Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 03:13
Beste Tweakers,

Ik zit hier op mijn werk met een zeer vreemd probleem.

Ik heb hier een HP IPAQ hx2400. Die als hij aan een pc / laptop gehangen word, en gaat syncen via MS Activesync 4.5 om een wachtwoord gaat vragen.

Ik zal even de situatie uitleggen. Deze PDA is van een directeur hier. Hij heeft net een schone windows installatie (WXP pro SP2) op zijn laptop gekregen incl een schone activesync installatie. Als hij inlogd op zijn lappy, en de pda aansluit, en activesync gaat draaien, dan komt er een pop up scherm dat hij om een password vraagt. Wat je hier ook invult niks werkt, activesync gaat heeeeeeel lang lopen connecten maar uiteindelijk kapt hij er mee.

Ik weet ondertussen zeker dat het de password zou moeten zijn van de pda want als ik de password gedeelte uitzet van de pda en de pda weer opnieuw aansluit aan de lappy dan gaat activesync netjes connecten zoals het allemaal moet. Ik heb ook verschillende passwords in de pda gezet en deze ingevoerd bij het password scherm van activesync maar dan doet hij niks en blijft weer hangen.

De Directeur zegt dat hij het afgelopen jaar zonder problemen activesync en die pda heeft kunnen gebruiken, MET een wachtwoord op de telefoon, zonder vragen van een password.

Dus ik heb nu echt geen idee waar dit aan kan liggen.

Hij heeft een Dell laptop, die hij al een hele tijd heeft. En zijn HP IPAC is een HP iPAQ hx2400.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik hoop dat dit voldoende info is, zo niet gewoon vragen :)

Groeten van DrDeathhand

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Connect de PDA met de lokale outlook of met exchange?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dat er nog nooit eerder een wachtwoord gevraagd is volgens hem zou heel goed kunnen, volgens mij is het namelijk eenmalig goed invoeren en dan werkt het altijd.
Wat voor soort passwords probeer je? Doe eens iets van 0000 ofzo, geen gekke dingen zeg maar.

• DrDeathhand
Coach4All schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:12:
Connect de PDA met de lokale outlook of met exchange?
Beste Coah4All,

Zo ver komt de pda nog niet eens, dat probeerde ik dus uit te leggen. De laptop in dit geval is dus helemaal schoon geinstalleerd, active sync ook. Dus bij het aansluiten van de PDA aan de laptop in dit geval is het de 1e keer dat ie er op komt, er staat dus nog niks ingesteld.

Maar dus bij het aansluiten komt hij nog niet eens zo ver, want het WW scherm komt gelijk als je hem er in steekt en activesync gaat connecten. Dus zonder dat wachtwoord gaat hij niet verder.

Maar stel, het ding zou normaal werken, en zou dus niet om een WW vragen (kan ik dus doen door WW van de pda af te halen) dan is het de bedoeling dat hij met exchange moet gaan connecten, maar nogmaals zo ver komt hij niet.

Groeten van DrDeathhand

• DrDeathhand
Beekforel schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:15:
Dat er nog nooit eerder een wachtwoord gevraagd is volgens hem zou heel goed kunnen, volgens mij is het namelijk eenmalig goed invoeren en dan werkt het altijd.
Wat voor soort passwords probeer je? Doe eens iets van 0000 ofzo, geen gekke dingen zeg maar.
Beste Freakstar,

Ik heb al verschillende passes geprobeerd, de 0000 heb ik zeker al geprobeerd, en het andere ww ook die hij op dat moment in zijn pda had staan. Maar no go, problem blijft het zelfde.

Maar als hij in het begin om een wachtwoord vraagd, zou hij op mijn pc als hij voor het eerst word aangesloten ook om een WW moeten vragen, dus dat heb ik gedaan, en hij vraagt wel om een ww, maar dat is dus niet het standaard WW scherm die je krijgt, het scherm wat ik krijg is het zelfde als wat bij de directeur op de laptop komt enzo.

Verwijderd

Al soft reset van PDA geprobeerd?

• DrDeathhand
Beste Herelam,

Yup algeprobeerd, no go!
Pagina: 1