nsa1984 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:38:
Ligt er een beetje aan wanneer je huidige contract vervalt.
Als over 3 maanden pas je huidige contract afloopt dan zal de verlenging pas over 3 maanden in gaan, als je op dit moment al "contractvrij" bent, dan zou een verlenging per direct kunnen.
Ik weet niet hoe je daarbij komt maar een contractsverlenging gaat per direct in, dus ook als je daarbij van abonnement veranderd. Het enige wat hetzelfde blijft is de einddatum van het contract.
Voorbeeld in mijn geval: mijn contract loopt 18 december af. Vier maanden van te voren kan ik mijn contract verlengen dus dit is mogelijk vanaf 18 augustus. Stel ik ga vanmiddag naar de winkel en verleng met een ander abonnement en nieuw toestel voor 1 jaar, dan wordt het abonnement ook per 28 augustus 'gewijzigd' (de huidige factuurmaand wordt opgedeeld in het 'oude' en 'nieuwe' abonnement). Mijn verlengde contract loopt dan tot 18 november 2009. Ja, november, omdat ze niet in gedeeltelijke maanden tellen. Op die manier kun je overigens ook elk jaar (of 2 jaar) één maandje winnen door ná de dag van x aantal maanden voor de einddatum van je contract te verlengen.
[
Voor 7% gewijzigd door
jelle. op 28-08-2008 15:36
]