Dag allemaal,
Ik ben bezig met een script om de configuratie bestanden van BIND te veranderen. Hiervoor moet ik het bestand named.conf.local inlezen. Om het bestand regel voor regel in te lezen, gebruikte ik de while/do constructie. Nu een dag of twee later, lukt dit niet meer.
Om het een en ander te testen, heb ik een nieuw scriptje gemaakt.
Jammer genoeg zie ik weer de inhoud van het bestand niet op het scherm staan. Wanneer ik hem vervolgens open met nano, kan dit en zie ik de inhoud van het bestand. Wanneer ik de bestandsnaam verander naar een ander bestand (bijvoorbeeld named.conf.options), dan krijg ik de inhoud wel op het scherm.
Ik heb het script uitgevoerd onder een niet SU gebruiker, en onder root om zeker te zijn dat het geen rechten probleem is.
Ik krijg verder geen foutmeldingen oid, ik krijg gewoon geen uitvoer.
Hebben jullie enig idee wat ik fout doe?
Bedankt voor jullie tijd!
Ik ben bezig met een script om de configuratie bestanden van BIND te veranderen. Hiervoor moet ik het bestand named.conf.local inlezen. Om het bestand regel voor regel in te lezen, gebruikte ik de while/do constructie. Nu een dag of twee later, lukt dit niet meer.
Om het een en ander te testen, heb ik een nieuw scriptje gemaakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| #!/bin/bash FILE="/etc/bind/named.conf.local"; if [ -f "$FILE" ]; then echo "file $FILE exists"; else echo "File $FILE does not exist"; exit; fi while read LINE ; do echo "$LINE"; done < "$FILE"; read -p "Want me to open the file in nano? (y/n) " VAR_INPUT if [ "$VAR_INPUT" = "y" ]; then nano "$FILE"; fi |
Jammer genoeg zie ik weer de inhoud van het bestand niet op het scherm staan. Wanneer ik hem vervolgens open met nano, kan dit en zie ik de inhoud van het bestand. Wanneer ik de bestandsnaam verander naar een ander bestand (bijvoorbeeld named.conf.options), dan krijg ik de inhoud wel op het scherm.
Ik heb het script uitgevoerd onder een niet SU gebruiker, en onder root om zeker te zijn dat het geen rechten probleem is.
Ik krijg verder geen foutmeldingen oid, ik krijg gewoon geen uitvoer.
Hebben jullie enig idee wat ik fout doe?
Bedankt voor jullie tijd!