9800X2 presteert onder maat

Pagina: 1
Acties:

• spaarzegel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07-2022
Beste tweakers,

Heb recent een nieuw systeem gebouwd met o.a. een geforce 9800X2 van MSI.
Nu heb ik 3Dmark op mijn systeem losgelaten en tot mijn verbazing haalt mijn 9800X2 een score van slechts 4000 i.p.v. de 12000-13000 die hij normaal hoort te halen.

Zo ver ik kan zien werkt alles naar behoren, maar misschien staan er ergens wat instellingen verkeerd.

Ik draai op een systeem met als moederboard een asus P5Q, 2 gig kingston geheugen met een snelheid van 1066 Mhz, coolermaster voeding van 650 watt

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn ? is mijn eerste pci-e systeem wat ik probeer te tweaken en blijkbaar gaat het me niet echt goed af.

• Havvie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-03 15:36
Correcte (nieuwste) drivers gebruikt? Geen conflicterende drivers aanwezig meer?

• spaarzegel
Heb de pc compleet nieuw gemonteerd en laatste drivers gedownload van nvidia, misschien mijn mobo drivers updaten als dat verschil zou kunnen maken.
btw ik draai windows vista 32 bit

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 20:15
Welke CPU heb je? Dat zie ik nog niet staan, maar het kan wel een flinke bottleneck zijn.

Verder:Nvidia drivers goed geinstalleerd? Chipset drivers geinstalleerd? (Ook die zijn erg belangrijk!)

En als laatst: Presteert hij in games ook ondermaats? (Om uit te sluiten dat 3Dmark iets fout doet oid.)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

updaten van mobo drivers als je t systeem net hebt geinstalleerd, heb je die wel al geinstalleerd vanaf de mobo drivercd, je controleert dit bv op t motherboardtab in CPU-Z of je with link op 16x staat bv...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• spaarzegel
Cpu is een 8600 3 gig dualcore intel.

Lees net dat de meegeleverde drivers van mijn mobo achterhaald zijn dus iig nieuwe installeren.

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05-2025
Bios instellingen optimaal? Alle juiste drivers? Hoe gaat het met gamen op hoge resoluties?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

3ghz is een e8400 en achterhaald betekend dat je ze wel geinstalleerd hebt dus!?
want dan zou je 11500 ipv 12000 moeten krijgen, niet 4000... :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 11:35
Welke benchmark heb je geprobeerd? Er zijn namelijk 2, een is de 3D mark 2006 en de ander heet Vantage, die beduidend zwaarder is en waar je dan ook een veel lagere score zult halen en mag verwachten. Ik denk eerder dat het hier aan ligt dan aan je PC zelf.

Verwijderd

Post is ff gewoon je full specs...

En check ff met GPU-z of je kaart wel op 16x PCI staat IPV 1x...
Dan lever je namelijk ook heel erg in op je prestaties...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:03:
Post is ff gewoon je full specs...

En check ff met GPU-z of je kaart wel op 16x PCI staat IPV 1x...
Dan lever je namelijk ook heel erg in op je prestaties...
daarnaast superPI uitvoeren en kijken of je cpu score nog normaal is. Verder verschillende 3dmark versies proberen en scores vergelijken (misschien zijn de charts van toms hardware wel een optie), en je apparaatbeheer eens doorneuzen, uitkijkend voor uitroeptekens e.d.

-_-

• spaarzegel
Alvast bedankt voor alle tips, zal zodra ik thuis ben alles controleren.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
vergeet niet de videokaart in SLI te zetten ipv multi monitor.
Het is een optie onder de drivers van Nvidia. Standaart staat SLI maar, maar je kan het zeker even checken.

• spaarzegel
Ok alles gecheked en alle software en instellingen waren goed, even 3dmark 6 gedraait ipv vantage en behaalde nu een score van +- 13000 ligt dus misschien aan de laatste 3d mark

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
spaarzegel schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:43:
Ok alles gecheked en alle software en instellingen waren goed, even 3dmark 6 gedraait ipv vantage en behaalde nu een score van +- 13000 ligt dus misschien aan de laatste 3d mark
Wat word er nou gezegd? Vantage is niet slecht en er ligt ook totaal niets aan, het is stukken zwaarder en je haalt daar 100% zeker een veel lagere score mee dan met 3dmark 06. Je hebt dus gewoon een andere benchmark gedraaid :X

één is geen, twee is één

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 20:15
:')

Jij hebt 3Dmark Vantage scores vergeleken met 3Dmark06 scores. Die benchmarks verschillen nogal en zijn totaal niet te vergelijken. Volgende keer even op letten ;)

• spaarzegel
Blijkbaar is er toch wat mis met de kaart, krijg steeds blue screen en de melding dat dat komt door problemen met mijn video hardware :( ach ja terug sturen dan maar en wachten op mijn nieuwe :)

Verwijderd

Kunnen ook driver problemen zijn man..
Pagina: 1