Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VLC] Beeldkwaliteit is minder dan in WMP

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De beeldkwaliteit in VLC is beduidend minder goed dan in WMP bij mij. Ik heb er geen idee van hoe dat komt, maar onderstaande afbeelding moet het duidelijk maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.fonteine.be/zandbak/vlcblurry.png

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Codecs? Filters? Brightness, etc.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 21:13
Wat heb je al geprobeerd, we hebben geen glazen bol alhier.....

• bluppfisk
  • Niet online
Geen idee, ik heb ffdshow geinstalleerd. En daarnaast WMP en VLC. Waarom zou het hetzelfde beeld niet geven? Alles gewoon op standaardinstellingen.

• bluppfisk
  • Niet online
Ok ik begrijp dat er een aantal instellingen zijn in VLC waarmee ik het zou kunnen finetunen. Maar VLC moet ik telkens opnieuw starten om het effect van mijn veranderingen te kunnen bekijken. Hoe krijg ik de kwaliteit dan even goed als die van WMP?

Verwijderd

VLC kan geen gebruik maken van externe filters voor zover ik weet. FFDshow instellingen negeert hij dus ook.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Zet deinterlacing eens uit en nabewerking eens aan. Zet geavanceerde instellingen eens aan en selecteer bij video-uitvoer OpenGL. (waarom heb je een duitse vlc, er is ook een nederlandse of engelse versie)

[ Voor 26% gewijzigd door Sebazzz op 28-08-2008 12:39 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• bluppfisk
  • Niet online
deinterlacing stond uit, nabewerking maakt verder geen onmiddellijk visueel verschil. OpenGL doet inderdaad een iets scherper beeld dan default, maar de kleuren zijn veel flatterender en warmer in WMP. (En VLC default naar Duits omdat mijn locale Duits is, staat nu weer op ENG)
Pagina: 1