Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] CD-Roms plotseling weg*

Pagina: 1
Acties:

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-11 13:42
Vreemd probleem: Gister DVD-tje voor mijn zoontje in de PC gedaan maar de film haperde en plotseling waren beide DVD-roms verdwenen. Het rare is dat ik in XP (dualboot XP en Vista) de drives wel gewoon heb en ook prima werken. Als ik een dvd in de drive laat en de pc opstart zijn de drives gelijk onzichtbaar in Vista (ledje op drive brand wel als ik er iets in doe maar er gebeurt verder niets) Laat ik de pc opstarten zonder dvd in de drive dan zie ik de drives eerst wel maar zodra ik een dvd erin doe hoor ik hem even tekeer gaan en zijn de drives weer onzichtbaar. Hoe kan dit? In XP werken de drives perfect dus aan de kabels ofzo ligt het niet. Het kwam ook plotseling nadat de film die ik erin deed plotselion afspeelde ofdat ie in slowmotion afspeelde. Heel raar. Systeemherstelpunt werkte ook niet want ik heb geen herstelpunt...

PSN id: PENo1

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 10:39

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dit heb ik ook gehad met gebrande dvd's :/ dvd eruit en dan even een scan doen op hardware,en ze zijn weer terug,nu ben ik overgegaan naar een nieuwe brander op sata,en sindsdien heb ik er geen last meer van.

verder geen idee of het aan de drive ligt of aan de oude pata interface oid.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• P.E.No.1
Bedankt, ik zal eens kijken. Het vreemde is alleen dat het zo plotseling is gebeurd en dat ik in XP nergens last van heb. Het zijn idd wel ide schijven...

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik heb het gehad met vista.
Nadat het kabeltje naar mn dvd was vervangen en er was een update van de chipset drivers was gedaan deed hij het ineens weer.

Op i-net vint je heel veel info hierover, sommige oplossingen vragen je om in de regedit wat sleutels weg te gooien.

succes.

Burp

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je software zoals Daemon of Alcohol draaien? De-installeer deze eens. verwijder ook je IDE controllers uit app. beheer en reboot.

• P.E.No.1
Exorcist schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:01:
Heb je software zoals Daemon of Alcohol draaien? De-installeer deze eens. verwijder ook je IDE controllers uit app. beheer en reboot.
Nee geen virtuele schijven actief in Vista. In XP heb ik wel Alcohol maar daar heb ik het probleem niet. Zou het ook kunnen dat het probleem wordt veroorzaakt door een DVD. Het begon dus toen ik eeen film (Iron Giant) voor mn zoontje erin deed. Toen ik de pc rebootte zonder dvd waren mn schijven weer terug. Toen probeerde ik een ander dvd'tje (Cars) en die draaide wel gewoon. Vreemd hoor...

edit: De dvd doet het dus wel in XP en ook in de normale dvd-speler.

[ Voor 5% gewijzigd door P.E.No.1 op 29-08-2008 09:36 ]

• P.E.No.1
Ik denk dat het probleem opgelost is. Ik heb gister een programma verwijderd dat gebruik maakte van WMP en Flash. Ik geloof dat het Aol heette ofzo. Weet niet meer precies mar het probleem lijkt opgelost. Bedankt voor de reacties iig!

• P.E.No.1
Ok, het probleeem is dus nog niet opgelost. Laatst deed ik weer een dvd erin en plotseling verdwenen ze weer. Als ik dan in apparaatbeheer laat scannen op nieuwe apparaten komen ze weer terug. Ik snap er niets van. Kan het ook met de dvd-roms te maken hebben? Hij deed nl ook al moelijk toen ik Vista wilde installeren. Hij vroeg toen om stuurprogramma van de dvdrom.

• P.E.No.1
Vista opnieuw maar geinstalleerd maar het probleem is er nog steeds. Kan het liggen aan evt master en slave instellingen? Moeten ze op cable select staan? Ligt het aan de brander? Het is een NEC brander van wel een jaartje of twee oud bijna. Vindt het knap irritant. Gister een dvd gebrand (back up met dvd shrink) Deze brandt ie wel probleemloos maar speelt hem vervolgens niet af! DVD roms verdwijnen bij de poging om in te lezen weer in apparaatbeheer. Iemand dit ook meegemaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door P.E.No.1 op 15-09-2008 14:32 ]

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Probeer de NEC brander eens met de laatst mogelijke firmware te flashen.

• P.E.No.1
Neok_ schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:24:
Probeer de NEC brander eens met de laatst mogelijke firmware te flashen.
Dat probeerde ik ook maar als ik via apparaatbeheer stuurprogramma bijwerken doe gaf ie aan dat de nieuwste firmware al geinstalleerd is. En als het firmware bestandje zelf aanklik geeft ie aan "Target NEC ND-3520A is not found correctly".
Ik heb de andere dvd-cdrom eruit gehaald (moest toch al het spul in een nieuwe kast zetten) en de huidige op master gezet. Of moet ik deze nu op cable sellect zetten nu er toch maar 1tje inzit? Maar hij pakte een originele dvd wel en die back-up waar ik het eerder over had gewoon niet. :(
Hoe kan ik zien welke firmware er nu op staat? Met everest iig niet.

[ Voor 23% gewijzigd door P.E.No.1 op 15-09-2008 22:58 ]

• P.E.No.1
Okee, toch voor elkaar gekregen om een nieuwe firmware te installeren (na een restart lukte het opeens wel). De oude firmware was 1.04 en de nieuwe is nu 3.07. Maar helaas het probleem blijft..Ik heb echt veel op internet lopen zoeken en ik ben een beetje wanhopig aan t worden zo. Ik heb geprobeerd in het register te editten. Volgens verschillende bronnen moest ikin een bepaalde key upper en lower class filters verwijderen. Die geeft ie bij mij niet eens aan! Misschien maar ik dan maar een nieuwe brander kopen. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat Vista moeilijk doet en ik op dezelfde pc op mijn dualboot XP geen problemen heb!?

• Wii4all
  • Niet online
Misschien moet je de drivers van de chipset van je moederbord eens opnieuw installeren/upgraden.

Burp

• P.E.No.1
Wii4all schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:49:
Misschien moet je de drivers van de chipset van je moederbord eens opnieuw installeren/upgraden.
Heb ik ook gedaan. Ik heb voor mijn ASUS P5B de laatste chipsetdrivers gedownload en geinstalleerd. Hielp ook niet helaas..

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Zelfde probleem had ik bij het vervangen van de DVD drive in m'n Vaio laptop; mijn laatste 'oplossing' was een downgrade naar XP.
Heb je ook de eerder genoemde register keys verwijderd? (DownLimit and UpperLimit oid, meen ik mij te herinneren?)

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Heb dit ook met een Nec 2510, maar de oorzaak is heel simpel.

IDE op een niet-native IDE chipset. (Alle laatste ICH's van Intel.)

Waarschijnlijk heb je ook een mobo met een JMicron IDE controller, en daar gaat het mis.

Oplossing: Voor twee tientjes een S-ATA brander kopen. Ben er zelf nog niet aan toe gekomen, aangezien mijn speler/brander er alleen uitklapt bij Video-DVD's en heel af en toe op andere momenten.

Ow, je kunt ook gaan stoeien met je RAID-instellingen in 't BIOS, maar dat raad ik af. Schrijf in ieder geval op hoe je die nu hebt ingesteld. Dan kun je de verschillende opties proberen; AHCI, Raid, Native. Weet even niet waar mijne opstaat, maar bij sommige instellingen vind hij of geen branders, of geen harde schijven.. en die heb je wél nodig :).

[ Voor 29% gewijzigd door IceEyz op 16-09-2008 11:38 ]

• P.E.No.1
r0b schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:00:
Zelfde probleem had ik bij het vervangen van de DVD drive in m'n Vaio laptop; mijn laatste 'oplossing' was een downgrade naar XP.
Heb je ook de eerder genoemde register keys verwijderd? (DownLimit and UpperLimit oid, meen ik mij te herinneren?)
Je bedoelt Upperfilters en Lowerfilters. Die staan er bij mij niet in...
IceEyz schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:36:
Heb dit ook met een Nec 2510, maar de oorzaak is heel simpel.

IDE op een niet-native IDE chipset. (Alle laatste ICH's van Intel.)

Waarschijnlijk heb je ook een mobo met een JMicron IDE controller, en daar gaat het mis.

Oplossing: Voor twee tientjes een S-ATA brander kopen. Ben er zelf nog niet aan toe gekomen, aangezien mijn speler/brander er alleen uitklapt bij Video-DVD's en heel af en toe op andere momenten.

Ow, je kunt ook gaan stoeien met je RAID-instellingen in 't BIOS, maar dat raad ik af. Schrijf in ieder geval op hoe je die nu hebt ingesteld. Dan kun je de verschillende opties proberen; AHCI, Raid, Native. Weet even niet waar mijne opstaat, maar bij sommige instellingen vind hij of geen branders, of geen harde schijven.. en die heb je wél nodig :).
Maar dan blijft het vreemd dat hij het opdezelfde pc met xp (dualboot) dus wel doet. Is het een vista probleem? Moet de drive op cable select of master? Ik ga iig even kijken naar de raid instellingen.

[ Voor 19% gewijzigd door P.E.No.1 op 16-09-2008 13:14 ]

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
P.E.No.1 schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:57:
[...]

Dat probeerde ik ook maar als ik via apparaatbeheer stuurprogramma bijwerken doe gaf ie aan dat de nieuwste firmware al geinstalleerd is. En als het firmware bestandje zelf aanklik geeft ie aan "Target NEC ND-3520A is not found correctly".
Ik heb de andere dvd-cdrom eruit gehaald (moest toch al het spul in een nieuwe kast zetten) en de huidige op master gezet. Of moet ik deze nu op cable sellect zetten nu er toch maar 1tje inzit? Maar hij pakte een originele dvd wel en die back-up waar ik het eerder over had gewoon niet. :(
Hoe kan ik zien welke firmware er nu op staat? Met everest iig niet.
Probeer anders eens niet officiele firmware erop te gooien: op deze pagina tref je een overzicht aan. Verder ga ik mee met de tip van IceEyz: je kan ook te moeilijk gaan doen, terwijl je voor 2 tientjes een nieuwe fikker hebt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Neok_ op 16-09-2008 23:18 ]

• P.E.No.1
Neok_ schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:18:
[...]

Probeer anders eens niet officiele firmware erop te gooien: op deze pagina tref je een overzicht aan. Verder ga ik mee met de tip van IceEyz: je kan ook te moeilijk gaan doen, terwijl je voor 2 tientjes een nieuwe fikker hebt ;)
Ja ik weet het. Maar ja principieel wil ik gewoon dat deze brander werkt. In XP werkt ie prima dus waarom niet in Vista...Maar ja als het zo blijft en niets helpt (heb ook de raid instellingen lopen aanpassen zoals hierboven al werd gezegd maar dat hielp ook niet) ga ik de mijne omruilen met die van mijn ouders ofzo. :P

• Wii4all
  • Niet online
@peno1
Bij mij was het een combinatie van de chipset drivers en het sata kabeltje wat niet helemaal goed meer was.

Ik heb een asus pk5 moederbord en een nec sata brander.

Burp

• P.E.No.1
Wii4all schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:12:
@peno1
Bij mij was het een combinatie van de chipset drivers en het sata kabeltje wat niet helemaal goed meer was.

Ik heb een asus pk5 moederbord en een nec sata brander.
Mijn brander is ide. Mijn harde schijven zijn wel sata.

• Decarsul
  • Laatst online: 11-07 12:44
heb niet alles gelezen, Maar heb je toevallig Nero of een ander brand programma draaien?

Zo ja, wil je misschien het volgende proberen:

start > run / uitvoeren > regedit > F3 zoeken > HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

als het goed is staan hier lower en upper filter in, haal deze value's weg en kijk of dit werkt. is namelijk een redelijk bekend probleem met vista en sommige brand programma's, dat na een tijdje de combo drive in eens compleet verdwijnen

p.s. wel herstarten na verwijderen

edit, ok zie net dat dat al geprobeert is, misschien nog een keer checken (handmatig is beste aangezien zoek functie af en toe kuren vertoont) anders euhmmm, geen idee meer hehe

[ Voor 16% gewijzigd door Decarsul op 17-09-2008 10:48 ]

• P.E.No.1
Decarsul schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:36:
heb niet alles gelezen, Maar heb je toevallig Nero of een ander brand programma draaien?

Zo ja, wil je misschien het volgende proberen:

start > run / uitvoeren > regedit > F3 zoeken > HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

als het goed is staan hier lower en upper filter in, haal deze value's weg en kijk of dit werkt. is namelijk een redelijk bekend probleem met vista en sommige brand programma's, dat na een tijdje de combo drive in eens compleet verdwijnen

p.s. wel herstarten na verwijderen
Ik had ook bij een schone installatie gelijk die problemen. Bovendien staan bij mij die upper en lowerfilter values er gewoon niet in. Dat snap ik ook al niet.

• Decarsul
bios update al uitgeprobeert? AHCI aanstaan zo ja, geprobeert install te doen met deze uit (en vista versa).

lower en upper filter staan er inderdaad niet standaard in, deze word pas geschreven na installeren van bijvoorbeeld Nero.
1 ding dat ik nog kan bedenken, de brand optie van Vista uit te schakelen (kan echter niet precies zeggen hoe dat moet)

• P.E.No.1
Decarsul schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:13:
bios update al uitgeprobeert? AHCI aanstaan zo ja, geprobeert install te doen met deze uit (en vista versa).

lower en upper filter staan er inderdaad niet standaard in, deze word pas geschreven na installeren van bijvoorbeeld Nero.
1 ding dat ik nog kan bedenken, de brand optie van Vista uit te schakelen (kan echter niet precies zeggen hoe dat moet)
Wat bedoel je met install met AHCI uit? Vista opnieuw installeren?

• Decarsul
AHCI is een optie in de bios (heeft uit mijn hoofd te maken met native s-ata en s-ata gemapped als IDE schijf). wil nog weleens voorkomen dat deze setting blauwe schermen veroorzaakt, ook al hoort Vista AHCI compatible te zijn.

Als je deze schakel omzet zul je vista opnieuw moeten installeren, Van XP weet ik echter niet zeker of deze opnieuw ge-installeerd moet worden.

Zie wikipedia (Wikipedia: Advanced Host Controller Interface)

het is overigens een wilde gok en zal ook de laatste zijn, want hierna weet ik niet wat er eventueel mis kan zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Decarsul op 17-09-2008 15:44 ]

• P.E.No.1
Ik heb het opgegeven. Ik heb er nu een andere dvd-fikker in (samsung) en plots geen problemen meer. Had geen zin meer om er meer moeite aan te verspillen..iig bedankt voor de reacties.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 10:39

mrsar

waar een sar is,is een wodka

was dus hetzelfde als bij mij ;) zelfde brander + vista + ide :P
andere brander was bij mij dus ook het enige dat hielp.kosten gelukkig niets meer bijna,daarom was de keuze bij mij al eerder gemaakt :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• P.E.No.1
mrsar schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:00:
was dus hetzelfde als bij mij ;) zelfde brander + vista + ide :P
andere brander was bij mij dus ook het enige dat hielp.kosten gelukkig niets meer bijna,daarom was de keuze bij mij al eerder gemaakt :P
Jammer dat NEC daar dan zelf niet iets aan gedaan heeft dan (middels een firmware upgrade ofzo...)

Pagina: 1