Gisteren heb ik mijn nieuwe (Internet+Telefonie) modem geïnstalleerd omdat mijn oude (Internet) modem waarschijnlijk 'uitgeschakeld' was (ik had ineens geen Internet toegang meer) terwijl ik mijn nieuwe modem al ruim 2 weken thuis had liggen. Dus alles netjes aangesloten en aangezet, en na een tijdje begon het 'Online'-ledje netjes te branden, dus ik dacht oke, we hebben weer Internet. Helaas, mijn router (Ovislink AirLive) kreeg geen IP-adres want de DHCP server was onbereikbaar. Contact opgenomen met de Ziggo Helpdesk en gevraagd wat het probleem zou kunnen zijn. Ik zou eerst maar eens 2,5 uur wachten i.v.m. het aanmelden en registeren van het nieuwe modem, en daarna nog eens opnieuw proberen. Echter, na 2,5 uur, nog steeds hetzelfde resultaat, geen IP-adres voor mijn router (CP-naam was goed ingesteld!). Opnieuw contact opgenomen met de helpdesk en na een hoop geharrewar (firewall / virusscanner uitschakelen, netwerk adapter van PC verwijderen/opnieuw toevoegen, etc.....
) vertelde de helpdesk-medewerker dat mijn router niet ondersteund werd (deed het met mijn oude modem toch al ruim 3 jaar heel goed?!?) en dat ik eerst de PC maar eens rechtstreeks op het modem moest aansluiten. In de eerste instantie werkte dit nog steeds niet, pas nadat ik het modem opnieuw had uit-/ingeschakeld (opnieuw configuratie ophalen), werkte Internet weer op mijn PC (zonder router!).
Dus dacht ik, laat nu maar mijn router weer eens ertussen zetten (inclusief PC-naam aanpassen en dergelijke), en ziedaar, mijn router kreeg weer geen IP-adres (DHCP server weer onbereikbaar). Nu heeft mijn router de mogelijkheid om een ander MAC-adres te gebruiken en heb ik het MAC-adres van een defecte Linksys router erin gezet, en ziedaar, de router kreeg meteen een IP-adres!
Dus Ziggo heeft het MAC adres van mijn OvisLink router gewoon geblokkeerd (op de zwarte lijst gezet), omdat hij simpelweg niet ondersteund wordt?! Kan dit zomaar? Ik begrijp dat zij geen ondersteuning willen/kunnen geven voor ieder willekeurig (vreemd) soort router, echter het gaat mij een tandje te ver als zij besluiten om dan maar MAC-adressen van deze routers te gaan blokkeren
!!!
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en wat is hier aan te doen, hebben we het hier over een verkapte vorm van koppelverkoop?
Dus dacht ik, laat nu maar mijn router weer eens ertussen zetten (inclusief PC-naam aanpassen en dergelijke), en ziedaar, mijn router kreeg weer geen IP-adres (DHCP server weer onbereikbaar). Nu heeft mijn router de mogelijkheid om een ander MAC-adres te gebruiken en heb ik het MAC-adres van een defecte Linksys router erin gezet, en ziedaar, de router kreeg meteen een IP-adres!
Dus Ziggo heeft het MAC adres van mijn OvisLink router gewoon geblokkeerd (op de zwarte lijst gezet), omdat hij simpelweg niet ondersteund wordt?! Kan dit zomaar? Ik begrijp dat zij geen ondersteuning willen/kunnen geven voor ieder willekeurig (vreemd) soort router, echter het gaat mij een tandje te ver als zij besluiten om dan maar MAC-adressen van deze routers te gaan blokkeren
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en wat is hier aan te doen, hebben we het hier over een verkapte vorm van koppelverkoop?
GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra