Ik heb een nieuwe videokaart geinstalleerd en had de eerste dag goed beeld in Windows XP, maar sinds gisteren wordt het beeld niet meer correct weergegeven. In eerste instantie knipperde het vervormde beeld even tussendoor en was het beeld weer goed, nu is het blijvend vervormd:
- het beeld heeft zowel links als rechts een zwarte rand van ongeveer 2 cm en
- het zichtbare beeld enkel aan de linkerzijde is over de buitenste 2 cm 'platgedrukt' (alles is daar smaller, waardoor ik wel het hele beeld kan zien).
Op een screenshot (via prtscr) is het beeld wel normaal, met een andere videokaart treedt hetzelfde probleem op. Dezelfde videokaart in een andere computer heeft geen probleem.
Een foto legt het vast beter uit dan mijn beschrijving. Dit is de linkerrand waarbij opvalt dat het de verticale strook waar het icon 'my bluetooth places' staat in elkaar gedrukt is tov. het gewone beeld:
Vergelijk de breedte van de letters in het rode vak met de breedte van de letters rechts van het vak. Het zijn dezelfde soort desktop icons.

Specificaties/wat ik heb geprobeerd:
- OS Windows XP SP2
- videokaart driver: ATI Catalyst 8.7 hotfix (voor Windows XP AGP kaarten)
- videokaart driver: ATI Catalyst 8.8 hotfix (voor Windows XP AGP kaarten) maakt geen verschil
- deinstallatie van ATI Catalyst 8.8 maakt geen verschil
- resolutie: bij lagere resoluties minder zichtbaar, kleiner gedeelte 'platgedrukt': op 800x600 niet zichtbaar, op 1024x768 slechts een hele kleine rand platgedrukt
- refresh rate: op 60 hz niet zichtbaar, op 85Hz slechts kleine rand, op 100Hz 2cm brede rand platgedrukt
- andere kabel, andere DVI -> dsub adapter maakt geen verschil
- andere CRT monitor, met andere adapter en kabel op een andere plek maakt geen verschil
- andere monitor aansluiting maakt geen verschil
- Logmein software verwijderd, maakt geen verschil
- Op http://ati.amd.com/support/ heb ik hier niets over kunnen terugvinden.
- Ook hier op GoT niets teruggevonden, behalve dit topic uit 2001, waar wel het probleem wordt geconstateerd op een geforce, maar geen oplossing genoemd: Verwijderd in "Wat is defect?? GF2 Ultra of de 22 inch ..."
Heeft iemand suggesties wat dit kan veroorzaken?
- het beeld heeft zowel links als rechts een zwarte rand van ongeveer 2 cm en
- het zichtbare beeld enkel aan de linkerzijde is over de buitenste 2 cm 'platgedrukt' (alles is daar smaller, waardoor ik wel het hele beeld kan zien).
Op een screenshot (via prtscr) is het beeld wel normaal, met een andere videokaart treedt hetzelfde probleem op. Dezelfde videokaart in een andere computer heeft geen probleem.
Een foto legt het vast beter uit dan mijn beschrijving. Dit is de linkerrand waarbij opvalt dat het de verticale strook waar het icon 'my bluetooth places' staat in elkaar gedrukt is tov. het gewone beeld:
Vergelijk de breedte van de letters in het rode vak met de breedte van de letters rechts van het vak. Het zijn dezelfde soort desktop icons.
Specificaties/wat ik heb geprobeerd:
- OS Windows XP SP2
- videokaart driver: ATI Catalyst 8.7 hotfix (voor Windows XP AGP kaarten)
- videokaart driver: ATI Catalyst 8.8 hotfix (voor Windows XP AGP kaarten) maakt geen verschil
- deinstallatie van ATI Catalyst 8.8 maakt geen verschil
- resolutie: bij lagere resoluties minder zichtbaar, kleiner gedeelte 'platgedrukt': op 800x600 niet zichtbaar, op 1024x768 slechts een hele kleine rand platgedrukt
- refresh rate: op 60 hz niet zichtbaar, op 85Hz slechts kleine rand, op 100Hz 2cm brede rand platgedrukt
- andere kabel, andere DVI -> dsub adapter maakt geen verschil
- andere CRT monitor, met andere adapter en kabel op een andere plek maakt geen verschil
- andere monitor aansluiting maakt geen verschil
- Logmein software verwijderd, maakt geen verschil
- Op http://ati.amd.com/support/ heb ik hier niets over kunnen terugvinden.
- Ook hier op GoT niets teruggevonden, behalve dit topic uit 2001, waar wel het probleem wordt geconstateerd op een geforce, maar geen oplossing genoemd: Verwijderd in "Wat is defect?? GF2 Ultra of de 22 inch ..."
Heeft iemand suggesties wat dit kan veroorzaken?
[ Voor 58% gewijzigd door fjorden op 04-09-2008 12:18 ]