• Sounderr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik ben een leek op dit vlak, dus ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.. (Ik heb wat rondgezocht maar kon zelfs hier geen concreet antwoord vinden)

Mijn PC is verbonden met mijn TV via een S-Video kabel (Standaard kabel), wanneer ik het signaal doorzet naar mijn TV (Bijvoorbeeld film kijken) moet ik de resolutie van mijn LG194-WT's (2x 19" widescreen, disable 1 van de twee alvorens ik signaal naar TV stuur) terug naar 800x600 zetten, en krijg ik op mijn TV een passende fullscreen te zien.. Opzich is niet storend maar nu vraag ik me wel iets af..

Wat is maximale haalbare resolutie van een S-Video kabel? Ik heb maar n oude philips TV, maar kunnen nieuwere TV's (Bijv ook widescreens) wel mijn 1440x900 aan? Zodat ik de resolutie niet hoef te wijzigen maar direct door kan sturen..

Hoop dat het zo duidelijk is, bij onduidelijkheden hoor ik het graag

Alvast bedankt voor de moeite en tijd voor het tikken van een antwoord, en dit te lezen

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

S-Video, as most commonly implemented, carries 480i or 576i resolution
Wikipedia: S-Video

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• TheOne741
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Sounderr schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:10:
Ik ben een leek op dit vlak, dus ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.. (Ik heb wat rondgezocht maar kon zelfs hier geen concreet antwoord vinden)

Mijn PC is verbonden met mijn TV via een S-Video kabel (Standaard kabel), wanneer ik het signaal doorzet naar mijn TV (Bijvoorbeeld film kijken) moet ik de resolutie van mijn LG194-WT's (2x 19" widescreen, disable 1 van de twee alvorens ik signaal naar TV stuur) terug naar 800x600 zetten, en krijg ik op mijn TV een passende fullscreen te zien.. Opzich is niet storend maar nu vraag ik me wel iets af..

Ik ben maar een leek op het gebied van hardware maar ik heb wel genoeg ervaring met je probleem. Ik kan je vertellen dat dat komt doordat je kaart het niet aankan om beiden display's te stuuren op de resolutie die je wil. Het is de compromis die je moet sluiten, of een betere/snellere kaart halen of ermee leren leven.

Wat is maximale haalbare resolutie van een S-Video kabel? Ik heb maar n oude philips TV, maar kunnen nieuwere TV's (Bijv ook widescreens) wel mijn 1440x900 aan? Zodat ik de resolutie niet hoef te wijzigen maar direct door kan sturen..

Hoop dat het zo duidelijk is, bij onduidelijkheden hoor ik het graag

Alvast bedankt voor de moeite en tijd voor het tikken van een antwoord, en dit te lezen
In jou geval, de vraag moet zijn: Wat voor resolutie kan mijn tv aan. Als het een Philips van pak m beet, meer dan 10 jaar geleden is, ik zou niet verwachten dat ie meer dan 1024x768 aankan. Als ie ouder is dan 15 jaar, zou dat zelfs kunnen droppen tot 800x600.
Je S-Video kabel bepaalt in jou geval de resolutie niet, maar je tv.
Het antwoord op een betere resolutie voor je tv zou zijn (IMHO) om een lcd of plasma te halen in plaats ervan.

Hopelijk heb ik het goed uit kunnen leggen.

PS
Negeer mijn taalfouten, ik ben ook maar een buitenlander. ;)

Success verder

TheOne741

I haven't lost my mind. I have a backup here somewhere!!

• Sounderr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01-2022
TheOne741 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 01:55:
[...]
In jou geval, de vraag moet zijn: Wat voor resolutie kan mijn tv aan. Als het een Philips van pak m beet, meer dan 10 jaar geleden is, ik zou niet verwachten dat ie meer dan 1024x768 aankan. Als ie ouder is dan 15 jaar, zou dat zelfs kunnen droppen tot 800x600.
Je S-Video kabel bepaalt in jou geval de resolutie niet, maar je tv.
Het antwoord op een betere resolutie voor je tv zou zijn (IMHO) om een lcd of plasma te halen in plaats ervan.

Hopelijk heb ik het goed uit kunnen leggen.

PS
Negeer mijn taalfouten, ik ben ook maar een buitenlander. ;)

Success verder

TheOne741
Zover weinig taalfouten te herkennen, bedankt voor je antwoord :P

In ieder geval 1 van mijn vragen beantwoord, dat dus de TV nu de resolutie beperkt.. Wat voor afmetingen zou ik moeten hebben voor de nieuwe TV, en verdere dingen waar ik nog op moet letten?