Toon posts:

Hosting China + domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Na eindeloos te hebben gezocht op het internet en ook hier bij tweakers heb ik besloten een nieuw topic te openen. Ik heb momenteel een website met de europese versies (nederlands, duits) in NL gehost en de engelse versie in de VS.
Voor de chinese taalversie denk ik er sterk aan een hosting in China te gaan zoeken, om ervoor te zorgen dat hij daar (mainland) goed is in te laden. De content (tekst en plaatjes, ongeveer 50 statische pagina's) is niet censuur gevoelig.

Weet iemand een betaalbare hosting in China?

Verder nog een vraag die voor mij erg belangrijk is; het kiezen van een domeinnaam:
1. Wat is beter en waar hou je rekening mee: een .com of een .cn?
2. De domeinnaam in pinyin of in chinese karakters?
3. Maakt het uit of de domeinnaam bij een chinees of amerikaans bedrijf wordt geregistreerd? Voor de hosting lijkt me dat duidelijk, maar kunnen zoekmachines als baidu zien dat een domeinnaam elders is geregistreerd als de hosting wel in China is?

Ik hoop zeer dat iemand me kan helpen!

Bvd
Oscar

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik zou deze vraag op .... stellen, hier zijn allemaal mensen te vinden die werkzaam in de hostingbranche.

Modbreak:niet naar andere fora wijzen

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 29-08-2008 08:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, bedankt! Heeft iemand hier nog eigen ervaringen of tips voor me?

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

Goede webhosting.. ik zal morgen op mn werk eens navragen

* .com of .cn maakt niet zoveel uit.
* ik ben nog maar weinig domeinen tegengekomen met chinese karakters, pinyin is veel gebruikelijker
* geen idee, maar lijkt me niet belangrijk

Let op: chinese gebruikers hebben vaak moeite met buitenlandse namen of woorden. Google noemt zich niet voor niets Gugu in China. Men weet gewoon vaak niet hoe het getikt moet worden.

Het is inderdaad verstandig om een lokale versie te hosten, met name voor de snelheid. Buitenlandse servers zijn vaak een stuk trager hiervandaan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ben erg benieuwd of je tips krijgt voor de hosting. Woon je in Shenzhen? Ik heb een tijd in HK gestudeerd..

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die me kan helpen? Op hostingtalk ben ik ook niet echt geholpen...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

't is nogal een ver-van-mijn-bed idee dus je publiek voor dit topic is wat beperkt ;)

Ik denk dat je qua hosting mischien beter geholpen bent in Hong Kong. Daar zitten ze een stuk beter in de connectiviteit namelijk dan in China zelf en dit soort dingen is er over het algemeen net een tikje beter ontwikkeld (en ws. goedkoper.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb HK overwogen maar ben bang dat het minder snel zal zijn (ik richt me echt op mainland); kan iemand me inlichten over de nadelen van Hong Kong?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik had pas geleden dat een domein met een Hong Kong extentie niet altijd wordt vertrouwd. Lees ook dit: http://arstechnica.com/ne...kiest-places-to-surf.html.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ariën Clay schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:25:
Ik had pas geleden dat een domein met een Hong Kong extentie niet altijd wordt vertrouwd. Lees ook dit: http://arstechnica.com/ne...kiest-places-to-surf.html.
Daar hoef je je over de bevolking van Hong Kong en China zelf niet zo veel zorgen om te maken hoor :z

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Het ging me meer om de hosting eigenlijk... Maar .hk domainnames zijn inderdaad wel 'vervuild' :-)
Pagina: 1