• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik wil een schone installatie van Windows XP hier op m'n PC zetten, maar het is een PC met een SATA-harddisk waardoor de schijf tijdens de Windows-setup standaard niet gezien wordt. Zoals hier ergens in een topic beschreven vond dus RAID-drivers gedownload en deze bij aanvang van de setup met F6 geladen.

Echter nadat hij zegt dat hij succesvol ondersteuning biedt voor deze driver, geeft de setup doodleuk weer aan dat hij geen vaste schijf kan vinden en dus maar opnieuw op gaat starten.

De mobo in de PC is een MSI K7N2 en op basis daarvan kwam ik bij de Silicon Image Sil 3x12 Sataraid Controller uit, maar mogelijk is dit toch niet de goede? Iemand een idee welke ik dan wel moet hebben?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:40
Dan heb je waarschijnlijk niet de goede driver. Overigens heeft de 'kale' K7N2 geen SATA controller, en zijn de specificaties van de andere borden uit deze serie ook niet echt verhelderend. Het beste kun je de drivers gewoon van je originele moederbord CD halen, dan weet je nagenoeg zeker dat je de juiste hebt.

Afgaande op de foto's lijkt het er op dat er een losse Promise (waarschijnlijk 378) controller wordt gebruikt.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
De originele CD heb ik helaas niet meer, anders had ik dat natuurlijk wel gedaan ;(

Ik ga maar even verder op zoek of ik wellicht ergens anders drivers kan vinden die wel werken.. Mocht iemand ondertussen het verlossende antwoord hebben dan hoor ik dat graag ;)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09
Sommige oude Raid-implementaties willen dat je van 1 schijf toch een array maakt.
Misschien is dat een optie?

Anders kan je even kijken of je ergens de controller op Native-IDE of AHCI kan zetten. (In het BIOS)
Bij AHCI heb je wel de drivers nodig, maar is het geen RAID.

Even niets...