Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb hier een txt file die bij het openen (Met Ultra-Edit 14.10) enkel gibberish lijkt te bevatten. Ik weet echter dat er een Russische tekst in hoort te staan.

* Dus ik ga naar view > set code page en verander dit in Unicode (UTF8)
* Vervolgens verander ik in view > set font het font naar Courier New en neem ik als script "Cyrillic".

Nu verschijnt de Russische tekst in mijn venster (al was het een rare procedure). Nu wil ik deze tekst copypasten in een ander venster (browser, Firefox 3), maar o wee. Daar verschijnt dan weer het gibberish van tevoren. Enig idee hoe ik de russische tekst kan behouden?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Plakken zonder opmaak? (Dus tijdelijke gewoon een kladblok.exe plakken en weer kopieeren)

• bluppfisk
  • Niet online
het gaat al over plaintext. in kladblok krijg ik sowieso ook gibberish

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer bij het openen in Kladblok de codering UTF-8 te kiezen.
Vervolgens weer opslaan (ook met codering UTF-8).

Er wordt dan een speciale code aan het begin van het bestand gezet zodat programma's kunnen zien dat het om UTF-8 gaat (op voorwaarde dat ze dit controleren ;))

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• bluppfisk
  • Niet online
Ok, dat heb ik gedaan en het werkt niet (Kladblok maakt er nooit een leesbare Russische tekst van, Ultraedit wel). Maar dat doet hier ook niet terzake aangezien ik het vroeg of laat moet copypasten. En dáar loopt het mis.

Verwijderd

Je moet windows zelf wijsmaken dat hij UTF code specifiek als Russisch moet aanzien:
control panel - regional & language options - advanced - tabbled "language for non-unicode programs".
Daar veranderen, rebooten en nog eens proberen ;)

• bluppfisk
  • Niet online
Eh! Moet ik elke keer rebooten als ik met een ander schrift ga werken?
Pagina: 1