop te hangen bij het booten. hij kwam ook niet meer in recovery. Uiteindelijk kunnen fixen door via fastboot alle user dingen te verwijderen.
Dat is geen ExtUSB connector. HTC gebruikt een speciaal soort USB connector met pinnen aan beide kanten, de ene kant voor de gebruikelijke data/5V en de andere voor audio. Je hebt dus helaas de verkeerde kabel gekochtsannisinas schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:37:
Raar ik heb deze
http://www.yagoda.nl/mini...adapter-kabel-p-2105.html
waarom zou die niet werken?
Edit: stond overigens ook op die pagina:
Niet geschikt voor modellen met 11-pin aansluiting of HTC ExtUSB-connector.
[ Voor 14% gewijzigd door mlowijs op 11-02-2009 23:53 ]
Wil ik ook, heb je toevalig ook een naam van deze mini usb naar mini jack kabel of een link van waar hij te koop isPiLotCoptEr schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:59:
[...]
Ik heb deze:
http://www.goblue.dk/Graphics/Products/2033.jpg
Werkt prima
thanks
Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -
http://www.pdashop.nl/pro...-extusb-3-5-mm-audio.htmlpixon schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 06:23:
[...]
Wil ik ook, heb je toevalig ook een naam van deze mini usb naar mini jack kabel of een link van waar hij te koop is
thanks
Dat is hem
Edit: oh, die is niet meer leverbaar. Als je gewoon op 'extusb' zoekt op die site zie je een heleboel van dit soort kabels
[ Voor 15% gewijzigd door mlowijs op 12-02-2009 10:30 ]
Latitude maakt het mogelijk om je locatie te delen met vrienden/contacts.Balachmar schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:25:
Wat is dat latitude eigenlijk? En is het erg lastig dat upgraden? Zit er zelf ook over te twijfelen... Of ik neem de nieuwe JF build voor de ADP, is namelijk wel fijn dat de ruimte handiger is ingedeeld, minder snel een out of memory message.
Mijn upgrade was redelijk painless, ging allemaal heel soepel (nadat ik doorhad dat ik eerst de bootloader moest flashen).
Rustacean
Maar heb jij dat met de OTA update gedaan, of van JF website?djc schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:51:
[...]
Latitude maakt het mogelijk om je locatie te delen met vrienden/contacts.
Mijn upgrade was redelijk painless, ging allemaal heel soepel (nadat ik doorhad dat ik eerst de bootloader moest flashen).
Ach achteraf denk ik, dat als ik in de recovery meteen alt+l had gedaan en dan erase personal data. Dat het dan ook goed was gegaan. Maar daar kwam toen ff niemand op. Ik weet wel, dat ik niet zo snel meer een ota update zal runnen.
Deze is wel leuk als extusb naar 3.5mm etc.
[ Voor 11% gewijzigd door Balachmar op 12-02-2009 12:28 ]
Ik heb nu een HTC Tytn maar zit erg te twijfelen om over te stappen op de G1. Gebruik echter een Exchange 2007 server voor m'n mail en wil niet overstappen op G-mail
Iemand ervaring met K9 mail voor het synchroniseren met Exchange?
Zo ja werkt het goed en wat zijn de verschillen met de mailclient van Windows Mobile.
Zo ja werkt het goed en wat zijn de verschillen met de mailclient van Windows Mobile.
uhm Buddymob is toch ook gratis? en daar kan je ook mee msn-en.TerreurBV schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:04:
Geen idee of het geschikt is om dit hier te posten maar hier mij top list van meest gebruikte en handige tools en leuke games.
Random order..
Bubble : Waterpas werkt perfect, bij het draaien van de telefoon draait de waterpas mee![]()
Tricoder : Geeft een meeting van wifi en de motion censor en signaal sterkte net een ding van star-trek![]()
Zombie, run : heel vermakelijke alleen zo vermoeiende, simuleert een zombie uitbraak als je van punt a naar b in een echt wandeling of reis![]()
Althans heb 't hier gratis draaien
Oh... Buddymob moet je wel een account voor hebben zie ik.
Binnenkort maar even testen.
(damn, daar gaat mijn msn app
)
Binnenkort maar even testen.
(damn, daar gaat mijn msn app

mwah buddymob is niet heilig hoor, soms een vastlopertje, geen status verandering in offline weergeven, geen smilies etc.
Mja een goede msn aplicatie mis ik er wel op.
Is er een goed on screen keyboard te verkrijgen?
Ben het nog niet tegengekomen.
En zie een stukje terug een msn proggie, staan maar hoe zet ik die op de G1?
Is er een goed on screen keyboard te verkrijgen?
Ben het nog niet tegengekomen.
En zie een stukje terug een msn proggie, staan maar hoe zet ik die op de G1?
Ik heb het niet OTA gedaan, gewoon gedownload, gerenamed, en gereboot.Balachmar schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:21:
Maar heb jij dat met de OTA update gedaan, of van JF website?
Ach achteraf denk ik, dat als ik in de recovery meteen alt+l had gedaan en dan erase personal data. Dat het dan ook goed was gegaan. Maar daar kwam toen ff niemand op. Ik weet wel, dat ik niet zo snel meer een ota update zal runnen.
Rustacean
Mensen,
Ben erg benieuwd naar jullie ervaring over de batterij.
Heb natuurlijk al even gezocht in dit topic, en daar las ik dat als je hem langer gebruikt, de batterij duur ook beter werd.
Aangezien de meeste mensen op dit topic met een G1 hem dus nu een aantal weken hebben, zijn misschien de ervaringen ook bij geschaafd.
Nogmaals de vraag, hoelang gaat hij "gemiddeld" mee
Dus bijvoorbeeld bij:
- gewoon bellen (zeg eens 30 min per dag)
- sms-en (10 stuks)
- beetje internetten (denk ook iets van 30 min)
De tijden die ik noem zijn een beetje standaard wat ik gebruik (denk te gebruiken) per dag, en natuurlijk zal hij de eerste week meer gebruikt worden.
Alvast bedankt voor de reacties
Ben erg benieuwd naar jullie ervaring over de batterij.
Heb natuurlijk al even gezocht in dit topic, en daar las ik dat als je hem langer gebruikt, de batterij duur ook beter werd.
Aangezien de meeste mensen op dit topic met een G1 hem dus nu een aantal weken hebben, zijn misschien de ervaringen ook bij geschaafd.
Nogmaals de vraag, hoelang gaat hij "gemiddeld" mee
Dus bijvoorbeeld bij:
- gewoon bellen (zeg eens 30 min per dag)
- sms-en (10 stuks)
- beetje internetten (denk ook iets van 30 min)
De tijden die ik noem zijn een beetje standaard wat ik gebruik (denk te gebruiken) per dag, en natuurlijk zal hij de eerste week meer gebruikt worden.
Alvast bedankt voor de reacties
Ik had het dus wel OTA gedaan... Dat is dus niet aan te radendjc schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:25:
[...]
Ik heb het niet OTA gedaan, gewoon gedownload, gerenamed, en gereboot.
Blijkbaar was het helemaal niet de bedoeling dat mensen buiten Google die update kregen. Trouwens Latitude werkt nu wel, met de nieuwe update van JF. (Ik zie er zelf alleen het nut nog niet van in...)
@stimpyrulez
De accu gaat bij dat soort gebruik minimaal 2 dagen mee. Misschien langer, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar hoe langer je scherm aan staat hoe sneller ie leeg is natuurlijk. Bijvoorbeeld mp3 afspelen kost bijna niets.
[ Voor 21% gewijzigd door Balachmar op 13-02-2009 08:20 ]
2,5 dagen is ongeveer de tijd die bij mij staat voor het gebruik van de telefoon. hij haalt dan vaak email op en ik bel er ongeveer 45 min. mee. verder meer dan 15 sms per dag. best netjes.
Thx voor de snelle reacties.raydekok schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:35:
2,5 dagen is ongeveer de tijd die bij mij staat voor het gebruik van de telefoon. hij haalt dan vaak email op en ik bel er ongeveer 45 min. mee. verder meer dan 15 sms per dag. best netjes.
Dat vind ik niet slecht, heb nu een HTC S710, en die houd het maar 2 á 3 dagen uit, bij een gebruik dat nog minder is dan wat ik heb omschreven.
Is trouwens dat "web and walk" snel genoeg? Aangezien ze voor de Iphone een veel snellere verbinding hebben (2Mbit ten opzichte van 1Mbit dacht ik).
Kan je daarmee fatsoenlijk beetje browsen / filmpies kijken / enz?
1Mbit (W&W Plus) is op mijn Touch Diamond meer dan voldoende. Youtube filmpjes op normale kwaliteit laden snel en ik kan bijna altijd klikken en kijken zonder buffer op te bouwen. Surfen is gewoon te verwaarlozen qua snelheid, als je een beetje mobiele sites pakt is alles er gewoon snel, zelfs met de 384kbit snelheden.stimpyrulez schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:47:
[...]
Thx voor de snelle reacties.
Dat vind ik niet slecht, heb nu een HTC S710, en die houd het maar 2 á 3 dagen uit, bij een gebruik dat nog minder is dan wat ik heb omschreven.
Is trouwens dat "web and walk" snel genoeg? Aangezien ze voor de Iphone een veel snellere verbinding hebben (2Mbit ten opzichte van 1Mbit dacht ik).
Kan je daarmee fatsoenlijk beetje browsen / filmpies kijken / enz?
Ik heb zelfs torrents gedownload via men TD op snelheden van 100KiB dus het is goed snel. (afhankelijk van de regio waar je bent though, ik reis best veel met de trein en op sommige stukken is het gewoon langzaam..)
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Sinds net staat Moxier Mail op de market. Wel een beta versie die maar werkt t/m 31 maart. Ziet er wel goed uit! Werkt goed en pushed snel.phkba schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:00:
Ik heb nu een HTC Tytn maar zit erg te twijfelen om over te stappen op de G1. Gebruik echter een Exchange 2007 server voor m'n mail en wil niet overstappen op G-mail
[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 13-02-2009 10:22 ]
is everything cool?
Ok nou om het zeker te weten, gaat deze het wel doen?
http://www.yagoda.nl/11pi...adapter-kabel-p-2598.html
Nokia levert al jaren en standaard sip/voip client mee die het doet op 3g, hiernaast is fring steeds groter aan het worden. Het is gewoon tijd voor een voip client voor android en uiteindelijk zullen de telco's niet meer dan databundelaanbieders zijn.KnEuTeR schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:32:
[...]
Dat LIJKT misschien zo, maar als er gebeld gaat worden via VOIP en berichtjes via e-mail, en de providers daar hun winst mislopen, veranderen de abonnementen gewoon in data only abonnementen voor 50 euro per maand. (ipv 10) Met het achterliggende idee dat het dataverkeer dan meer is. Precies hetzelfde voor UMTS abonnementen voor laptops, die zijn nu ook al zo duur. Mobiel internet op telefoons is immers alleen voor webbrowsen bedoelt! En misschien een beetje mailen, maar daar hebben ze nu toch nog geen nadeel van, want 99 van de 100 mensen die zou ik nu toch nog geen mailtje sturen in plaats van een sms, omdat bijna niemand always online is met mail op ze mobiel net als ik. Dus ik sms toch wel als ik wil dat iemand het gelijk leest.
Providers zijn niet achterlijk, ze gaan echt geen winst mislopen, alle kosten draaien op jezelf uit
Alleen de Quality of Service van bellen via VOIP met je mobiel lijkt me stukken lager dan via het telefoon netwerk. Dat is er immers helemaal gespecialiseerd op een mobiele, verplaatsende gebruiker. Ik denk dat je met bellen via skype op een mobiel erg veel last hebt van vertraging, wegvallende verbinding, etc.
Wanneer het zo zou zijn als jij beschrijft dan zouden er heel wat nokia mobieltjes niet verkocht worden(e65, n95) door de telco's. Overigens werkt telefonie van mob naar mob via fring over gprs al heel aardig.
Ach ja[url="http://http://truphone.blogspot.com/2009/01/truphone-anywhere-launches-on-android.html"] truphone[/url] komt er ook aan voor de android! Nu maar hopen dat er weer niet restricties op zitten zoals wifi only
Mooie is dat voor Android zo'n applicatie zeker gemaakt kan worden. Omdat je immers ook apps buiten de market om kan installeren en zelfs in de markt controleert Google eigenlijk niet. De grote namen van software zullen het niet doen, om geen gezeik te krijgen, maar wat let ons om een OSS project te starten?nolihc schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 21:45:
[...]
Nokia levert al jaren en standaard sip/voip client mee die het doet op 3g, hiernaast is fring steeds groter aan het worden. Het is gewoon tijd voor een voip client voor android en uiteindelijk zullen de telco's niet meer dan databundelaanbieders zijn.
Wanneer het zo zou zijn als jij beschrijft dan zouden er heel wat nokia mobieltjes niet verkocht worden(e65, n95) door de telco's. Overigens werkt telefonie van mob naar mob via fring over gprs al heel aardig.
Ach ja[url="http://http://truphone.blogspot.com/2009/01/truphone-anywhere-launches-on-android.html"] truphone[/url] komt er ook aan voor de android! Nu maar hopen dat er weer niet restricties op zitten zoals wifi only
Als ik die beschrijving van Truphone lees, lijkt het me geen echte voip.
Komt op mij over alsof ze een inbelnummer gebruiken.1. Screenshots: Truphone Anywhere on a T-Mobile G1 handset
2. Truphone Anywhere works in 33 countries around the world, saving Android users from those countries money on international calls made from their home country. The easy-to-use service works alongside domestic service providers, but reduces international call costs to as little as £0.03/$0.06 [UK/RoW] per minute.
3. Unlike a ‘calling card’, Truphone Anywhere doesn’t require a user to remember what to do. Whenever an international number is dialled Truphone Anywhere simply asks whether he/she wants to make a Truphone call. The user simply accepts, and Truphone connects the call.
[ Voor 26% gewijzigd door Balachmar op 13-02-2009 22:41 ]
Yepsannisinas schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 20:39:
Ok nou om het zeker te weten, gaat deze het wel doen?
When you dial an international number we'll ask you if you want to make the call with Truphone. Then we'll route your call over the internet, saving you money. You pay the cost of a local call in your home country plus our incredibly low worldwide rate for the international part of your callBalachmar schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:38:
[...]
Mooie is dat voor Android zo'n applicatie zeker gemaakt kan worden. Omdat je immers ook apps buiten de market om kan installeren en zelfs in de markt controleert Google eigenlijk niet. De grote namen van software zullen het niet doen, om geen gezeik te krijgen, maar wat let ons om een OSS project te starten?
Als ik die beschrijving van Truphone lees, lijkt het me geen echte voip.
[...]
Komt op mij over alsof ze een inbelnummer gebruiken.
Het is telefonie over het internet, afgezien van of het nou goedkoop of handig voor europa is, het begin is er voor android. Blijkbaar is het voor een commerciele partij al interessant genoeg om telefonie over de dataverbinding te laten gaan en zonder problemen met telco's te krijgen op android.
link over voip/truphone en android
[ Voor 5% gewijzigd door nolihc op 14-02-2009 08:41 . Reden: link ter verduidelijking ]
Iemand een idee hoe dat ik MSNdroid op mn G1 kan krijgen?
Kan hem wel op een SD kaartje zetten, maar volgens mij werkt dat niet.
Kan hem wel op een SD kaartje zetten, maar volgens mij werkt dat niet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340
Abo's, levertijden en andere koopdingen mbt de G1 horen niet in dit topic thuis! Dat soort zut mag allemaal hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327340