Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben tegen een probleempje aangelopen met mijn telefoon. Mijn telefoon, en een paar telefoons van vrienden, hebben in het menu de optie om automatisch de tijd up te daten via het netwerk. Echter met mijn Vodafone prepaid SIM kaart wordt de tijd niet geüpdate. Ik heb te tijd een uur achteruit gezet en van alles geprobeerd: bellen, SMS'en (om netwerk contact te forceren), uitzetten, aanzetten, batterij eruit, etc. Ook heb ik een Telfor SIM-kaart geproberd en daar werkte het ook niet mee.

Weet iemand of de netwerken in Nederland het gewoon helemaal niet ondersteunen, alleen Vodafone en Telfort niet (en welke dan wel) of dat mijn telefoon en die van mijn vrienden raar doen (mijn telefoon is een Nokia 1110, maar één van die anderen was ook een Nokia smartphone).

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Automagisch tijd updaten werkt d8 ik alleen als je over de grens gaat van een andere tijdszone. Niet zozeer dat hij zelf de huidige tijd update....

Overigens zit je in het verkeerde subforum ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 11:19

netblade

Sunrise

Dat gaat op netwerk code en op tijdzone, het is geen manier om je telefoon atoomtijd-proof te krijgen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bij de Nokia 1110 werkt dit niet (toestel heeft geen GPRS, en hiermee wordt de tijd, op de NL Netwerken meegestuurd)

Bij Vodafone werkt dit wel mits:

Je op op het GSM netwerk zit, dus niet op UMTS, en het Toestel GPRS heeft.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14

-d-

Geen een van de NL providers ondersteunt dit voor zover ik weet. Als je bijvoorbeeld naar de VS gaat, zie je dat je telefoon wel de juiste tijd overneemt - T-Mobile US/AT&T ondersteunen dit namelijk wel.

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
Als ik bij mijn Nokia N82/E90 niets invul bij de tijd bv na een hard reset
En ik zet bij de tijdinstelling tijd via netwerk operator (=Vodafone) en als ik daarna de agenda open is de tijd gelijk gezet met die van de netwerk operator. Krijg ook netjes een berichtje met dat de tijd is aangepast.

[ Voor 16% gewijzigd door heerhugo op 01-09-2008 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verschillende ervaringen en reacties dus. Jammer dat het niet eenzijdig duidelijk is of het wel of niet kan.

Wat ik me wel afvraag naar aanleiding van ReBr's reactie: heb je alleen GPRS ondersteuning nodig, of moet je echt daadwerkelijk ook een GPRS abonnement (is dat iets speciaals? ik ben daar niet zo in thuis) hebben en ermee verbinden om de tijd te kunnen updaten?

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:27:
Verschillende ervaringen en reacties dus. Jammer dat het niet eenzijdig duidelijk is of het wel of niet kan.

Wat ik me wel afvraag naar aanleiding van ReBr's reactie: heb je alleen GPRS ondersteuning nodig, of moet je echt daadwerkelijk ook een GPRS abonnement (is dat iets speciaals? ik ben daar niet zo in thuis) hebben en ermee verbinden om de tijd te kunnen updaten?
Ik heb het in het verleden al wel eens uitgeprobeert, en heb nu net weer even gedaan: (Met een Sony Ericsson T610, met 2 instellingen, GPRS aan, en Uit)

KPN: werkt niet
Telfort: Werkt niet, is dus netwerk gebonden (KPN), op het telfort netwerk werkte dit wel
Orange: werkt niet.
T-Mobile: werkt niet.
Vodafone: werkt, mits er GPRS beschikbaar is, hiervoor hoef je in principe geen abo te nemen, ondersteuning in het toestel is genoeg. (Bij bv Nokia 6233, bij Connectiviteit, Packet-gegevens, instellen op altijd online, dan verschijnt het 'G' teken (hoef dus geen actieve sessie te zijn))

Verwijderd

Topicstarter
Onwijs bedankt! Nu weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben een waar het aan ligt (netwerk en GPRS).

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 08:53
Ik vind het echt jammer dat de providers dit niet meesturen, het is (volgens mij een kleine moeite).
De laatste 3 jaar ben ik op vakantie geweest in Portugal, Tunesië en Griekenland, allen met + of - 1 uur van Nederland.
Bij aankomst worden de GSM van mij en mijn vrouw SE K750i en SE W810i (tegenwoordig een C902 ) bijgewerkt naar de juiste tijdzone, in Griekenland zelfs met tijdwijziging.
Terug in Nederland wordt de tijd weer niet gewijzigd :N
Dit zowel op via (een paar jaar terug) KPN en nu Debitel (KPN netwerk) en T-mobile.

Je verwacht juist dat dit in een land als Nederland allemaal netjes is geregeld, maar nee dus.
Ik vind het persoonlijk een gemiste kans van de providers. 7(8)7

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:48

ralfbosz

xm create bosz -c

netblade schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:50:
Dat gaat op netwerk code en op tijdzone, het is geen manier om je telefoon atoomtijd-proof te krijgen.
Is er wel, maar vereist GPS(muis) en software ervoor :).

rm -r *

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:03
ralfbosz schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:32:
[...]

Is er wel, maar vereist GPS(muis) en software ervoor :).
Heb je hier nog meer info over?

Strava

Pagina: 1