Toon posts:

Drugs & Games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
"In the lead up to the World Cyber Games finals in Germany, Gameplayer has an incredible interview with Tournament Director Alex Walker in which he freely admits knowledge of participants taking illegal drugs to enhance their performance. The interview came in response to a previous article by the site in which they examined whether there was a need to bring drug testing into professional gaming events to ensure a level playing field. Walker said, 'I've seen a number of players at national tournaments who came in "baked" (that's stoned for the uninformed) purely so they could play better. In most cases they did, although obviously they couldn't just pull out another joint midway through. In one WCG, a player I knew took amphetamines an hour before his match to boost his reflexes.'"
(bron: http://games.slashdot.org/games/08/08/28/1249210.shtml )

Ik kwam bovenstaand artikel op Slashdot tegen. Wat vinden jullie: Moet drugs in Game-competitites worden verboden? Ik kan me niet voorstellen dat je van een joint nou beter zou gaan spelen: Ok, je game-ervaring wordt misschien intenser, maar beter gaan spelen? Hoe dan ook: Ik zou er niet zo'n kwaad in zien..Ik zou liever (nuchter) een competitie spelen tegen iemand die vol met drugs zit dan tegen een andere nuchtere speler spelen, ik schat m'n kansen zo hoger in.

Zijn hier gamers die drugs gebruiken tijdens het gamen? En zo ja: ga je er nou echt beter van spelen of wordt de ervaring gewoon wat intenser? En is het net zo erg als in de realworld dat het verboden zou moeten worden tijdens egame competities?

RedBull, en andere cafeïne boosters, zijn toch ook drugs?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 16:30 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
"Speed"(hack)?

Je kunt er dus sneller van reageren (en heftiger). Wat dus een voordeel oplevert.

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07 10:11
Ik heb het laatst geprobeert (Warrock gespeelt) maar ik speelde er ontiegelijk bagger van... 8)7 8)7
Het spelen zelf word wel veel leuker :9

Oja het was een joint btw :X

Maarja das mijn ervaring misschien spelen anderen juist wel veel beter :o

[ Voor 17% gewijzigd door bartbrinkman op 28-08-2008 16:25 . Reden: Toevoeging ]

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik doe het zelf ook heel vaak ;-) Ik speel er juist beter door en alles word wat intressanter :D

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik speel vaak met een biertje op en imo ga ik er beter (relaxter) van spelen. Er is echter wel een punt waarna mijn prestaties keihard kelderen (biertje of 6).

Van joints / alcohol kan je eigenlijk alleen maar slechter spelen, omdat je reactievermogen daalt. Je kan wel weer meer intensief / geconcentreerd spelen, waardoor het gecompenseerd wordt.

Uppers zouden wel verboden moeten, dat is gewoon chemisch je prestaties opkrikken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alcohol werkt natuurlijk anders dan een joint. Waar ik door puur de baan kennen na een fles martini nog steeds een 'redelijk' rondje kan rijden, ziet het niet in de buurt van de normale tijden.

Met een joint lijkt me wordt alles intenser en kan je je enigzins afsluiten van de buitenwereld. Bij een aantal spellen lijkt me dat een prestatie-verhogend effect te geven (racegames). Maar denk dat caffeine ook al een positief effect kan geven op de reactievermogen, denk dan eerder bij shooters en de fight/footies.

Zelf jaren CS gespeeld (2de klasse engeland), als iemand uit ons team met een joint op de wedstrijd inging bleek hij bizar goed te presteren.

Maar verbieden.. Kan je uberhaubt je 'kwaliteiten' zo ver boosten dat het boven een goed portie 'natuurlijk talent' kan uitkomen? (mogelijk reactie vermogen, maar games draaien om meer dan enkel reactie).

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2008 16:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50

On_E

Housemusic

Ik game vrijwel altijd met een jointje erbij en ga daardoor echt niet beter spelen.

Heb ook weleens gegamed met cocaine op (geen goed plan, hartkloppingen tijdens een 1v1 ladder-game in Warcraft 3), en weleens met XTC op. (tijdens World of Warcraft, ging voordat ik me niet meer kon concentreren op het scherm ongeveer zo : ''damn dit spel is echt TE tof eigenlijk, wauw'')

:+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:19
ervaring is dat je na een nachtje zuipen je goede naam nog wel eens snel kunt verkloten op sommige spelletjes :)

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fr!st! schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:30:
ervaring is dat je na een nachtje zuipen je goede naam nog wel eens snel kunt verkloten op sommige spelletjes :)
Daar was in die tijd mijn 2de naam vandaan gekomen, Nightstyle :P Zo wisten ze in iedergeval wat ze aan me hadden :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Ja, bier in combinatie met FPS-games gaat echt gruwelijk fout :P Je ziet alles in een tunnel-waas :+

Ik game gewoon 'natuurlijk' en probeer zoveel mogelijk voor mijn gevoel mee te krijgen van wat er voor op mijn scherm gebeurd. Een goede maaltijd vooraf is een goede basis om lekker te gamen.

Gebruik geen (soft)drugs en mis er ook niets van. :)
Jahaaa.... 1 of andere dwaas op Ventrilo noemde mij steeds Jism, vertikte het om me 'lism' te noemen.. dus vandaar die nickname :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 17:35 ]

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

offtopic, heette jij niet eerste Lism? :P

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Wiethoofd

Broadcast TOM

WoW icm een joint :+

Beoordelen op gebruikersnaam mag in dit geval :P

[ Voor 60% gewijzigd door Wiethoofd op 28-08-2008 17:36 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:03

Wmm

Dat iedereen hier nou z'n eigen ervaringen met bier en weet ik het wat post is niet zo relevant denk ik. In het artikel wordt duidelijk gezegd dat bepaalde drugs voordelen hebben. Als eSports gezien wil worden als een serieuze tak van sport moeten ze dit onmiddellijk tegengaan. Net zoals in elke andere tak van sport doping verboden is moet dat hier ook. Het enige nadeel is dat er ook ontzettend veel toernooien vanuit huis gespeeld worden. De meest prestigieuze zullen lan's zijn, maar als men thuis speelt kun je niet controleren op wat men gebruikt, dus dat gaat een extreem lastig probleem worden dan.

• Wiethoofd
  • Nu online

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wmm schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:43:
Dat iedereen hier nou z'n eigen ervaringen met bier en weet ik het wat post is niet zo relevant denk ik.
Dat is ook zo, nu mijn mening ;)
In het artikel wordt duidelijk gezegd dat bepaalde drugs voordelen hebben. Als eSports gezien wil worden als een serieuze tak van sport moeten ze dit onmiddellijk tegengaan. Net zoals in elke andere tak van sport doping verboden is moet dat hier ook. Het enige nadeel is dat er ook ontzettend veel toernooien vanuit huis gespeeld worden. De meest prestigieuze zullen lan's zijn, maar als men thuis speelt kun je niet controleren op wat men gebruikt, dus dat gaat een extreem lastig probleem worden dan.
Op LAN's zou je dan ook gewoon de winnaars aan een dopingcontrole moeten onderwerpen (de top 10 om de nummer 4 geen recht te geven om bepaalde drugs te gebruiken). Verder moet caffeïne gewoon mogen, dit mag ook in de wielersport, dan wordt in de laatste 10km voor de finish door genoeg renners nog even een blikje cola open getrokken. De hoeveelheid caffeïne die iemand in zich mag hebben zou je dan wel moeten vastzetten, je kan ook Red Bull in je aderen hebben en zo winnen, dit is in mijn ogen dan ook weer niet eerlijk.

Thuiswedstrijden zullen dan ook lastiger te monitoren zijn. Hier zijn ook minder grote prijzen mee te winnen, dus de schade dat de prijs naar een drugscheater gaat is minder hoog dan bij een grote lancontest.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:32:
Ja, bier in combinatie met FPS-games gaat echt gruwelijk fout :P Je ziet alles in een tunnel-waas :+
Mwah, in beperkte mate wil het wel. Echt beter word ik er alleen niet van. Joints nooit geprobeerd, andere drugs was ik niet van plan.

Enkel voor de ervaring though. Als je voor iedere clanmatch een dikke joint wegwerkt moet je je ook eens af gaan vragen waar je nou mee bezig bent.
Jahaaa.... 1 of andere dwaas op Ventrilo noemde mij steeds Jism, vertikte het om me 'lism' te noemen.. dus vandaar die nickname :P
Ja en waarschijnlijk deed 'ie dat om dezelfde reden als dat ze bij ons "Jolinar" "Jolinab" noemen. Om 'm achterlijk(er) te maken :X

• 418O2
  • Laatst online: 16:57
Ik denk dat coke je reflexen en scherpte wel helpt... Afschaffen ja/nee... lastig. Dan moet je echt dopingtests gaan doen. Voor dingen als de olympische game spelen (weet niet precies hoe het heet) of andere toernooien waar veel op het spel staat kan dat misschien uit. Maar dat is ook lastig. Volgens mij kan je niet aantonen of iemand op het moment onder invloed is, alleen of het in je lijf zit. Heb je bijv. een week eerder een lijn gehad, heb je daar geen voordeel meer van, maar is het wel testbaar

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:17:
[...]

(bron: http://games.slashdot.org/games/08/08/28/1249210.shtml )

Ik kwam bovenstaand artikel op Slashdot tegen. Wat vinden jullie: Moet drugs in Game-competitites worden verboden? Ik kan me niet voorstellen dat je van een joint nou beter zou gaan spelen: Ok, je game-ervaring wordt misschien intenser, maar beter gaan spelen? Hoe dan ook: Ik zou er niet zo'n kwaad in zien..Ik zou liever (nuchter) een competitie spelen tegen iemand die vol met drugs zit dan tegen een andere nuchtere speler spelen, ik schat m'n kansen zo hoger in.
FPS gaat sowieso niet beter als ik stoned ben, leuker meestal wel. Een leuke RPG is fantastisch, maar met bijvoorbeeld racespellen als Burnout 3 en Burnout Revenge en nu met FlatOut Carnage ga ik veel beter spelen. Ook F1 simulatie met stuurtje gaat veel beter, een rondje in GT5 Prologue ziet er veel beter uit. Andere sportspellen, bij voorkeur met controller, gaan ook beter na een jointje. Ik ga lekkerder spelen in PES, haal strakkere tijden in een spel als SSX.

Of het verboden moet worden op game competities ? Beetje dubbel. Aan de ene kant doe je mee met zo'n competitie omdat je jezelf hebt ingeschat op hoe je lekker relaxt in je eigen bureaustoel zit te fraggen of gummen met een biertje voor je neus en een jointje tussen je vingers. Aan de andere kant doe je mee aan een competitie, en helemaal eerlijk wordt zo'n competitie niet als er een paar deelnemers onder invloed zijn van het een of ander.
Op een LAN blow je je maar helemaal kapot en slik je je maar een ongeluk van mijn part, om wakker te blijven, maar ik denk dat dat op een competitie evenement gewoon not-done is. Als je jezelf zo graag wilt bewijzen door wat te nemen dan stap je maar op je racefiets.

@Catch hierboven >>> In mijn jongere jaren weleens coke gebruikt en een spelletje als patience of hartenjagen tegen een kameraad over het netwerk was leuk genoeg om uren vol te houden maar spellen waarbij het beeld meer deed dan vrijwel alleen stilstaan werd al snel teveel. Gewoon niet relaxt genoeg om mezelf mee bezig te houden, werd ik veel te paranoia van :X

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 28-08-2008 23:45 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wie durft er te beweren dat crack niet helpt bij de hedendaagse spellen? Onzin.

O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 29-08-2008 00:47 ]

Verwijderd

Als je in officiële competities speelt zoals een kampioenschap, is het imo een sport, en in een sport hoort geen doping thuis. Streng verbieden dus en desnoods dopingtests uitvoeren.

Geen idee in hoeverre in reguliere sporten zaken als cafeïne / taurine verboden zijn, maar ook die zooi moet je eigenlijk niet toelaten. Dus ook geen koffie, Red Bull, Mountain Dew, enz.

• Wiethoofd
  • Nu online

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jejking schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:42:
Wie durft er te beweren dat crack niet helpt bij de hedendaagse spellen? Onzin.
in welke zin van het woord 'crack' :+ Een no-cd/dvd crack wil wel helpen ja, maar of je van de crack zelf beter gaat concentreren betwijfel ik, misschien de eerste keren, maar na een tijdje ga je wel achteruit en ben je meer bezig met het scoren van het spul dan scoren dankzij het spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:45:
Dus ook geen koffie, Red Bull, Mountain Dew, enz.
Grappig. Dat op een lan-party je al aardig sufraakt door de 100 pc's die om je heen staan. Na een paar uur spelen is een kopje koffie wel lekker ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je in officiële competities speelt zoals een kampioenschap, is het imo een sport, en in een sport hoort geen doping thuis. Streng verbieden dus en desnoods dopingtests uitvoeren.
Ben het helemaal eens met het verbieden gedeelte, maar gamen is bij mij toch nog echt geen sport. Je kan het een denksport noemen, maar bij mij moet je voor een sport toch iets fysieks doen (en nee schaken en darten zijn bij mij ook geen sporten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:59:
[...]

Ben het helemaal eens met het verbieden gedeelte, maar gamen is bij mij toch nog echt geen sport. Je kan het een denksport noemen, maar bij mij moet je voor een sport toch iets fysieks doen (en nee schaken en darten zijn bij mij ook geen sporten).
Darten is toch echt wel fysiek, ga maar een paar uur dart pijltjes gooien dan voel je je arm wel hoor.

en wat betreft de drugs laat iedereen gewoon lekker doen waar hij zin in heeft, ik denk dat de drugs en game combi zowel positiefe als negatiefe effecten heeft op je game prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
ALs ik fifa speel met vrienden is het meest gebruikte excuus als iemand slecht speelt of verliest: Ik ben niet stoned genoeg :o

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als je een tijdje bezig bent en je gooit een paar red-bull of koppen koffie naar binnen , dan is dat ook chemisch je prestaties opkrikken , niet eerlijk dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 16:51
bier en guitar hero/rock band gaan ook niet heel goed samen, alhoewel het wel een stuk meliger wordt.

bier icm wii games zoals boxen en wario party etc : PRICELESS

je reacties worden wel steeds fouter maar de sfeer steeds beter

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Nu online

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:45:
Darten is toch echt wel fysiek, ga maar een paar uur dart pijltjes gooien dan voel je je arm wel hoor.
Als je het zo bekijkt zou Wii Tennis ook een officiële sport moeten zijn.

Red Bull in een maximum hoeveelheid zou op een wedstrijdlan wel toegestaan moeten blijven. Wel dus een maximum stellen aan de hoeveelheid cafeïne per kilo lichaamsgewicht aanwezig mag zijn om daar ook een grens te trekken. Cafeïne wordt ook gebruikt in de wielrensport vlak voor het einde en de eindsprint of vlak voordat ze een berg op moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:27

Koppensneller

winterrrrrr

Mijn ervaring is dat ik bij uiteenlopende (licht fysieke) activiteiten een bieroptimum ken. Dat komt voor bij zaken als gamen, poolen, darten en meer van dat soort dingen. Ik begin rustig met drinken, en op een gegeven moment begin ik steeds beter te spelen. Ga ik dan door met drinken, dan gaat het vanzelf weer naar beneden. Als ik het rustiger aan doe kan ik dat niveau veel langer vasthouden.

Of het iets mentaals is of niet weet ik verder niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Bull vind ik gewoon kunnen, moet je eens nagaan wat je allemaal niet meer zou mogen drinken als ze cafeine gaan afschaffen :O

Alcohol en serieus gamen, naah. Alcohol/geestverruimende middelen en gamen voor fun = Priceless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Al die reacties van mensen die lam aan het gamen zijn, dit verklaart waarom 90% van de online populatie speelt als een dweil.... :P

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 16:51
JeanLucPicard schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:21:
Al die reacties van mensen die lam aan het gamen zijn, dit verklaart waarom 90% van de online populatie speelt als een dweil.... :P
offtopic:
Tja niet iedereen speelt graag met enkel "earl grey, hot"

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybermans schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:25:
[...]

offtopic:
Tja niet iedereen speelt graag met enkel "earl grey, hot"
offtopic:
Hoewel daarin meer caffeïne zit dan in koffie :P

Maar goed volgens mij hebben we hier wel een consensur bereikt: je doet maar voor de fun (waar dan ook), maar als het een echte competitie wordt (waar dan ook) is het net zoals in de "gewone" sport simpelweg doping.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik moet zeggen dat ik met 1 of 2 biertjes op toch beter ga spelen omdat ik dan gewoon meer relaxed speel, dat zal met een jointje wel hetzelfde zijn.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Note: ADHDer :D
Heb in mn foute jaren genoeg dope gezien en ook zon beetje alles er wel eens op gedaan. :D Gamen op dope = no go :D Zelfs met uppers (speed/coke/caffeine/ephedra) is t nix. Focus is er wel, maar reactietijd zakt en preciesie ook (ik word slaperig/kalm van speed, coke maakt me wakker en para, das ook nix)
Op XTC/MDMA kristal zit je helemaal weg te zwijmelen van de kleurtjes enzo :D das ook nix
Op Ketamine hoef je neit te proberen, dat gaat hoe dan ook niet werken :D Als je al de juiste toetsen kan vinden, dan is t al een wonder.
Alcohol --> verwijs ik naar de ketamine
Stoned --> beetje verkeede ervaring mee gehad (zat compleet vast,kon niet meer praten, niet meer bewegen, dus gamen nieteens geprobeerd) NVT

Overigens vind ik dat t op toernooien enzo wel verboden zou moeten worden, tis immers voor sommigen wel een manier van cheaten. Het enige is dat het niet/nauwelijks te controleren valt. Er is altijd wel IEMAND die t spul meekrijgt/meeneemt/gebruikt

(aan de modjes,sorry voor de eventuele informatie waar jullie niet al te blij mee zijn,maar mijn evaringen delen kan misschien voor een ander nog leerzaam zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:44:
[...]

offtopic:
Hoewel daarin meer caffeïne zit dan in koffie :P

Maar goed volgens mij hebben we hier wel een consensur bereikt: je doet maar voor de fun (waar dan ook), maar als het een echte competitie wordt (waar dan ook) is het net zoals in de "gewone" sport simpelweg doping.
Lijkt me mooi verwoord. Bij lekker een beetje met een balletje gooien op het basketbalveld met je vrienden moet een blowtje kunnen (overlast buiten beschouwing gelaten) maar zodra je in de NBA speelt is dat wel anders, met spellen eigenlijk net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Geen idee in hoeverre in reguliere sporten zaken als cafeïne / taurine verboden zijn, maar ook die zooi moet je eigenlijk niet toelaten. Dus ook geen koffie, Red Bull, Mountain Dew, enz.
Ik las laatst een uitstekend artikel met motivaties waarom dergelijke middelen gewoon gedoogd moet worden. Mensen die een presentatie moeten houden gebruiken middelen, TV hosts of bij feesten doen het ook. En studenten gebruiken middelen om hun concentratie te verhogen.

Als je voldoende slaapt en goed eet ben je beter in vorm. Mensen nemen soms ook supplementen. Waarom zou het een wel mogen en het ander niet? Ik zie gaming eerder als een mogelijkheid om dit stramien te doorbreken.

De een mediteert misschien 3 uur. De ander gaat juist veel lichaamsbeweging doen. Iemand zet opzwepende muziek op zijn MP3 speler. De ander hoort het liefst de geluiden van het spel. Het gaat er toch om dat je in je element bent en als bepaalde middelen daarbij helpen waarom zou dat niet mogen? Als iemand speed wil gebruiken, waarom vind jij dat niet kunnen? (even de wettelijkheid achterwege gelaten)

Hierboven lees ik wisselende resultaten. Zo zie je dus hoe persoonlijk het is. Moet iemand zich in een ander patroon wringen terwijl dit voor hem misschien nadeel oplevert? Ik vind van niet.

Zelf speelde ik vroeger WoW met echt serieuze raids. Op mijn Troll Hunter had ik wisselende resultaten tijdens het stoned zijn. De ene dag stond ik boven aan met DPS omdat ik echt helemaal in het ritme zat. De andere dag verkloote ik het gewoon als ik specifieke acties moest uitvoeren. Burnout 3 online moest ik ook niet met een paar biertjes op doen. Dat had echt negatief effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

SinergyX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:35:
Alcohol werkt natuurlijk anders dan een joint. Waar ik door puur de baan kennen na een fles martini nog steeds een 'redelijk' rondje kan rijden, ziet het niet in de buurt van de normale tijden.
Alleen je reflexen zijn naar de maan. Een rondje racen is iets heel anders dan reageren onverwachte gebeurtenissen.

De schrijver van het artikel heeft er ook niet veel sjoege van. Zijn opmerking over de joint gaan natuurlijk nergens over. Je hoeft geen Keith Bakker te heten om te weten dat je met een joint (of alcohol wat dat aangaat) echt niet beter gaat spelen. Het spelen wordt er hooguit leuker mee.
Hij zegt verderop weer dat sommigen amfetaminen nemen. Da's al beter voor je reactievermogen. Je bent gewoon wat alerter. Coke en XTC zijn ook niet echt geweldig, hoewel coke nog wel eens wordt gebruikt door bepaalde (domme) sporters. Maar dan meer om ze wat alerter en scherper te maken. Je uithoudingsvermogen gaat pas omhoog met amfetaminen.

Ik ben geen gamer, en ga ook niet kijken naar game-competities. Maar elke mens die alleen maar kan presteren met een of ander goedje op, krijgt van mij geen respect. Drugs zijn voor dombo's die denken dat het leuker, sneller, beter, geiler of wat dan ook is met chemicaliën. Prima, van mij mag het. Ik vind het alleen dom en onnodig. Doe wat aan je zelfvertrouwen en probeer eens een feestje zonder die troep. Of ga eens bij Keith (Smith & Jones) kijken als je je afvraagt waarom ik dit zeg.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een spelsport dat je tegen elkaar speelt voor eggie moet imo gespeeld worden zonder toevoegingen waar je eventueel beter mee zou kunnen gamen . Gezien er met dit sportspel steeds meer geld gebonden is lijkt mij dat de prijswinnaars een doping test zouden moeten ondergaan . Over met welke doping je nou wel of niet mee beter gaat spelen is voor heel veel menden verschillend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
mphilipp schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:06:
[...]

Alleen je reflexen zijn naar de maan. Een rondje racen is iets heel anders dan reageren onverwachte gebeurtenissen.

De schrijver van het artikel heeft er ook niet veel sjoege van. Zijn opmerking over de joint gaan natuurlijk nergens over. Je hoeft geen Keith Bakker te heten om te weten dat je met een joint (of alcohol wat dat aangaat) echt niet beter gaat spelen. Het spelen wordt er hooguit leuker mee.
Hij zegt verderop weer dat sommigen amfetaminen nemen. Da's al beter voor je reactievermogen. Je bent gewoon wat alerter. Coke en XTC zijn ook niet echt geweldig, hoewel coke nog wel eens wordt gebruikt door bepaalde (domme) sporters. Maar dan meer om ze wat alerter en scherper te maken. Je uithoudingsvermogen gaat pas omhoog met amfetaminen.

Ik ben geen gamer, en ga ook niet kijken naar game-competities. Maar elke mens die alleen maar kan presteren met een of ander goedje op, krijgt van mij geen respect. Drugs zijn voor dombo's die denken dat het leuker, sneller, beter, geiler of wat dan ook is met chemicaliën. Prima, van mij mag het. Ik vind het alleen dom en onnodig. Doe wat aan je zelfvertrouwen en probeer eens een feestje zonder die troep. Of ga eens bij Keith (Smith & Jones) kijken als je je afvraagt waarom ik dit zeg.
Drugs is sowieso niet voor dombo's. Ik neem mezlef even als voorbeeld :D Autist met ADHD en hoogbegaafd >:) Ik slik Ritalin voor de ADHD (word gemaakt op een amfetamine-achtige basis,feitelijk drugs dus, zou dus ook niet mogen) :X Mensen nemen bepaalde middelen natuurlijk niet alleen om: Quote:denken dat het leuker, sneller, beter, geiler of wat dan ook is met chemicaliën. End quote.Andere mogelijke oorzaken kunnen er ook nog zijn voor drugsgebruik. Ook heeft drugsgebruik niet veel te maken met zelfvertrouwen.Door drugs word je hele belevingswereld anders. Dus hoe jij een game ervaart is dus ook anders. Misschien zijn er wel mensen die WoW gigantisch vinden zuigen nuchter, maar op een pilletje ofzo t geweldig vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Nu online

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ Speedlink: Je ADHD pillen, ritalin, is vermalen tot poeder en gesnoven tot je nemen pure speed.
Werkende stof in de Ritalin: Metylfenidaat: Wikipedia: Methylphenidate
{gelezen op wikipedia, maar kan het citaat even niet terugvinden}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online
Kan je je zin iets verduidelijken? Want de eerste regel, daar kan ik echt nix fatsoenlijks uithalen wat je ermee bedoeld :D

Methylfenidaat word gemaakt op een stof die amfethamine-achtig is.Het is geen volle 100% amfethamine.Wel valt t spulletje onder de opiumwet.
Pure amfetamine zoals je dat hier in NL kan kopen, is ook maar 60% zuiver op mn max. Overigens is de uitwerking ervan ook vele malen sterker dan Ritalin.Van de speed wilde ik vroeger (lees: paar jaar terug) alleen maar slapen, zo duf werd ik ervan. Niet dat dat kon, maar goed...das ander verhaal. Dat heb ik op de ritalin niet. Ook kan ik op de Ritalin gewoon naar de WC voor een plasje >:) Probeer dat maar eens fatsoenlijk met 2 gram pep in je neus >:) Ik kan op de ritalin ook aardig eten _/-\o_ Op de pep was dat echt een No go. Kortom,100% gelijk is het niet. Sterke gelijkenis: JA. Valt Ritalin daarmee onder de valsspeel-middelen? eigenlijk wel.Amfetamine kun je bannnen. Ritalin is medicatie, dus dan word bannen al moeilijk.Ritalin is ook redelijk makkelijk aan te komen via bijv klasgenootjes. Ik denk dat een beetje 14 jarige gamer niet snel bij zn klasgenootjes langsgaat voor een onsje pep :X

[ Voor 81% gewijzigd door Lampuhkap op 29-08-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
hij bedoelt: stamp je ritalin pillen fijn en snuif ze op, zelfde als speed. Ga onder invloed van de speed naar je huisarts en je krijgt nog 500 gram voor geschreven.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Speedlink schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:22:
[...]
Drugs is sowieso niet voor dombo's. Ik neem mezlef even als voorbeeld :D Autist met ADHD en hoogbegaafd >:) Ik slik Ritalin voor de ADHD (word gemaakt op een amfetamine-achtige basis,feitelijk drugs dus, zou dus ook niet mogen)
Tsja...in het Engels heten medicijnen dan ook drugs. Vind je nu echt dat ik erbij had moeten zetten dat voorgeschreven drugs niet onder mijn rant vallen, of snap je écht niet waar ik het over heb?
btw: het schijnt dat XTC heel erg goed is voor mensen met Parkinson. Ze kunnen ineens weer lekker bewegen. Toch is het niet zo'n goed idee voor Parkinson patienten om massaal aan de XTC gaan ivm de schade aan je hersencellen...
Mensen nemen bepaalde middelen natuurlijk niet alleen om: Quote:denken dat het leuker, sneller, beter, geiler of wat dan ook is met chemicaliën. End quote.Andere mogelijke oorzaken kunnen er ook nog zijn voor drugsgebruik.
Als je weer refereert aan voorgeschreven drugs, zeg ik weer: denk na.
Ook heeft drugsgebruik niet veel te maken met zelfvertrouwen.Door drugs word je hele belevingswereld anders. Dus hoe jij een game ervaart is dus ook anders. Misschien zijn er wel mensen die WoW gigantisch vinden zuigen nuchter, maar op een pilletje ofzo t geweldig vinden :D
Op die manier misschien wel. Ik heb zelf ook wel eens met een joint op een adventure zitten spelen met een groepje (C64 ftw!), Erg leuk natuurlijk. Hilarisch zelfs. Vooral als je steeds maar in de slotgracht zinkt met je bootje.
Maar dat bedoel ik dus niet. Misschien was ook dat niet duidelijk. Ik ken (en heb gekend, als dat het duidelijker maakt) mensen die lekker een snuifje of een pilletje nemen bij het uitgaan. Dan is het leuker. Net als mensen die het nodig vinden om zich lam te zuipen, omdat je anders niet écht uitgegaan bent. Nee, heel letterlijk ben je dat niet out geweest. Die mensen lijken wel een soort angst te hebben om het leven of het uitgaan nuchter in te gaan. Als je het niet naar je zin kunt hebben zonder drugs is er gewoon iets mis met je. Punt. Ik snap ook wel dat je belevingswereld anders wordt met drugs. That's the whole point of the stuff.

Ik heb er ook zat helemaal naar de klote zien gaan door dat onschuldige snuifje of pilletje. Persoonlijk heb ik nooit iets anders aan willen raken dan een joint. Pillen en andere chemicaliën zijn gewoon tinnef voor je lijf en je brein, wat de 'deskundigen' ook zeggen. Ik denk trouwens niet dat je iemand gaat vinden die zegt dat een pilletje goed voor je is. Het is gewoon troep en ik ben blij dat ik het heb kunnen weerstaan. En nee, ik ben geen EO lid, CDA stemmer of zorgzame huisvader. Ik heb genoeg gefeest en ken genoeg gelegenheden om stoned te worden, maar ik doe het gewoon niet. Ik ben niet anti-drugs, ik pleit zelfs voor legalisatie. Maar dat is alleen om de criminaliteit tegen te gaan.
Laten we zeggen dat drugs, en dan voornamelijk de nare gevolgen ervan, iets te dichtbij zijn geweest (en nog zijn) om er zo zorgeloos over te praten als 'de jeugd' tegenwoordig lijkt te doen. (ik mag 'de jeugd' zeggen als 42 jarige...)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Mphilip, dat jij slechte ervaringen er mee hebt betekent nog niet dat anderen dit ook hebben. Als je er afhankelijk van wordt dan is het slecht. Natuurlijk. Je moet als mens kunnen blijven functioneren zonder dit soort toevoegingen.

Jij zegt dat je een joint wel okay vind, maar ik heb ook mensen ontmoet die joints roken als sigaretten. Ze lijken sympathiek, maar op een gegeven moment heb je door hoe egocentrisch ze zijn. Als je jezelf kapot blowt dan maakt dat iets kapot. Persoonlijk rook ik ook wel eens een joint. Bij een film rol ik er zelf een. Of als ik er een aangeboden krijg op een verjaardagsfeestje oid.

Als je af en toe iets neemt voor het moment omdat je er zin hebt dan zie ik daar geen enkel probleem in. Zolang het met mate is en in gecontroleerde toestanden.

Natuurlijk heb je ook verschillende categoriën hier in. Persoonlijk heb ik nog nooit XTC genomen. Het lijkt me niks. Maar dat wil niet zeggen dat ik het voor anderen afkeur omdat sommige mensen geen maat kunnen houden. Iets als heroine wat je in je arm moet prikken vind ik dan weer wel kansloos, maar ik geloof ook niet dat daar casual gebruikers van bestaan.

Wat heeft dit trouwens nog met gamen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

mphilipp schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:11:
[...]

Tsja...in het Engels heten medicijnen dan ook drugs. Vind je nu echt dat ik erbij had moeten zetten dat voorgeschreven drugs niet onder mijn rant vallen, of snap je écht niet waar ik het over heb?
btw: het schijnt dat XTC heel erg goed is voor mensen met Parkinson. Ze kunnen ineens weer lekker bewegen. Toch is het niet zo'n goed idee voor Parkinson patienten om massaal aan de XTC gaan ivm de schade aan je hersencellen...

[...]

Als je weer refereert aan voorgeschreven drugs, zeg ik weer: denk na.

[...]

Op die manier misschien wel. Ik heb zelf ook wel eens met een joint op een adventure zitten spelen met een groepje (C64 ftw!), Erg leuk natuurlijk. Hilarisch zelfs. Vooral als je steeds maar in de slotgracht zinkt met je bootje.
Maar dat bedoel ik dus niet. Misschien was ook dat niet duidelijk. Ik ken (en heb gekend, als dat het duidelijker maakt) mensen die lekker een snuifje of een pilletje nemen bij het uitgaan. Dan is het leuker. Net als mensen die het nodig vinden om zich lam te zuipen, omdat je anders niet écht uitgegaan bent. Nee, heel letterlijk ben je dat niet out geweest. Die mensen lijken wel een soort angst te hebben om het leven of het uitgaan nuchter in te gaan. Als je het niet naar je zin kunt hebben zonder drugs is er gewoon iets mis met je. Punt. Ik snap ook wel dat je belevingswereld anders wordt met drugs. That's the whole point of the stuff.

Ik heb er ook zat helemaal naar de klote zien gaan door dat onschuldige snuifje of pilletje. Persoonlijk heb ik nooit iets anders aan willen raken dan een joint. Pillen en andere chemicaliën zijn gewoon tinnef voor je lijf en je brein, wat de 'deskundigen' ook zeggen. Ik denk trouwens niet dat je iemand gaat vinden die zegt dat een pilletje goed voor je is. Het is gewoon troep en ik ben blij dat ik het heb kunnen weerstaan. En nee, ik ben geen EO lid, CDA stemmer of zorgzame huisvader. Ik heb genoeg gefeest en ken genoeg gelegenheden om stoned te worden, maar ik doe het gewoon niet. Ik ben niet anti-drugs, ik pleit zelfs voor legalisatie. Maar dat is alleen om de criminaliteit tegen te gaan.
Laten we zeggen dat drugs, en dan voornamelijk de nare gevolgen ervan, iets te dichtbij zijn geweest (en nog zijn) om er zo zorgeloos over te praten als 'de jeugd' tegenwoordig lijkt te doen. (ik mag 'de jeugd' zeggen als 42 jarige...)
Autist ? Check ! ADHD ? Nope ! Voorgeschreven medicatie ? Nope ! Hoogbegaafd ? Redelijk ! Blowen ? Heerlijk !

Ik heb drugs bij het leven geprobeerd. Ook tijdens het uitgaan, maar niet om uit te kunnen gaan. De ervaring is gewoon heel anders, niet persé beter of leuker dan nuchter.
Hetzelfde met alcohol. Het ene weekend kachellam, het andere weekend gewoon lekker twee biertjes en wat cola'tjes en beide weekenden net zoveel lol.

Ik ben het absoluut met je eens dat het snuifje en het pilletje hele nare gevolgen kan hebben en wil ook absoluut niemand aansporen het (buitensporig) te gebruiken, maar het hoeft helemaal niet fout te gaan. Ik vond het een leuke ervaring, heb redelijk mijn grenzen leren kennen, heb er vooralsnog niets aan overgehouden en heb mijn leven redelijk op de rails. Zo nu en dan een jointje vind ik dan gewoon lekker, zeker om daarna lekker sullig te gamen, competitief online doe ik toch niet.

Waarschijnlijk een van de redenen dat je mij niet zult zien op de WCG :+

'De jeugd' heeft naar mijn mening overigens nooit anders gedacht over drugs de afgelopen decennia, dus als 42 jarige mag je best 'de jeugd' zeggen, maar dat heeft niets met de huidige generatie jeugd te maken denk ik.
Als 16 jarig jongetje hoorde ik klasgenootjes over het eerste pilletje praten van afgelopen weekend. Als 18 jarige zag ik 16 jarige jongetjes een pilletje gebruiken op houseparty's (en zelf maar meedoen om niet buiten de toon te vallen...). Als 22 jarige zag ik jongetjes van 16 pilletjes gebruiken tijdens het stappen en nu als 28 jarige hoor je weer stoere verhalen van jongetjes van 16. Ik kan me niet voorstellen dat dat begonnen is toen ik 16 was, of dat dezelfde mannetjes al 50 jaar 16 zijn (op een enkeling na, kom je meestal op de camping tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:16

Vrijdag

De Zwarte

Uhm, jongens, het gaat niet over het "deel je ervaringen over gamen met drugs" (en daarbij dus niet doelend op een crack :P) maar of geestverruimende middelen toegestaan zouden moeten worden in de serieuze tak van gamen.

Aan de ene kant denk ik: Mwah, dat moeten ze toch zelf weten. Maar aan de andere kant, als de "e-sports community" zichzelf nu echt serieus wil neerzetten en erkenning wil krijgen van, laten we eens wat extreems nemen, het IOC, dan moeten ze dit ook in beschouwing nemen. In gewone sportevenementen kan je al gediskwalificeerd worden als je teveel koffie of medicijnen tegen cara oid in je bloed hebt. Waarom zou het dan wel bij een serieus gametoernooi moeten kunnen? Of is het dan ineens weer "niet zo serieus"?

Waar ligt de grens tussen een kopje koffie of stijf van de cafeïne en speed een toernooi spelen? Of waarom zou het bij e-sports wel moeten kunnen maar niet bij atletiek of wielrennen?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Mijn ervaring is dat het met een sticky op een stuk leuker is, en dat je _soms_ zonder moeite erg goed kans spelen, dat is echter niet altijd zo. Bij clanmatches e.d. houd ik het meestal bij een biertje, stickies komen daarna wel ;)

Als je zover gaat dat je drugs (in de zin van prestatieverhogende middelen) wilt gaan verbieden, dan kun je volgens mij ook naar hardware gaan kijken, een betere muis raakt meer, een snellere graka hapert niet etc. etc. Waar trek je daar de grens vraag ik me dan af.

[ Voor 36% gewijzigd door marko77 op 30-08-2008 10:32 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:16

Vrijdag

De Zwarte

marko77 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:31:
Mijn ervaring is dat het met een sticky op een stuk leuker is, en dat je _soms_ zonder moeite erg goed kans spelen, dat is echter niet altijd zo. Bij clanmatches e.d. houd ik het meestal bij een biertje, stickies komen daarna wel ;)

Als je zover gaat dat je drugs (in de zin van prestatieverhogende middelen) wilt gaan verbieden, dan kun je volgens mij ook naar hardware gaan kijken, een betere muis raakt meer, een snellere graka hapert niet etc. etc. Waar trek je daar de grens vraag ik me dan af.
Nuja, over het algemeen zie ik als er een toernooi wordt gehouden dat iedereen dezelfde hardware heeft. Hiermee bedoel ik niet de "gewone" lanparties dus. Dan krijgt iedereen hetzelfde systeem en speelt op dezelfde settings. Bovendien is dat nog vrij eenvoudig te controleren.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
SinergyX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:34:
offtopic, heette jij niet eerste Lism? :P
Blijkbaar wel :+ Het grote vrijgezellentopic deel 27!!

Ontopic:
Ik ben zoz tegen drugs. hard of soft.
Oke Alchol is ook een type drugs. en ik drink ook ;)

Maar om je nou klem te roken aan wiet en lavenloos achter je pc te hangen en ja joh en nee joh te roepen en shit man enz.. dan is de lol er ook snel af denk ik

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie Ommezijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik gok sowieso ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Laatst online: 04-10 14:26

Gorion3

ABC++

Ik niet altijd, alleen maar 100% kans ;)

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ok die subtiele hint naar een spellingsfout in een afkorting was heel even grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ontopic:
Ik ben zoz tegen drugs. hard of soft.
Oke Alchol is ook een type drugs. en ik drink ook ;)

Maar om je nou klem te roken aan wiet en lavenloos achter je pc te hangen en ja joh en nee joh te roepen en shit man enz.. dan is de lol er ook snel af denk ik
Dat valt wel mee, niet elke smoker kan er slecht tegen :P

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 15:04

MetalPool

Boe!

Dat valt wel mee, niet elke smoker kan er slecht tegen :P
Nou ik kan iniedergeval niet tegen blowen+gamen.
Laatst zat ik bij een maat...dikke blow gerookt en toen maar besloten om Grid te gaan spelen....nou na een aantal rondjes kon je mij opvegen en heb de rest van de avond op de bank gezeten met een gevoel van : :r :z Met een biertje op moet ik zeggen dat het nog redelijk gaat, maar je reactievermogen zakt drastisch en bijvoorbeeld met een racespelletje wreck ik meer dan normaal. Voor mij is het iig geen optie dus doe mij maar een spa blauw d:)b

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat mensen die niet kunnen spellen toch menen dat ze mogen posten ;)

spoiler:
niet happen, maar het wel erg kansloos om sowieso met zoz af te korten. het is geen zoiezo of zowiezo!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Warsow icm pep is wel grappig en ik kan dan sneller reageren. Maar je wordt ook wat sneller opgefokt als het niet wil :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 17:03
Sowieso is het per persoon verschillend, ik heb weleens een biertje op tijdens het gamen, maar dat gaat echt niet meer dan. Ook met een jointje werkte het niet. Ik mis dan dingen, en dat gaat ten koste van mijn plezier.

Buiten dat, als ik in een match zit (CoD4 in dit geval) heb ik sowieso niet in de gaten wat er om me heen gebeurt, ik focus me automatisch geheel op het spel. Zelfs de telefoon heb ik zo een aantal keer gemist. :D

Maar OT: Ik vind het in een LAN competitie niet kunnen, zoals met alle 'sporten' is het idd gewoon doping, is ook al eerder aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn mijn ervaringen:

Wiet = Meer naar omgeving kijken in het spel dan daadwerkelijk spelen.
Hasj = Op de bank/stoel zitten om na 10 minuten naar bed te gaan of in slaap te vallen.
Alcohol = Veel lol, niet serieus spelen
Xtc = met 2 controllers in 2 handen 2 andere personen inmaken (die zich ondertussen meer zorgen maakten over de controllers)
Coke = Het grote "ik ga ze dik inmaken"-gevoel en ondertussen niet veel beter spelen als anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is
"Ik kwam bovenstaand artikel op Slashdot tegen. Wat vinden jullie: Moet drugs in Game-competitites worden verboden? Ik kan me niet voorstellen dat je van een joint nou beter zou gaan spelen: Ok, je game-ervaring wordt misschien intenser, maar beter gaan spelen? Hoe dan ook: Ik zou er niet zo'n kwaad in zien..Ik zou liever (nuchter) een competitie spelen tegen iemand die vol met drugs zit dan tegen een andere nuchtere speler spelen, ik schat m'n kansen zo hoger in."

Mijn ervaringen met de veel middelen zijn ook weer anders .

Antwoord nogmaals op deze TS = Zogenaamd echte sporten (waar soms zoals nu, maar soms ook niet met geld) voor het eggie gespeeld wordt dan dient men zonder toevoegingen te spelen waar men extra uit zo kunnen halen als zonder .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

KneoK schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 03:53:
[...]
'De jeugd' heeft naar mijn mening overigens nooit anders gedacht over drugs de afgelopen decennia, dus als 42 jarige mag je best 'de jeugd' zeggen, maar dat heeft niets met de huidige generatie jeugd te maken denk ik.
Mwaah...ik vind pilletjes van een iets andere orde dan een joint. Op een keer aan een popper ruiken na (is bij die ene keer gebleven) heb ik altijd iets tegen chemische drugs gehad. Punt met XTC en al die meuk is dat het psychofarma is. Een joint is net een paar biertjes: als het uitgewerkt is, is het weg. Een pil heeft toch in bepaalde gevallen een onzeker element. Sommigen kunnen er niet zo best tegen en/of blijven er in hangen. Van een joint hou je niets aan over. Ja, als je er 10 op een dag rookt kun je knetter worden, maar dat wordt je denk ik van 10 liter melk per dag ook.
Dat vind ik dus het verschil. Toen ik op school zat was je nog - en dat zal van de plaats/streek afhangen - een redelijk buitenbeentje als je blowde. Het werd niet zo vreselijk massaal gedaan. Nu is het redelijk normaal. Nics mis mee. Alleen het gemak waarmee de 'nieuwe' drugs aan acceptatie heeft gewonnen en men, vaak niet gehinderd door enige kennis van hetgeen men in de nek werpt, er gewoon aan begint.

Dat had ik als 16 jarige ook al knap stom gevonden. Ik heb altijd een 3tal regeltjes gehanteerd:
*pak nooit iets aan van iemand die je niet kent
*pak nooit iets aan waarvan je niet weet wat het is
*no chemicals

Ik kende dus iemand die daar niet zo moeilijk over deed en dus gewoon een lekker lijntje trok toen die spiegel langs kwam (ik zat er naast). Die meid had zichzelf niet zo best in de hand, dus binnen een paar weken kwam ze die gozer smeken om meer coke (ze had inmiddels al meer gesnuffeld). Tot ze een keer knetterstoned thuis kwam en bijna de trap af tolde...zo in de armen van moeder die volledig panikeerde. Ze is wel weer op haar pootjes terecht gekomen, maar er zijn er meer in mijn directe omgeving geheel of gedeeltelijk ten onder gegaan aan een of andere rotzooi. Eentje dook ineens weer op en bleek een paar jaar heavy heroinegebruikster te zijn geweest. Afgekickt en in de Heere gegaan. Heel bizar hoe het kan lopen. En dat was eigenlijk altijd een heel verstandig meisje.

Dat bedoel ik dus met de zorgeloosheid en experimenteerdrang. Experimenteren is prima. Alleen doen een heleboel het als een kip zonder kop. En da's knap stom if I may say so. Hou gewoon je kop erbij en informeer jezelf over wat je denkt te gaan nemen. Als je je bewust bent van de ellende die het kan veroorzaken. Het begint ook heel vaak als een soort stoerdoenerij/meedoen/groepsgedrag. Daarom het ik het over zelfvertrouwen en stevig in je schoenen staan.
Het is juist mijn kennis die me ervan af heeft gehouden. Als ik zie wat eraan vast zit/kan zitten, doe ik het wel met een biertje. Daar wordt ik ook lollig van... ;)

Pagina: 1