Pingaanvraag timed-out

Pagina: 1
Acties:

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:24
Hallo,

Een vriend van me heeft een PHP-script gemaakt die om de 2 minuten meet of de internet-verbinding nog werkt. Daarmee maakt hij een mooi grafiekje e.d., zo kan je zien hoe veel downtime je hebt. Maar op 1 of andere duistere manier werkt een ping-aanvraag niet op mijn pc. Mezelf pingen lukt wel, maar als een ander mijn ip-adres een ping-aanvraag stuurt, krijgt hij Timed-out:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Pinging 86.90.**.** with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 86.90.**.**:
    Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

Hoe los ik dit op, want in de router heb ik de firewall al uit gezet.. Verder kon ik 1,2,3 niks verzinnen. Eventueel iets met Port Forwarding?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53

-ET-

Phone Home

Waarschijnlijk geeft je modem geen reply ip ICMP packets. Kan zelfs zo zijn dat dit door je ISP geblokkeerd wordt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Draai je dit scriptje lokaal of op een remote server?

• Xaero
Noork schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:07:
Draai je dit scriptje lokaal of op een remote server?
Remote server, lokaal naar ip-adres pingen werkt wel.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:09
Veel routers staan standaard het gebruik van ICMP (waaronder Ping) niet toe. Dat zul je waarschijnlijk middels de Web Gui aan moeten zetten.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Xaero
mbaltus schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:00:
Veel routers staan standaard het gebruik van ICMP (waaronder Ping) niet toe. Dat zul je waarschijnlijk middels de Web Gui aan moeten zetten.
Ik heb een Siemens SX551 (KPN Experiabox) en kan NERGENS deze optie vinden. Het kan natuurlijk zijn dat ik het over het hoofd zie, maar zou iemand mij dan kunnen vertellen waar ik dit aan zet?

Verwijderd

Hij pingt naar jouw machine? Heb je windows firewall aanstaan? Die blockt ook ICMP geloof ik. En anders is het idd je router die het blokkeerd. Meestal staat het onder de noemer 'Block ICMP Requests' o.i.d.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 16:20 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:19:
Hij pingt naar jouw machine? Heb je windows firewall aanstaan? Die blockt ook ICMP geloof ik. En anders is het idd je router die het blokkeerd. Meestal staat het onder de noemer 'Block ICMP Requests' o.i.d.
Hij pingt naar het WAN IP adres. Tenzij het modem gebridged staat (kan dat bij deze ?) anders zal het modem moeten reageren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Xaero
lier schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:22:
[...]

Hij pingt naar het WAN IP adres. Tenzij het modem gebridged staat (kan dat bij deze ?) anders zal het modem moeten reageren.
Windows Firewall staat gewoon uit, verder ping ik inderdaad naar mijn WAN-ip. Normaal zou de router/modem moeten reageren, hetgeen wat hij niet doet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Oftewel : je router zal op deze ping moeten antwoorden en dat doet hij nu niet.
Wanneer je nergens iets in de config kunt vinden en ook niet in de manual houd het een beetje op.

Als last resort zou je nog het volgende vieze truukje kunnen doen : zorg dat er *iets* op je router of PC draait wat vanaf internet te bereiken is (telnet, web, FTP, etc.) en laat het PHP script de specifieke port 'pingen'.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 21:07
veel routers bieden meer (niet gedocumenteerde) instellingen via telnet dus als je een telnet naar je router opent zou je het daar zowaar eens kunnen vinden.

• Xaero
Noxious schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:26:
veel routers bieden meer (niet gedocumenteerde) instellingen via telnet dus als je een telnet naar je router opent zou je het daar zowaar eens kunnen vinden.
Wanneer ik met Telnet (PuTTy) een connectie open naar 192.168.2.1 (router ip) krijg ik Network Error: Connection refused. Dat zal hem dus niet worden..

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 21:07
Xaero schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:42:
[...]

Wanneer ik met Telnet (PuTTy) een connectie open naar 192.168.2.1 (router ip) krijg ik Network Error: Connection refused. Dat zal hem dus niet worden..
Ik neem aan dat je met PuTTy wel een telnet sessie (poort 23) opzet? ;)

Anders, helaas. Tenzei je een optie vind om telnet open te zetten in je router.
Mijn ervaring met die Experiabox is dat je er zelf veel te weinig aan kan instellen :P

Kan hij het script niet laten pingen naar bijv. Google?
Pagina: 1