Plextor wordt door windhoos verwisseld met Pioneer

Pagina: 1
Acties:

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Het is weer zover
windows 2000 alswel winME laten de net geinstalleerde Plextor cd writer en de al enige tijd geistalleerde Pioneer DVD/CDROM netjes zien zonder gele vraagtekens. (Het mobo ook, ziet ze ook beiden, en onderscheidt Plextor-aan het eind van de sec IDE kabel- als master en Pioneer als Slave)
Maar wat blijkt?
Ze zijn verwisseld.
Als ik bij de Plextor onder de R-muis "schijf uitwerpen" aanklik, gebeurt dat bij de Pioneer en niet bij de Plextor. Het omgekeerde gebeurt ook.
Het vreemde is dat het bij beide OS-sen doet
Als ik bv de Pioneer onder "mijn computer" uitschakel dan schakelt het wel de pioneer uit en niet de Plextor.
Enig idee?
De Wizard direct CD van Adaptec erkent dat er geen compatibele CDRW is geïnstalleerd!Ik houd jullie op de hoogte.

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47
Wat voor een IDE kabel heb je gebruikt? En staan de jumpers wel goed op de Pioneer en Plextor? En wat voor een mobo heb je?

Dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik zo kan bedenken...

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Het probleem is at random blijkt nu. Meestal (gelukkig)na het booten gaat het goed, . Ik zit meestal in w2k dus ik weet niet hoe vaal het fout zou gaan in Me.
Ik hoorde een verhaal dat w2k bij snelle processors ikonen kan verwisselen, misschien is dat het.
En ja mijn jumpers staan goed ingesteld. en mobo is een Asus K7M 256 mb en Slot A thunderbird op 900 mhz

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

Illusion

(the art of)

is het niet zo dat bij udma66/1000 het ook uitmaakt of je drive op de zwarte of grijze connector doet. en dat de zwarte de master is en je daarvan dus ook de jumper op master moet zetten en omgekeerd? :?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.