Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Majordomo Beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11 15:30
Ik maak gebruik van Majordomo, dat is een mailinglist die op de server van mijn website is geinstalleerd, welke gebruik maakt van "DirectAdmin".

Via deze config:

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/5387/configbh6.jpg

kan je MajorDomo instellen. Wanneer ik een mailtje stuur naar het desbetreffende emailadres (newsletter@.. ) wordt dat mailtje automatisch doorgestuurd naar alle mensen in de mailinglist.

Ik wil het dus zo beveiligen dat die alleen kan door mij, via mijn emailadres dus, of via een wachtwoord.

Wat heb ik al gevonden?
de optie 'Moderator' gebruiken, je eigen emailadres daarvoor gebruiken, en met het "Approve" wachtwoord de beveiliging instellen.

Echter moet je in het mailtje wat je dan stuur naar newsletter@... de zin " approved: <wachtwoord>" gebruiken. Dat is waar het dus fout gaat, want ik blijf maitlje terug krijgen met:
"BOUNCE newsletter@party-crew.info: Approval required: "

waar moet ik "Approved: <wachtwoord>" toevoegen? In de eerste zin van mijn opgestelde mailtje, of in de header van de email? Ik gebruik Microsoft Outlook 2007 icm Windows Vista.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij moet dit in de header. Dus ik betwijfel of je uberhaupt Outlook hiervoor kan gebruiken.

Mmh volgens mij moet het toch gewoon in de body tekst. Dus eerste zin je wachtwoord, gevolgd door eventueel een 2e regel met het onderwerp. Daarna een witregel en de mailing. Ik denk wel dat je de mail als plain tekst moet versturen, anders kan Outlook er een potje van maken.
On the very first line of the message text, put the words:

Approved: secretword

If you want a subject to appear in the subject field, on the second line put these words:

Subject: Business Success Newsletter, Issue 1, September 1996

Below this will come the body of the newsletter.
bron: http://www.wilsonweb.com/articles/majordomo.htm

[ Voor 85% gewijzigd door Noork op 28-08-2008 13:48 ]

• brentnl
het werkt inderdaad met plain tekst, alleen dat met 'subject' werk niet, je moet gewoon in outlook het onderwerp gewoon invullen... Echter heb ik het ff met meerdere e-mailadressen geprobeerd, en als het wachtwoord goed is kan je vanaf iedere mail versturen, maar dat maakt in principe niet zo heel veel uit.

Nu had ik nog 2 vragen, de mailing moet een nieuwsbrief worden, dus met images enzo, hoe ga ik dat doen met plain tekst? En weet iemand of het mogelijk is om de mail in batches te versturen, omdat ik anders bang ben om als SPAM gedetecteerd te worden. (gaat om 4300 leden).

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
deding schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:23:
het werkt inderdaad met plain tekst, alleen dat met 'subject' werk niet, je moet gewoon in outlook het onderwerp gewoon invullen... Echter heb ik het ff met meerdere e-mailadressen geprobeerd, en als het wachtwoord goed is kan je vanaf iedere mail versturen, maar dat maakt in principe niet zo heel veel uit.

Nu had ik nog 2 vragen, de mailing moet een nieuwsbrief worden, dus met images enzo, hoe ga ik dat doen met plain tekst? En weet iemand of het mogelijk is om de mail in batches te versturen, omdat ik anders bang ben om als SPAM gedetecteerd te worden. (gaat om 4300 leden).
Ieder kwartier 100 mails laten versturen. ;) Of gewoon alles in 1 keer maar niet vaker dan 1 keer per maand. En als je ISP gaat zeuren het gewoon uitleggen. :)

Trouwens, Hoi Brent :w

• Noork
  • Niet online
deding schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:23:
majordomo ondersteund geen html opmaak.
http://www.webhostingtalk...list-met-html-opmaak.html

Wat spam betreft zou ik het niet weten. Wellicht zit er in Majordomo al een mechanisme dat de mailing in batches verstuurt. Sowieso vraag ik me af of dit uberhaupt uitmaakt. Ik neem aan dat je niet 1000'en mails tegelijk naar 1 server stuurt, maar dat deze mails mooi worden verspreid onder verschillende servers (Hotmail, gmail, upc etc etc)

p.s. Ik neem aan dat je niet gebruik maakt van een gewone SMTP van je eigen internetprovider, maar wel eentje van een hosting-provider.

[ Voor 7% gewijzigd door Noork op 28-08-2008 14:38 ]

• brentnl
Noork schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:37:
p.s. Ik neem aan dat je niet gebruik maakt van een gewone SMTP van je eigen internetprovider, maar wel eentje van een hosting-provider.
Inderdaad, ik gebruik een SMTP van mn hosting-provider ..

Alleen MajorDomo ondersteunt helemaal geen HTML? Dat is dan weer wel kut, want aangezien het om een nieuwsbrief gaat voor de promotie van evenementen is een flyer toevoegen wel makkelijk..

Even denken, ik kan natuurlijk wel een linkje toevoegen welke verwijst naar een online nieuwsbrief..
'oi :w

Wat ik me bedacht, met Mozilla Thunderbird kan je wel de header aanpassen van een email.. als je "Approved: wachtwoord" daar inzet ergens (weet niet waar, want heb geen ervaring met headers), kan je dan geen HTML opmaak gebruiken?

[ Voor 25% gewijzigd door brentnl op 28-08-2008 14:57 ]

• Noork
  • Niet online
deding schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:54:
Alleen MajorDomo ondersteunt helemaal geen HTML?
Voor zover ik kan Googelen, ondersteunt MajorDomo idd geen html. Je zou een andere kunnen gebruiken zoals Ezmlm.
Wat ik me bedacht, met Mozilla Thunderbird kan je wel de header aanpassen van een email.. als je "Approved: wachtwoord" daar inzet ergens (weet niet waar, want heb geen ervaring met headers), kan je dan geen HTML opmaak gebruiken?
Probeer gewoon eens zou ik zeggen. Je zou ook even een mailinglijst kunnen maken met 1 ontvanger die gewoon open staat. Om te testen lijkt me dat geen probleem.

• brentnl
Noork schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:06:
Je zou een andere kunnen gebruiken zoals Ezmlm.
mhh, ik zal daar eens naar gaan kijken, zal wel weer veel lezen en uitzoeken worden wil ik dat gaan snappen ;) Kan ik Ezmlm wel zelf installeren of moet ik daar mijn hosting provider voor inlichten?

• Noork
  • Niet online
deding schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:14:
[...]
mhh, ik zal daar eens naar gaan kijken, zal wel weer veel lezen en uitzoeken worden wil ik dat gaan snappen ;) Kan ik Ezmlm wel zelf installeren of moet ik daar mijn hosting provider voor inlichten?
Nee zoiets kun je niet zelf installeren voor zover ik weet. Is MajorDomo trouwens de enige mailinglijst die ze hebben geinstalleerd?

Als ze het niet kunnen of willen installeren zou je ook zelf iets kunnen installeren/maken op basis van b.v. PHP. Je zou eens kunnen kijken naar Pear Mail_Queue. Daarmee kun je mails klaarzetten in een que en vervolgens b.v. versturen met een Cronjob. Maar goed, dat kost je wel wat werk.

• brentnl
Noork schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:25:
[...]

Nee zoiets kun je niet zelf installeren voor zover ik weet. Is MajorDomo trouwens de enige mailinglijst die ze hebben geinstalleerd?

Als ze het niet kunnen of willen installeren zou je ook zelf iets kunnen installeren/maken op basis van b.v. PHP. Je zou eens kunnen kijken naar Pear Mail_Queue. Daarmee kun je mails klaarzetten in een que en vervolgens b.v. versturen met een Cronjob. Maar goed, dat kost je wel wat werk.
Het klinkt me nu nog allemaal heel erg moeilijk in de oren, omdat ik vrij weinig kaas gegeten heb van mailings en dergelijke.. zelf iets maken in PHP is al helemaal niet aan me besteed :+ echter ben ik wel altijd bereidt om me wat aan te leren natuurlijk..

ik kwam de optie "mailinglist" tegen in DirectAdmin toen ik wat dingen op de server aan het veranderen was, en toen ben ik door gaan zoeken en kwam ik er dus op uit dat het om Majordomo ging.. vandaar :)
Pagina: 1